اخبار اخبار سیاسی

وزش باد و نوسان نسبی دما در نوار شمالی کشور

تبلیغات بنری


صادق زیان در گفتگو با توژال. وی به وضعیت جوی استان های مختلف کشور اشاره کرد و گفت: طی پنج روز آینده گذر امواج با دامنه متوسط ​​و کم دامنه از شمال کشور منجر به بارش های پراکنده، وزش باد و نسبی می شود. نوسانات دما در این مناطق. مناطق

وی افزود: بر این اساس، روز جمعه در مناطق شمال غرب ارتفاعات البرز واقع در مازندران، البرز، تهران، غرب سمنان، شمال خراسان و شمال خراسان رضوی به ویژه در ساعات بعدازظهر افزایش ابر و گاهی افزایش ابر و گاهی افزایش ابر. رگبارهای باران رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می شود.

زیان اظهار داشت: روز شنبه با نفوذ جریان شمالی به سواحل دریای خزر، علاوه بر مناطق مذکور گیلان، مازندران، غرب گلستان و آپارانکی بارش های پراکنده و کاهش نسبی دما خواهیم داشت. دریای خزر متلاطم است و ادامه داد: یکشنبه در مناطق شمال غرب نیمی از این وضعیت در سواحل شرقی دریای خزر، ارتفاعات البرز شرقی، مناطق سمنان، خراسان رضوی و شمال خراسان تکرار می شود.

رئیس مرکز پیش بینی خطرات جوی کشور و مدیریت بحران سازمان هواشناسی از افزایش ابر، بارش باران و رعد و برق در اوایل شب دوشنبه در شمال غرب آذربایجان، آذربایجان شرقی، اردبیل و مرکز خبر داد. وی گفت: ارتفاعات البرز و در بقیه مناطق هوا پایدار و آرام است. وی گفت: روز سه شنبه در شمال غرب، سواحل دریای خزر، شمال خراسان و ارتفاعات البرز آپارناکی وزش باد پراکنده و باران پیش بینی می شود.

وی گفت: تا پایان هفته آینده در شرق کشور به ویژه در منطقه زابل، شرق خراسان جنوبی، مناطق مرکزی و کوهپایه های جنوبی البرز و روز دوشنبه در غرب و جنوب غرب کشور است. وی افزود: طی سه روز آینده شرق دریای عمان متلاطم خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی خطرات جوی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی تهران در دو روز آینده نیز گفت: آسمان تهران فردا شنبه (دوم تیرماه) تا حدودی صاف است. وسعت از بعدازظهر ابری، افزایش ابر، گاهی رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید، حداقل دما به 25 درجه سانتیگراد و حداکثر به 35 درجه سانتیگراد می رسد، نیمه ابری تا نیمه ابری همراه با وزش باد پیش بینی می شود کاهش تدریجی ابرها از بعدازظهر وزش باد شدید پیش بینی می شود که کمینه دما به 25 درجه سانتیگراد و حداکثر به 35 درجه سانتیگراد می رسد.

زایان در پایان گفت: اردبیل با کمینه دمای 11 درجه سانتیگراد سردترین و اهواز با حداکثر دمای 50 و 51 درجه سانتیگراد گرمترین مرکز استان پیش بینی می شود.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال