اخبار اخبار عمومی

«تا آخر میمونی دیگه» و میبینی خودروسازان گل کاشتند

تبلیغات بنری


به گزارش مجله توژال؛ صورت های مالی سال گذشته خودروسازان تکمیل شد تا وضعیت زیان مالی آنها مشخص شود.

سه شرکت بزرگ خودروسازی کشور در سال گذشته حدود 187 هزار میلیارد تومان زیان مالی را در صورت های مالی خود ثبت کردند.

با بررسی صورت های مالی شرکت های ایران خودرو، سایپا و پارس خودرو مشخص شد که این شرکت ها در پایان سال 1401 هجری شمسی زیان انباشته ای را به میزان تقریبی 129 هزار و 500 میلیارد تومان در صورت های مالی خود لحاظ کرده اند. مقایسه زیان انباشته سال 1402 با 1401 نشان دهنده رشد بیش از 44 درصدی در سه شرکت بزرگ خودروسازی کشور است.

خودروسازان بزرگ سال گذشته نزدیک به 58 هزار میلیارد تومان به زیان انباشته خود اضافه کردند. تحلیل زیان سه شرکت خودروسازی نشان می دهد ایران خودرو در صدر فهرست خودروسازان زیانده قرار دارد.

خسارات انباشته جاده های آبی تا پایان سال 1402 هجری قمری حدود 111 هزار میلیارد تومان بوده است.

این میزان از زیان انباشته ثبت شده توسط شرکت خودروسازی ایران در صورت های مالی خود در پایان سال گذشته حدود 60 درصد از کل زیان انباشته ای است که سه خودروساز بزرگ کشور در صورت های مالی خود لحاظ کرده اند. به گزارش «تخاص نیوز»، بررسی صورت های مالی شرکت خودروسازی سایپا نیز نشان می دهد که این شرکت خودروسازی تا پایان سال 1402 حدود 51 هزار میلیارد تومان زیان انباشته داشته است.

تلفات تجمعی پرتقال های جاده ای حدود 27 درصد از زیان کل شرکت های خودروسازی است. پارس خودرو با رساندن زیان انباشته خود به حدود 25 هزار میلیارد تومان سهم تقریبی 13 درصد از زیان انباشته سه شرکت خودروسازی را از آن خود کرد.

ایران خودرو، سایپا و پارس خودرو با ثبت زیان تجمعی حدود 187 هزار میلیارد تومان، گل کاشتند! وضعیت مالی بدی دارند و با این وضعیت تولید خودرو در کشور با چالش مواجه می شود. دلیل اصلی اینکه زیان انباشته خودروسازان نسبت به سال 1401 بیش از 44 درصد رشد داشته است، اصرار دولت بر سیاست قیمت گذاری اجباری است.

سه خودروساز بزرگ کشور قادر به تولید و عرضه محصولات خود با قیمت های غیر اجباری نیستند و همین امر باعث می شود تا مدیران خودروسازان صورتحساب محصولات خود را زیر قیمت تمام شده به مشتریان بدهند. خودروسازان امیدوارند هر چه زودتر سیاست‌گذار خودرو دستور مقررات‌زدایی قیمت خودرو را صادر کند تا ماشین زیان‌دهی خودروسازان متوقف شود و در مسیر سود حرکت کنند. /اخبار اقتصاد

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال