اخبار اخبار تکنولوژی

دستور مالزی به فیس‌بوک و تیک‌تاک برای دریافت مجوز فعالیت

تبلیغات بنری


به گزارش کارشناس اقتصادی ایران، فهمی فاضل وزیر ارتباطات مالزی در گفت و گو با یک روزنامه مالزیایی گفت: این پلتفرم ها شامل واتس اپ، فیس بوک، اینستاگرام شرکت متا، شبکه اجتماعی ایلان ماسک «ایکس»، گوگل یوتیوب و تلگرام پاول دوروف. و WeChat و Tik Tok شرکت Tencent Holdings Bite Dance هستند.

از سال آینده، هر شرکت بزرگ پیام‌رسان و ارائه‌دهنده خدمات شبکه‌های اجتماعی که بدون مجوز از دولت مالزی فعالیت کنند، با پیگرد قانونی مواجه خواهند شد. کمیسیون ارتباطات و چند رسانه ای مالزی اعلام کرد که هدف از این اقدام مبارزه با موارد فزاینده جرایم سایبری از جمله کلاهبرداری و قمار آنلاین و همچنین آزار و اذیت سایبری و کودک آزاری است.

وزیر ارتباطات مالزی گفت که برخی از پلتفرم‌ها با چنین الزامی مخالفت کرده‌اند و به نگرانی‌ها در مورد سرکوب نوآوری و مشکلات ایجاد یک دفتر محلی اشاره کردند، اما دولت بر تصمیم خود ایستادگی کرد.

به گفته فاضل، این پلتفرم ها باید بر اساس معیار داشتن حداقل هشت میلیون کاربر در مالزی مجوز بگیرند و به طور مشخص هدف قرار نمی گیرند. وزارت ارتباطات مالزی در حال حاضر با این پلتفرم ها در حال تعامل است.

این مقام دولتی خاطرنشان کرد: با توجه به سود این پلتفرم ها و اهمیت بازار مالزی، باید قوانین کشور را رعایت کنند. به عنوان مثال، متا سالانه حدود 2.5 میلیارد رینگیت (554 میلیون دلار) از تبلیغات در بازار مالزی کسب می کند.

دولت مالزی روز جمعه دستورالعملی برای ارائه دهندگان خدمات پیام رسانی آنلاین و شبکه های اجتماعی با هدف تضمین امنیت و امنیت آنلاین، به ویژه برای کودکان و گروه های آسیب پذیر منتشر کرد.

به گفته بلومبرگ، هر محتوایی که نفرت، قلدری، خشونت، افراط گرایی یا تروریسم را ترویج کند مضر است. ارائه دهندگان این خدمات ملزم به ارائه گزارش های ایمنی آنلاین هر شش ماه یکبار به کمیسیون ارتباطات و چند رسانه ای مالزی خواهند بود.

تبلیغات بنری

منبع : خبرگزاری iraneconomist