اخبار اخبار سیاسی

آیین‌نامه آرامستان‌های کشور در هیات وزیران تصویب شد

تبلیغات بنری


به گزارش سایت توژال. آیین نامه داخلی گورستان های کشور پس از جلسات متعدد کارشناسی با حضور نمایندگان اتحادیه قبرستان ها، نمایندگان گورستان های دولتی، کارشناسان و دستگاه های اجرایی ذیربط توسط سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور تهیه شد جهت تشریفات قانونی به دولت فرستاده شد و در سال 1319 کتاب سردخانه و قبرستان به تصویب رسید.

تصویب فهرست گورستان های دولتی 84 سال پس از تصویب فهرست سردخانه ها و گورستان ها. ناملموس، ناهماهنگ و ناکارآمد بود، اقدامی موثر در حوزه مدیریت قبرستان ها محسوب می شود و تاثیر بسزایی در مدیریت بهینه این مجموعه ها و ارائه خدمات بهتر به شهروندان خواهد داشت.

مقررات قبرستان های دولتی شامل کلیه قبرستان های شهری و روستایی به اضافه قبرستان های متولیان و موقوفات می شود. اگر آیین نامه قبلی فقط برای شهرها در نظر گرفته شده بود، آیین نامه جدید تدوین دستورالعمل استانداردهای بهداشتی پرورشگاه ها را پیش بینی کرده است که توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با همکاری وزارت کشور و سازمان حفاظت محیط زیست تنظیم می شود. ، اینکه در شرایط اپیدمیولوژیک مانند شیوع ویروس کرونا، استانداردها مرتبط باشد، استاندارد مرجع مدیریت اجرایی گورستان ها می باشد.

آیین نامه جدید دستورالعمل اجرایی روند اجرایی گورستان ها را تعیین می کند که پس از تکمیل توسط وزیر کشور ابلاغ می شود و منجر به اجماع در اجرای امور توسط دستگاه های اجرایی می شود.

در آیین نامه داخلی گورستان های دولتی موضوع تامین اراضی مناسب برای ایجاد گورستان از سوی مراجع ذیصلاح هواشناسی و همچنین مجوز حمل متوفی و ​​تعیین هویت متوفی جهت حمل توسط مراجع ذیربط به وضوح مشخص شده بود. روشن شد. به صورت تخصصی که مشکلات این حوزه را حل کند.

به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، این آیین نامه شامل شرایط حمل متوفی از شهری به شهر دیگر یا خارج از کشور به داخل کشور و بالعکس و شرط همکاری مقامات ذیصلاح ثبت احوال در شهرهای بزرگ و مراکز استان ها برای استقرار نیرو در گورستان ها برای تسریع در امور شهروندان، تعاریف، اصطلاحات به کار رفته، منابع درآمد قبرستان ها و سایر موارد لازم در چارچوب قوانین موجود پیش بینی شده است.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال