اخبار اخبار فرهنگی

پای «مردان قدرت طلب» به کتاب‌فروشی‌ها باز شد

تبلیغات بنری


به گزارش خبرنگار توژال، او کتاب «مردان قوی» را نوشته است. ریشه بنجیات این نتیجه تفکر مادام العمر در مورد خودکامگان و تأثیر مخرب آنها بر افراد و جوامع بود. این کتاب بر اساس گردآوری داده ها، اسناد آرشیو شده و تحقیق در زمینه تاریخ، مطالعات جنسیتی، علوم سیاسی، فرهنگ بصری و … نوشته شده است.

نویسنده این کتاب در ابتدا می‌گوید: «مهم‌ترین منبع من گزارش‌های افراد مختلفی بود که در دوران حکومت قدرت‌طلبان زندگی می‌کردند و تجربیات بیان شده در قالب خاطرات، داستان‌های عکس، اسناد بازجویی‌های نظامی و پلیسی. نیروها و مصاحبه ها.»

در این کتاب شخصیت هایی وجود دارد بنیتو موسولینی، آدولف هیتلر، فرانسیسکو فرانکو، معمر قذافی، آگوستو پیوشه، موبوتو سسه سکو، سیلویو برلوسکونی و دونالد ترامپ بستن ایدی امین، محمد زیادبار، ژایر بولسونارو، رودریگو دوترته، نارندرا مودی، ویکتور اوربان افرادی که نقش های فرعی داشتند مورد بررسی قرار گرفتند.

کتاب انسان قوی بر اهمیت مردانگی و اثربخشی آن در کنار سایر ابزارهای حکومت استبدادی تأکید می کند. نشان دادن قدرت مردانه و احساس نزدیکی به دیگر رهبران مرد فقط مربوط به هارت و برت نیست، بلکه در واقع نشان می دهد که چگونه از قدرت در داخل کشور و در جهت گیری سیاست خارجی استفاده می شود. مردانگی به آنها توانایی ارتکاب اعمال فساد را می دهد و این ایده را در آنها القا می کند که آنها فراتر از قانون هستند، قانونی که افراد ضعیف باید از آن پیروی کنند.

این کتاب با عنوان مردان قوی: چگونه برمی خیزند، چرا موفق می شوند، چگونه سقوط می کنند در 2020 در 348 صفحه توسط انتشارات پروفایل منتشر شده است.

باز شد

بخشی از متن کتاب

در مارس 2018، خبرنگار اولیویا نوزی درباره کاخ سفید ترامپ نوشت: “به مرور زمان مشخص شد که بیماری متعلق به کاخ سفید است و هر کسی که وارد آن می شود کمی بیمار می شود.” ترامپ که با چندین دهه تجربه تجاری وارد عرصه سیاسی شد، در تخریب دیگران بسیار ماهر بود. او با استفاده بی پروا از ریاست جمهوری، راه را برای دستیارانش هموار کرد تا معاملات بیشتری را برای سازمان ترامپ انجام دهند.

تا پایان سال 2019، ترامپ 331 روز از 1075 روز خود را در سیاست جمهوری خواهان صرف بازدید از املاک خود کرده بود، به این معنی که او یک سوم از وقت خود را به جای اداره کشور صرف ساختن ثروت شخصی خود کرد. رویدادهای جمع آوری کمک های مالی و همچنین نشست هایی با گروه های خارجی و رهبران ایالتی در املاک ترامپ برگزار شد که در نتیجه شرکت خصوصی وی تنها در شش ماه اول ریاست جمهوری او 1.6 میلیون دلار درآمد کسب کرد.

هتل بین المللی ترامپ در واشنگتن دی سی و مجموعه عمارت مار-آ-لاگو در پالم بیچ که ترامپ مالک آن است، در میان جمهوری خواهان و همچنین لابی گرانی که تجمعات آنها را سازماندهی می کنند، محبوب هستند. روزنامه واشنگتن پست در سال 2019، او آن را اینگونه بیان کرد: «رئیس‌جمهور نحوه هزینه‌های دولت فدرال را تغییر داد تا بتواند محصولات خود را به آنها بفروشد.»

ظهور استبدادی در آمریکا، مانند سایر کشورها، به معنای پایان دوران مسئولیت‌پذیری و استانداردهای اخلاقی در دولت بود. ترامپ می خواست خود را از شر مخالفان و منتقدان خلاص کند و در نتیجه بیش از 100000 کارمند دولتی اخراج، بازنشسته یا شغل خود را ترک کردند. نانسی مک‌لئودهانی، سفیر افتخاری این کشور، این تغییرات گسترده را «تهاجم و اشغال خصمانه» توصیف کرد.

در دوران ترامپ، پرسشنامه‌های جدیدی برای استخدام در خدمات کشوری تهیه شد که در آن سؤالات مربوط به حضور مراجع حرفه‌ای، داشتن املاک و مستغلات و منابع مالی حذف شد. به این ترتیب، شناسایی تضاد منافع دشوارتر می شود و استخدام افرادی که ممکن است باعث فساد یا نقض قوانین دولتی شوند، آسان تر می شود. فقط هوشیاری رسانه ای مانع از کاندیداتوری سید بودیگ برای دستیار وزیر انرژی شد. Baudige تجربه کار در تاسیسات تعمیر و نگهداری خودرو در Meinke را دارد. (صفحه 199)

کتاب مردان قوی چقدر بلند می شوند، چرا موفق می شوند و چگونه سقوط می کنند; نوشته شده است ریشه بنجیات و ترجمه فاطمه شاداب قطز وزیری در 360 صفحه چاپ شد.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال