اخبار اخبار فرهنگی

اعلام ویژه‌برنامه‌های تلویزیون به مناسبت عید غدیر

تبلیغات بنری


به گزارش توژال به نقل از پایگاه رسانه سیما، شبکه های تلویزیونی در روز غدیر خم علاوه بر انعکاس حضور مردم در جشن های بزرگ مردمی همچون «پارتی ده کیلومتری غدیر» با تغییر رویکرد برنامه های مفرح و شاد، پخش کارتون، سخنرانی و فیلم مستند را در دستور کار دارند.

یک شبکه تلویزیونی

برنامه صبح بخیر ایران با اجرای قطعه ها، کلیپ ها و میهمانان مربوط به عید غدیر این روز را گرامی می دارد. این برنامه از ساعت 6 تا 9 صبح پخش می شود.

ویژه برنامه «ایران عزیز» نیز در روز عید غدیر خم از ساعت 9 به صورت زنده با حضور هنرمندان مهمان و کارشناسان مذهبی پخش می شود و گزارش ها و مطالب متنوعی برای این عید تجلیل می شود. همچنین در این برنامه بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی حدود ساعت 10 صبح پخش می شود.

پس از پایان پنجمین مناظره انتخاباتی ساعت 16:00، پخش زنده «پارتی 10 کیلومتری غدیر» نیز از ساعت 17 الی 20 از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.

شبکه سیما است

شبکه دو با ویژه برنامه راهپیمایی عید غدیر به پوشش زنده حضور مردم در مراسم 10 کیلومتری غدیر می پردازد.

شبکه سه تلویزیون

ویژه برنامه غدیریه ایران با اجرای هنرمند رساله بوذری حوالی ساعت پنج عصر از شبکه سه سیما پخش می شود.

«غدیریه ایران» با حضور هنرمندان، اهالی فرهنگ ادب و خادمان غدیر از شهر اصفهان پخش می شود.

این برنامه با حضور خانواده ها و محبان اهل بیت علیهم السلام در غدیریه اصفهان تولید می شود.

همچنین دوربین های شبکه سه با حضور در صحنه این شبکه در مسیر راهپیمایی و با حضور مهمانان، حضور مردم را به تصویر می کشند.

شبکه چهار سیما

ویژه برنامه «ماجرا» قادر دوشنبه 13 تیرماه ساعت 22:30 به موضوع غدیر می پردازد. همچنین سه شنبه ۱۴ تیرماه دو مستند «نالپ پیکچرز» ساعت ۱۳:۳۰ و «راز دلبران» ساعت ۱۹ از این شبکه پخش می شود.

شبکه نسیم

برنامه های «نسیم آوا» ساعت 18:30، «با تقا» ساعت 20:00 و «خوش نمک» ساعت 21:00 برنامه های «کدیک شو» و «چاخان پاخان» نیز از شبکه نسیم پخش می شود در ساعت 10:00 و 23:30

شبکه آموزش

شبکه آموزش راهپیمایی غدیر را به صورت زنده پوشش می دهد. در برنامه های دوربین هفت و تربیت مثبت نیز به اهمیت عید غدیر پرداخته شده و تصاویری از جشن ها و آیین های مردم تهیه و پخش می شود.

شبکه قرآن و معارف به ویژه

پخش زنده «کنسرت 10 کیلومتری غدیر» در تهران، سه شنبه 14 تیرماه ساعت 20:00 از شبکه قرآن و سیما معارف پخش می شود.

فیلم مستند «خشاب» روایتی از زندگی علامه امینی و شرح کتاب الغدیر ایشان دوشنبه 13 تیرماه ساعت 22:30 از شبکه القرآن و المعارف پخش می شود. کانال سیما.

برنامه پراکنده «خورشید هدایت» از شنبه 11 تیرماه آغاز شده و تا جمعه 17 تیرماه از ساعت 5 صبح، 17، 17 و 19:30 از شبکه القرآن الکریم و سیما معارف ادامه دارد. .

پخش برنامه فضیلت علویان، مداحی های مختلف در مدح اهل بیت علیهم السلام، تلاوت ادعیه و تلاوت قرآن کریم از دیگر تمهیدات شبکه قرآن و عترت است. شبکه معارف به مناسبت عید غدیر خم.

شبکه تهران

ویژه برنامه «کنسرت 10 کیلومتری غدیر» با اجرای مرتضی پرنیان روز دوشنبه (13 تیرماه) ساعت 15:30 از شبکه «سیما» تهران پخش می شود.

«بحرین بابا» عنوان ویژه برنامه زنده شبکه تهران با حضور نمایندگان برنامه شاد «رنگین کمان» و «به خانه می رویم» در جشن بزرگ «کنسرت 10 کیلومتری غدیر». که از ساعت 19 الی 22 با اجرای مریم، تنبور و زینبور ابراهیم به صورت زنده از شبکه تهران پخش می شود.

گروه رنجین کمان با راه اندازی پایگاهی در خیابان آزادی، تقاطع نواب، کودکان و خانواده ها را در مسیر کنسرت غدیر به طول 10 کیلومتر همراهی می کند.

ویژه برنامه «آرامش تهران» در عید غدیر خم امروز از ساعت 21 به مدت 110 دقیقه با قسمت های ویژه و با حضور مهمانان مختلف پخش می شود. این ویژه برنامه در روز عید، سه شنبه 14 تیرماه نیز از ساعت 9:30 تا 12:00 پخش می شود.

ویژه برنامه آموزشی سیدرا ساعت 24:00 به مدت 70 دقیقه با اجرای زنده مهیار عبدالله از کربلای معلی جناب عالی پخش می شود.

پخش فیلم و مستند طنز در قالب برنامه کمدی، نماهنگ و کلیپ از دیگر برنامه های شبکه تهران عید غدیر خم است.

شبکه افق

ویژه برنامه کنسرت 10 کیلومتری راهپیمایی غدیر را از ساعت 14:00 به صورت زنده پوشش می دهد.

شبکه بهداشت و درمان

دوربین های برنامه «سلامت مثبت» روی صحنه این شبکه راهپیمایی 10 کیلومتری قادر را از ساعت 16:45 به صورت زنده پخش کردند. این برنامه نیز با حضور مهمانان به صورت زنده پخش می شود.

در برنامه «سلامت مثبت» مترجم ناشنوایان از فعالیت های فرهنگی خانواده های حزب و هیئت های معلولان و ناشنوایان می گوید.

همچنین از ساعت هشت شب، برنامه تفریحی «سلامت مثبت» از موکب شبکه سلامت در چهارراه کاوا با مترجم ناشنوا، حضور مردم در موکب را بازتاب می دهد.

شبکه کودکان

ویژه برنامه های غدیر عید «سر سفره خدا» و «ماجراهای نوید» از شبکه کودک پخش می شود.

برنامه «سفره خدا» امشب ساعت 18:00 پخش می شود. همچنین این شبکه روز سه شنبه ۱۴ تیرماه در راهپیمایی ساعت ۱۸ از میدان انقلاب مخاطبان خود را همراهی می کند.

فیلم جدید «پاندای کونگ فو کار 4» نیز ساعت 14 در جدول پخش این شبکه قرار دارد.

شبکه مستند

«برخورد در سنگلج» محصول جدید شبکه مستند و روایتگر سال‌ها فعالیت هنری و اجرای تئاتری سعید امیرسلیمانی بازیگر پیشکسوت تئاتر، تلویزیون و سینمای سنگلج است.

این مستند که به مناسبت روز غدیرخمی در جدول پخش شبکه مستند قرار گرفت، امشب ساعت 21:00 از شبکه مستند پخش می شود. این مستند ساعت 15 روز بعد بازپخش می شود.

فیلم مستند «فی سبیل الغدیر» به موضوع اطعام زائران حسینی در یکی از حسینیه های عراق توسط شیعیان این کشور از عید غدیر تا اربعین حسینی می پردازد. این مستند امروز ساعت 18:30 و تکرار آن روز بعد ساعت 13:30 پخش می شود.

فیلم مستند «چهارشنبه» به نقش و جایگاه عالم فقیه امینی در تبیین مبانی حب و بغض امیرالمومنین علیه السلام و وحدت جامعه اسلامی می پردازد. محقق امینی را اسطوره شور شیعیان، عالم، مرجع و بانی وحدت فرقه تشیع و عصر حاضر می کند. ساعت 20:00 و روز بعد در ساعت 9:00 صبح تکرار شد.

شبکه امید

برنامه تلویزیونی «سلی خیمت» از ساعت 19:00 با استریم مهمانی به فاصله 10 کیلومتری غدیر پخش می شود.

پی کار ایران نیز راهپیمایی 10 کیلومتری غدیر را از ساعت 23 به صورت زنده پخش می کند.

انیمیشن «آنچه هستم» ساعت 14:30، «دوی معیوب» ساعت 20، انیمیشن «همه ایمان ها» ساعت 20:45 و «دو نفر بالای منبر» در ساعت 23:45 و انیمیشن فیلم «همه ایمان ها» ساعت 20:45 و «دو نفر بالای منبر» ساعت 23:45. فیلم های کوتاه «خطبه غدیر» ساعت 20، «اجاره ها آماده اند» ساعت 21:30، «دست در دست» ساعت 13:30 و مستند «زرخان» ساعت 14:00 و «پهلان نمرد» ” ساعت 18:00 در جدول پخش شبکه امید موجود است.

شبکه جام جم

شبکه جام جم به همراه واحدهای سیار مراسم بزرگداشت غدیر را در تهران به صورت زنده پخش می کند و مقام رضوی نیز این مراسم را فیلمبرداری می کند.

ویژه برنامه رواق نیز به مناسبت عید سعید غدیر خم سه شنبه ساعت 14:45 پخش می شود.

مرکز شهر شبا

«مسافر» یکی از تولیدات جدید مرکز پویانمایی صبا است که از شبکه‌های سیما پخش می‌شود.

این انیمیشن درباره خیمه مریم می باشد و توسط خانم سمانه محبوبی نوشته شده است.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال