اتصال به آزاد راه شیراز اصفهان؛افق جدید توسعه کهگیلویه وبویراحمد
زیرساخت های ضعیف جاده علاوه بر خسارات جانی و مالی هنگفت برای مردم و شهروندان کهکیلویه و بویراحمدی، به راستی نقطه ضعف و یکی از نقاط ضعف قابل توجه و عامل توسعه نیافتگی این منطقه حاصلخیز است. اما فرمانداری محروم که یکی از کم برخوردارترین استان هاست، دارای بزرگراه بدون خطوط ریلی در کشور است و طول بزرگراه این فرمانداری کمتر از 300 کیلومتر است.
کهگیلویه و بویراحمد از جمله استان های کشور است که به بزرگراه دسترسی ندارند. بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی، پروژه های راهسازی و بزرگراهی این استانداری نقش یک شاهراه حیاتی در کشور را ایفا می کند، چرا که راه های ارتباطی این استانداری از شمال، جنوب به راه ها و شریان های حیاتی کشور وصل می شود. غرب و شرق.
در این فرمانداری حدود 6 هزار کیلومتر بزرگراه، اصلی، فرعی و روستایی وجود دارد که 142 کیلومتر آن بزرگراه، 505 کیلومتر راه اصلی، هزار و 238 کیلومتر راه فرعی و مابقی راه روستایی است.
با توجه به موقعیت استراتژیک جمهوری اسلامی ایران در منطقه و کریدورهای شمال به جنوب و شرق به غرب که از این کشور می گذرد، توسعه و تکمیل کریدورهای بزرگراهی به منظور افزایش سهم ایران در حمل و نقل و حمل و نقل منطقه ضروری تلقی می شود. بازار ترانزیت مسافر
از این رو کریدور بزرگراه شمال به جنوب با هدف اتصال دریای خزر به خلیج عربی طراحی و اجرا شد. این کریدور از بندر انزلی شروع شده و پس از عبور از شهرهای رشت، قزوین، تهران، اصفهان و شیراز به بندر عسلویه منتهی می شود.
طول بزرگراه شیراز – اصفهان 370 کیلومتر است و بخش مهمی از بزرگراه شمال – جنوب است که نقش هدایت ترانزیت از مرکز کشور به جنوب و بالعکس را ایفا می کند.
این بزرگراه به عنوان یک میانبر، مراکز سه استان مهم و استراتژیک کهکیلویه و بویراحمد، شیراز و اصفهان را به هم متصل می کند و به دلیل کاهش چشمگیر طول راه، نقش عمده ای در کاهش مصرف سوخت دارد. مسیر و زمان سفر.
همچنین با توجه به مشخصات فنی بالای این محور نسبت به جاده قدیم، باعث افزایش ایمنی سفر و کاهش تصادفات رانندگی در این قسمت از کریدور و از سوی دیگر با توجه به وجود دو محور گردشگری شده است. اصفهان و شیراز در این محور، بهره برداری از آزادراه در توسعه صنعت گردشگری ایران و توسعه اقتصادی منطقه بسیار مهم و حائز اهمیت خواهد بود.
-01:00
باصدا کردنساکت
یک نقطهاز حالت تمام صفحه خارج شویدتمام صفحه را وارد کنیددانلود کنید
آزاده شیراز – اصفهان، اصفهان، افق جدید توسعه کهگیلویه و بویراحمد
استاندار کهکیلویه و بویراحمد در این خصوص در خصوص لزوم اجرا و تسریع در پروژه های مهم راه سازی گفت: توسعه زیرساخت های راه و جاده از جمله بزرگراه ها و بزرگراه ها و در اولویت های آتی خطوط فرودگاهی و ریلی باید در مسیری قرار گیرد. راس اولویت های توسعه استان است.
سفر استاندار به بخشداری کاکان برای بررسی نحوه اتصال مرکز استان به بزرگراه شیراز – اصفهان استاندار کهگیلویه و بویراحمد برای بررسی نحوه اتصال مرکز استان به بزرگراه شیراز – اصفهان از بخشداری کاکان بازدید کرد.
به گزارش روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، یداله رحمانی روز یکشنبه در بازدید از این منطقه، اتصال مرکز کشور به این بزرگراه را مهم و حیاتی عنوان کرد و گفت: این پروژه یکی از پروژه های بزرگ است. برنامه ها، تصمیم گیرندگان مهم، راه حل ها و عملکردهای کلیدی و محافظه کار در نظر گرفته می شوند.
استاندار با اشاره به اینکه این پروژه در چارچوب اهداف برنامهها و چشمانداز ایدهآل آینده برای این استانداری قرار میگیرد، هم اکنون مراحل کار آن در دست بررسی است و کیفیت ساختار راهروها مهم است. رحمانی خاطرنشان کرد: پروژه اتصال یاسوج به بزرگراه شیراز – اصفهان باید برای اجرای مراحل برنامه اقدام ملی مورد مطالعه قرار گیرد.
ویبوار احمد استاندار کهگیلویه با تاکید بر اینکه یکی از برنامه های اصلی استان توسعه شبکه راه ها است، گفت: هدف نوک پیکان اتصال استان به شبکه راهداری کشور است که با اتصال به بزرگراه شیراز – اصفهان این مهم محقق می شود.
رحمانی با اشاره به جلسه ای که با وزیر راه و شهرسازی برای حمایت از برنامه های کشور در حوزه راه، ریلی و زیرساخت ها داشتیم، تصریح کرد: تیمی به سرپرستی معاون وزیر کار تشکیل خواهد شد. برنامه ریزی و تامین منابع شهرسازی و تعدادی از مدیران واحدهای تابعه این وزارتخانه برگزار و موضوع بررسی می شود.
فرماندار تصریح کرد: تقاضای عمومی مردم استانداری تبدیل این جاده به طول 71 کیلومتر به بزرگراه در کوتاه ترین زمان ممکن است همچنین تاکید شده است که در میان و طویل به بزرگراه متصل شود مدت این جاده 51 کیلومتر کاهش می یابد و نگرانی مردم برطرف می شود.
بویراحمد به بازدید از چند نقطه در منطقه کاکان اشاره کرد و بویراحمد گفت: اداره راهداری و حمل و نقل زمینی در راستای رفع نقاط حادثه خیز و کاهش تصادفات جاده ای در منطقه کاکان تلاش می کند و این تلاش ها جای تشکر و قدردانی دارد.
فابر احمد استاندار کهگیلویه گفت: علاوه بر توسعه شبکه راه ها، ناوگان حمل و نقل و زیرساخت های استان، تامین امنیت، حمایت از تولید، اشتغال و سرمایه گذاری از دیگر اولویت هاست و از هر گامی که در زمینه سرمایه گذاری برداشته شود، به شدت حمایت می شود. توسط مسئولین.
به گزارش توژال، مشاهده فضای عمومی جامعه حاکی از آن است که ساکنان کهگیلویه و بویراحمد به شدت خواهان اجرای این مگا پروژه مهم و حیاتی هستند و خواهان اتصال مرکز استان به آزاده در جاده شیراز – اصفهان هستند.
با اتصال کهکیلویه و بویراحمد به آزاد راه، استان به طور کامل بن بست را می شکند و به عنوان هاب و حلقه اتصال کریدور شمال به بنادر جنوبی کشور ایفای نقش می کند.
اصرار وزارت راه و شهرسازی برای تقویت راه های ارتباطی و اتصال این استان به شبکه ریلی و بزرگراهی قوی است و در سفر اخیر استاندار کهگیلویه و بویراحمد و مسئولان اجرایی استان این پیوند جاده یاسوج به شیراز – اصفهان به عنوان یک پروژه مهم راهسازی و جدیت مردم تایید شد.
این بزرگراه برای منطقه جنوب کشور موثر بوده و تردد در جاده کشور به استان بوشهر را تسریع کرده است و مردم انتظار دارند گیلوی و بویراحمد توسط این بزرگراه به هم متصل شود.
تکمیل بزرگراه یاسوج – شیراز نقش مهمی در افزایش ایمنی سفر، توسعه گردشگری، رونق اقتصادی و کاهش زمان سفر بین شهرهای یاسوج و شیراز و شهرها و روستاهای اطراف دارد.
کهگیلویه و بویراحمد با کمتر از 140 کیلومتر بزرگراه و شرایط توپوگرافی و کوهستانی خاص از جمله استان های پرخطر برای تصادفات و سوانح رانندگی است.
بر اساس برآوردها هزینه یک کیلومتری بهسازی و آسفالت راه های اصلی این فرمانداری حدود دو تا سه برابر هزینه فرمانداری های کویری است.
از مجموع 6 هزار کیلومتر راه این استان بیش از 4 هزار کیلومتر راه روستایی وجود دارد که بیش از 50 درصد آن همچنان خاکی و شنی است.
استان سرسبز و گردشگرپذیر کهگیلویه و بویراحمد با 723 هزار نفر جمعیت یک درصد مساحت و یک درصد از جمعیت ایران را تشکیل می دهد.