اخبار اخبار فرهنگی

رسانه‌های خارجی ادامه جنگ بعد از آزادسازی خرمشهر را چگونه تحلیل کردند؟

تبلیغات بنری


به گزارش توژال، دلایل عقب نشینی عراق از خاک ایران، تصمیم ایران برای در نظر گرفتن جبهه عراق به عنوان جبهه اصلی و تعقیب متجاوز و احتمالات این تصمیم، برجسته ترین موضوعاتی است که در تفاسیر مورد بحث قرار گرفته است. خبرگزاری فرانسه، رادیو کلن، روزنامه فرانکفورتر آلگماینه و دیلی تلگراف در سال 1361.

خبرگزاری فرانس پرس وی در این خصوص نوشت: به نظر می رسد امتیازی که عراق با اعلام خروج نیروهایش پس از قبول چندین شکست مهم از سرزمین های اشغالی ایران به این کشور اعطا کرد، باعث شده است که رهبران ایران در تصمیم خود مصمم تر شوند و با صدای قوی تری صحبت کنند. .

برای اولین بار آنچه تاکنون به آن اشاره شده بود به صورت عمومی اعلام شد. جمهوری اسلامی ایران هرگز با رژیم کافر بعث مذاکره نخواهد کرد. بدون تغییر رژیم بغداد، درگیری ها ادامه خواهد داشت و ممکن است جنگ به عراق هم کشیده شود.

چهره هایی چون حجت الاسلام رفسنجانی و سرهنگ صیاد الشیرازی فرمانده نیروی زمینی اعلام کرده اند که جنگ تا سقوط صدام ادامه دارد و این اولین قدم در مسیر آزادسازی بیت المقدس است که از آن می گذرد. کربلا. .

از منظر نظامی، نیروهای ایرانی که در موضع قدرت هستند، می توانند هر زمان که بخواهند به خاک عراق نفوذ کنند. سوالاتی که ذهن کارشناسان نظامی خارجی در تهران را به خود مشغول کرده است به این شرح است: تا چه حد؟ و برای چه مدت؟

خبرگزاری فرانسه با اشاره به تأثیرات جهانی ورود ایران به عراق نوشت: تهران از نظر سیاسی قطعاً تعداد انگشت شماری از متحدان خود را از دست خواهد داد و سفارتخانه ها در تهران تأیید می کنند که این متحدان با قدرت از نفوذ تهران به خاک عراق و مسدود کردن مرزها جلوگیری می کنند. .

رادیو کلن وی همچنین تحلیل کرد که به نظر می رسد ایران تصمیم خود را برای پیشروی به خاک عراق گرفته است. در هر صورت رئیس شورای اسلامی ایران این را اعلام کرد.

این رادیو با اشاره به سخنان آقای هاشمی مبنی بر اینکه امید است در ماه مبارک رمضان شاهد پیروزی و فصل جدیدی در تاریخ اسلام باشیم، گفت: در این راه اهداف و اهداف دولت انقلاب اسلامی ایران محقق خواهد شد. فاش شد زیرا به نظر می رسد دولت تهران حضور دارد و با پیروزی کامل بر رژیم عراق می خواهد طوفان انقلاب اسلامی را به ضلع جنوبی خلیج فارس منتقل کند.

رادیو کلن در ادامه تفسیر خود هدف نهایی ایران از حمله به عراق را باز کردن راه اسرائیل برای آزادسازی بیت المقدس عنوان کرد و افزود: شروع حمله به عراق همسایه به معنای اعلام جنگ به دیگر کشورهای عربی حوزه خلیج فارس (فارس) است. . ). اظهارات مقامات تهران نشان می دهد که تنها هدف آنها قبل از حمله به عراق، مبارزه با اسرائیل بوده است.

همانطور که می دانیم ایران پیش از این نیروهای خود را برای مبارزه با اسرائیل به لبنان اعزام کرده بود و با این اقدام توانست بر اراده سیاسی خود برای ایستادن در کنار مبارزان فلسطینی در برابر نیروهای اسرائیلی تاکید کند اما اکنون مقامات ایرانی گفته اند که راه این کار این است. راه حل. لبنان از عراق ادامه دارد

انتشارات آلمانی فرانکفورتر آلمان وی همچنین طی اظهارنظری با عنوان تلاش صدام حسین برای نجات خود از جنگ با ایران، به تمایل صدام برای پایان دادن به جنگ یعنی مبارزه با اسرائیل اشاره کرد و نوشت: صدام حسین اکنون جنگ با اسرائیل را به عنوان شاهدی بر این موضوع معرفی می کند. اهمیت آرمان مشترک برای همه مسلمانان در حالی است که رهبر ایران آیت الله خمینی حاضر نیست به راحتی به درگیری بین دو کشور پایان دهد و بر خواسته های ایران از جمله پرداخت غرامت جنگی از عراق و ایران پافشاری می کند. حق عبور از این کشور برای رفتن به لبنان.

عراق قادر به پرداخت غرامت جنگی نیست و خود این کشور به دلیل هزینه های جنگ به شدت در بدهی است. اجازه رفتن ایران به سوریه برای جنگ با اسرائیل به این معنی است که صدام حسین درخواست ایران را پذیرفت

روزنامه دیلی تلگراف لندن نیز در شماره امروز خود پس از اشاره به سخنان امام امت و با توجه به سایر شرایط درخواستی ایران نوشت: کشورهای حوزه خلیج فارس کمک های مالی قابل توجهی به عراق کردند تا صدام بتواند و می توانست. ادامه جنگ با رژیم آیت الله خمینی.

سپس این روزنامه با اشاره به خوشحالی کشورهای منطقه از شکست حاکمیت در ایران افزود: این کشورها معتقدند هدف بعدی انقلاب اسلامی خواهند بود.

وی در ادامه این نوشتار آماده است: رد پیشنهاد صلح عراق از سوی ایران، شوک دیگری در سراسر منطقه خواهد بود و به عنوان پیامی مبنی بر سرنگونی صدام و جایگزینی صدام توسط رهبران موروثی این منطقه نفتی دریافت خواهد شد. دولتی وفادار به او -حاکم ایرانی

منبع:

لطف الله زادگان، علی رضا، مجله جنگ ایران و عراق: عبور از مرز (کتاب 20)، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی: مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس، تهران، چاپ سوم، 1388، صفحات 50، 51، 52.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال