اخبار اخبار تکنولوژی

از دولت‌های همه‌فن حریف تا اصلاحاتی که در گذشته مانده

تبلیغات بنری


برای گزارش دادن کارشناس اقتصاد ایراندر حالی که کمتر از پنج روز تا انتخابات چهاردهم ریاست جمهوری (17 تیر) باقی مانده است، نمایندگان ستاد 6 کاندیدای پیشتاز چهاردهم در مناظره های پردیس های مختلف شرکت می کنند و درباره موضوعاتی مانند طرح حفاظت از فضای مجازی، ارتباطات میدانی دیپلماتیک بحث سیاست خارجی و مدیریت نرخ ارز

امروز (یکشنبه) علی خضریان نماینده ستاد جلیلی و فراهانی نماینده ستاد پزشکی در سالن همایش معاونت فرهنگی و فناوری اجتماعی دانشگاه شریف در مناظره سیاسی این دانشجو حضور یافتند. بسیج این لیگ و تبیین نظرات نمایندگان سیاسی در نظر آنها.

الخزریان نماینده ستاد سعید جلیلی وی از فعالان سیاسی و رسانه ای ایران و نماینده دوره های یازدهم و دوازدهم شورای اسلامی شهر تهران، الری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس است. در سوابق سیاسی خزریان، سخنگوی رسمی ستاد انتخابات کار و کرامت (ستاد آقای ابراهیم رئیسی) در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران بود. وی همچنین به مدت 12 سال تا خرداد 1398 با نهاد رهبری در دانشگاه ها همکاری داشت و آخرین مسئولیت وی مدیریت مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی این نهاد بود.

فرهانی نماینده ستاد مسعود بزکیان عضویت در شورای اسلامی شهر تهران (دوره پنجم)، دبیرکل و رئیس شورای مرکزی حزب الدعوه ایرانیان و عضویت در شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شریف. فناوری. . عضویت در شورای مرکزی دفتر وحدت و شورای مرکزی جبهه مشارکت ایران اسلامی از سوابق پیشین فراهانی است.

ادامه مطلب

ما دولت هایی داشتیم که خود را بر همه چیز توانا می دانستند

فراهانی نماینده کادر پزشکی در این مناظره سیاسی گفت: در گذشته دولت هایی داشتیم که خود را در همه زمینه ها فراگیر و فراگیر می دانستند. اما امروز با هجرت عظیم نخبگان و نیروهای متخصص مواجه هستیم و بزرگترین منبع نیروی انسانی محسوب می‌شویم و این وضعیت ما را به سمتی می‌برد که امنیت ایران اساساً در خطر است.

ندایا ایرانیان دبیرکل این حزب ادامه می دهد: حل این مشکلات و حرکت به سمت توسعه آن در شرایط امروز یک امر ضروری است. ما در یک مقطع تاریخی قرار داریم و این نگران کننده است.

همانطور که خزریان نماینده ستاد جلیلی در این بحث گفت: افرادی که امروز وجود دارند معمولا دیده نمی شوند، در بحث مشارکت گروه های سیاسی نقش واسطه ای دارند، تلاش بر این است که رابطه بین مردم و مردم ایجاد شود. دولت نزدیکتر است، اما در سوی دیگر طیف اصلاحات به دنبال بدنام کردن حاکمیت هستند و اجازه نمی دهند با آشتی بین مردم و حاکمیت.

این نماینده ادامه داد: اگر میانجیگری بین مردم و دولت شکل نگیرد، مشارکت صورت نمی گیرد. بنابراین، دولت را در برابر مردم بدنام نکنید.

از دولت های فنی تا اصلاحات به جا مانده در گذشته / اقتصاد؛  مشکل اصلی مردم

تمسخر خزریان به پزشکان
نماینده اجلاس یازدهم و دوازدهم خطاب به الفراهانی گفت: چه کسانی میدان های مشترک (نفت و گاز) را رها کردند؟ آخرین کشور کیست؟ (بیژن) زنگنه وزیر نفت در دولت های یازدهم و دوازدهم.

خزریان در میزگرد فرهنگی دو تی وی رفتار اخیر مسعود بازییان محمد فضلی کارشناس را به سخره گرفت و گفت: این چه پوپولیسمی است که نامزدی می گوید کشور باید توسط خبرگان اداره شود و او نمی تواند این کار را انجام دهد؟ کارشناس خودش را کنترل کند.

وی افزود: دکتر نماینده مجلس بود چرا در دوره نمایندگی خود بخشی از مشکلات مردم را حل نکرد؟ چون خودش دنبال تمرین بود. پزشکان آزادی هایی دارند. اما نمی توان کشور را به این فرد سپرد که من کاری انجام نمی دهم و کشور توسط متخصصان اداره می شود. این عدم مسئولیت یکی از دلایل کاهش مشارکت سیاسی است. ما چه کردیم که مردم به آن اعتماد ندارند؟

خزاریان خطاب به نماینده کادر پزشکی گفت: مقصر (وقایع) سید (علی اکبر) هاشمی، (سید محمد) خاتمی و (حسن) روحانی روسای جمهور سابق کیست؟ (جواد) ظریف، وزیر خارجه سابق، کسی بود که کشور را با توافق بسته بود. حالا کی باید جواب بده؟ بعد برای مردم کار می کنند؟ اصلاحات در این بیماری هنوز در گذشته است.

از دولت های فنی تا اصلاحات به جا مانده در گذشته / اقتصاد؛  مشکل اصلی مردم

بحث اصلاح طلبان و اصولگرایان نیست

دبیرکل حزب الدعوه ایران در بخشی دیگر عملکرد سعید جلیلی در دوران فعالیتش در شورای عالی امنیت ملی و تیم مذاکره کننده را به گفته منتقدان قابل دفاع ندانست و گفت: پس از برکناری وی. علی لاریجانیجلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی شد و عملکردش مشخص است. تحریم ها علیه ایران اعمال شد و کشور در آستانه جنگ بود.

نماینده کادر پزشکی ادامه داد: جلیلی باید بداند که دیپلماسی به معنای لجاجت و بیانیه نیست. هنر دیپلماسی حفظ حق هسته ای است و جلیلی با نظارت بر کاهش تحریم ها شورای عالی امنیت ملی را با 50 تحریم از لاریجانی تحویل گرفت و دیگری را با 500 تحریم تحویل داد.

الفراهانی بر ارتباط با همه کشورها تاکید کرد و گفت: معتقدیم باید با همه کشورهای جهان تعامل داشته باشیم و از ظرفیت ها بهره ببریم. شما باید در افغانستان نیز سرمایه گذاری کنید. اکنون سوال این است که چرا چین در افغانستان بیشتر از ایران سرمایه گذاری کرده است؟

وی افزود: مشکل اصلاح طلبان و اصولگرایان این نیست که دنبال حل مشکلات اقتصادی هستند. با آرمان و شعار نمی توان به اهداف رسید. سنگاپور و مالزی چگونه به این جایگاه رسیدند؟ باید از الگوی توسعه در این کشورهای اسلامی استفاده کرد. پزشکان می گویند ایران را باید ایران و ایرانی بسازد و متخصصان آن را اداره کنند و نباید کلمه متخصص را به سخره گرفت.

از دولت های فنی تا اصلاحات به جا مانده در گذشته / اقتصاد؛  مشکل اصلی مردم

چرا لاریجانی مسئول چین شد؟

در جمع بندی پایانی این بحث، خودزاریان، نماینده ستاد گالیله خطاب به نماینده ستاد پزشکی گفت وقتی رئیس جمهور چین به تهران آمد، (حسن) روحانی کجا بود؟ چرا او را ملاقات نکرد؟ از آنجایی که برجام در حال نهایی شدن بود و او با رئیس جمهور چین ملاقات نکرد، زیرا از ناراحتی آمریکا خیلی خوشحال بود، حالا آقای فراهانی می گوید چرا چین بیشتر در افغانستان سرمایه گذاری می کند.

وی ادامه داد: چرا لاریجانی مسئول چین شد؟ از آنجا که روابط ایران و چین در دوران روحانی سرد شده بود، لاریجانی آمد تا روابط را از سر بگیرد.

نماینده ستاد جلیلی گفت: کارگران هفت تپه 6 ماه است که حقوق نگرفته اند آیا می دانید مطالبه آنها چیست؟ کاری برای هفت تپه که در حال نابودی است، خواسته آنها حفظ سرمایه اجتماعی است.
الخزریان گفت: مردم ما همان مردمی هستند که برای مبارزه با اسرائیل ایستادند. کسانی که ادعا می کنند ما را به مرز جنگ رسانده اند، چه کسی کشور را به مرز جنگ رسانده است؟ جلیلی یا خاتمی و روحانی و بعد آقای فراهانی چون می گوید مسخره نکنید.

وی گفت: شما می گویید می خواهیم کشور را توسعه دهیم، اما چگونه با (دونالد) ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا ارتباط برقرار کنیم؟ همسر شهردارمحمد علی النجفی) او را کشتند و سپس قورت دادند و آن هم بدون سند.

نماینده کادر پزشکی گفت: تعریف پروژه در کشور اشتباه است. بیش از 10 هزار طرح ملی نیمه تمام در کشور داریم که هیچ پیشرفتی نداشته است. وقتی صحبت از متخصصان می شود؛ یعنی مشکلات را با توانایی متخصصان حل کنیم.

وی خطاب به الخزریان گفت: شما از اعضای کمیته اولیه نود نفره هستید.

خودزریان پاسخ داد: این ماجرا از دولت روحانی شروع شد و قبل از اینکه به کمیته قضایی برسد، حکم خود را صادر کرد. کمیته شبه قضایی است. اگر نماینده ای در این پروسه دخیل است نام آنها را بفرمایید و ما رسیدگی می کنیم.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال