اخبار اخبار سیاسی

طراحی رایانه‌ای که احساسات انسان را می‌فهمد

تبلیغات بنری


برای گزارش دادن گروه علوم و معارف اقتصاد ایران از جانب Sci Tech Dailyاین فناوری به طور بالقوه می تواند به دستگاه ها اجازه دهد تا رفتار خود را برای بهبود و ارتقای تجربه کاربر تغییر دهند. محققان دانشگاهیوساکیلا(Jyväskylä) در فنلاند مدلی را توسعه می‌دهد که به رایانه‌ها اجازه می‌دهد با استفاده از اصول روان‌شناسی ریاضی، احساسات انسان را شناسایی و درک کنند. این پیشرفت می تواند تعامل بین انسان ها و فناوری های هوشمند مانند سیستم های هوش مصنوعی را افزایش دهد. زیرا این فناوری ها را با احساسات انسانی سازگارتر می کند.

مطابق با یوسی یوکینن استادیار علوم شناختی در آینده، رایانه‌ها می‌توانند از این مدل برای پیش‌بینی زمانی که کاربر ناراحت یا هیجان‌زده است، استفاده کنند. در چنین شرایطی، کامپیوتر می تواند برای مثال، دستورالعمل های بیشتری را به کاربر بدهد یا جهت تعامل را تغییر دهد.

کاربران اغلب در تعاملات روزانه خود با رایانه احساساتی را احساس می کنند، اما با وجود توسعه هوش مصنوعی، فناوری های فعلی اغلب قادر به درک این احساسات در کاربران نیستند. این مدل توسعه یافته اکنون می تواند پیش بینی کند که آیا کاربر احساس شادی، خستگی، عصبانیت، ناامیدی یا هیجان دارد.

ادامه مطلب

کامپیوتری طراحی کنید که احساسات انسان را درک کند

این پروژه تحقیقاتی به رهبری Jokinen از روانشناسی ریاضی برای یافتن راه حل هایی برای مشکل عدم تطابق بین سیستم های کامپیوتری هوشمند و کاربران آنها استفاده می کند. Jokinen اشاره کرد که مدل ما می تواند به سیستم های هوش مصنوعی وارد شود و آنها را قادر به درک احساسات و در نتیجه ارتباط با کاربران خود کند.

فاز بعدی این پروژه تحقیقاتی کاربردهای بالقوه این ادراک و درک عاطفی را بررسی خواهد کرد. این فناوری پیامدهای مهمی خواهد داشت و دریچه ای را به سوی آینده ای باز خواهد کرد که در آن رایانه ها فقط ابزار نیستند، بلکه شرکای همدل در تعامل با کاربران خواهند بود.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال