اخبار اخبار تکنولوژی

کشف سیاره‌های فراخورشیدی قابل سکونت در پرتو ستاره‌های مجاور

تبلیغات بنری


شناسایی سیارات فراخورشیدی قابل سکونت در نور ستاره های نزدیک

به گزارش سایت توژال، جستجوی حیات فرازمینی رشته جذابی از علوم فضایی است و ستاره شناسان صادقانه این مسیر را دنبال می کنند.

به گفته اسپیسی. ستاره شناسانی که از رصدخانه پرتو ایکس چاندرا ناسا (CXO) و رصدخانه XMM-نیوتن ناسا استفاده می کنند، در مطالعه جدیدی شرکت می کنند که امیدوارند راه را برای پروژه های آینده هموار کند.

محققان از چاندرا برای مطالعه پرتوهای ساطع شده از ستارگان مجاور استفاده می کنند تا تعیین کنند آیا سیاره فراخورشیدی که به دور آن ستاره ها می چرخد ​​می تواند قابل سکونت باشد یا خیر. در سطوح بسیار بالا، اشعه ایکس و اشعه ماوراء بنفش می توانند به جو سیاره فراخورشیدی آسیب بزنند و احتمال کمتری برای پشتیبانی از حیات آن گونه که ما می شناسیم، می کنند.

بریانا بندر، اخترشناس Cal Poly، که سرپرستی این مطالعه را بر عهده داشت، گفت: “بدون شناسایی پرتوهای ایکس منتشر شده توسط ستاره میزبان، ما یک عنصر کلیدی در مورد اینکه آیا این سیاره واقعاً قابل سکونت است یا خیر را از دست می دهیم.” ما باید بدانیم که این سیارات چند دوز اشعه ایکس دریافت می کنند.

این گروه تحقیقاتی تاکنون 57 ستاره مجاور را مورد بررسی قرار داده و روشنایی و انرژی تابش پرتو ایکس آنها را به همراه نرخ تغییر خروجی پرتو ایکس ناشی از شعله های ستاره ای مورد تجزیه و تحلیل قرار داده است. سارا پیکوک، محقق دانشگاه مریلند در بالتیمور (UMB) و یکی از محققان می گوید: “ما ستاره هایی را شناسایی کرده ایم که در آنها محیط تابش اشعه ایکس در منطقه قابل سکونت مشابه یا حتی ملایم تر از ستاره ها است.” در این پروژه تکامل زمین.” چنین شرایطی ممکن است نقش کلیدی در حفظ جو غنی مشابه زمین داشته باشد.

اگرچه تنها برخی از این 57 ستاره دارای سیارات فراخورشیدی قابل سکونت شناخته شده هستند، اما احتمالا تعداد بیشتری از آنها هنوز کشف نشده اند. بیش از 5500 سیاره فراخورشیدی کشف شده است، اما نزدیک به 10000 سیاره دیگر در دست ارزیابی هستند. احتمالاً میلیاردها سیاره فراخورشیدی تنها در کهکشان راه شیری وجود دارد.

ادوارد شویترمن، اختر زیست شناس در دانشگاه کالیفرنیا در ریورساید می گوید: «ما نمی دانیم چه تعداد سیاره شبیه زمین در تصاویر تلسکوپ های نسل بعدی شناسایی خواهند شد، اما می دانیم که رصد آنها بسیار پرهزینه و دشوار است. . خواهد بود. این داده های اشعه ایکس به پالایش و اولویت بندی لیست هدف کمک می کند و همچنین اولین تصویر از سیاره ای شبیه به زمین را ارائه می دهد.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال