اخبار اخبار سیاسی

اتصال به آزاد راه شیراز اصفهان؛افق جدید توسعه کهگیلویه وبویراحمد

تبلیغات بنری


زیرساخت های ضعیف جاده علاوه بر خسارات جانی و مالی هنگفت برای مردم و شهروندان کهکیلویه و بویراحمدی، به راستی نقطه ضعف و یکی از نقاط ضعف قابل توجه و عامل توسعه نیافتگی این منطقه حاصلخیز است. اما فرمانداری محروم که یکی از کم برخوردارترین استان هاست، دارای بزرگراه بدون خطوط ریلی در کشور است و طول بزرگراه این فرمانداری کمتر از 300 کیلومتر است.

کهگیلویه و بویراحمد از جمله استان های کشور است که به بزرگراه دسترسی ندارند. بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی، پروژه های راهسازی و بزرگراهی این استانداری نقش یک شاهراه حیاتی در کشور را ایفا می کند، چرا که راه های ارتباطی این استانداری از شمال، جنوب به راه ها و شریان های حیاتی کشور وصل می شود. غرب و شرق.

در این فرمانداری حدود 6 هزار کیلومتر بزرگراه، اصلی، فرعی و روستایی وجود دارد که 142 کیلومتر آن بزرگراه، 505 کیلومتر راه اصلی، هزار و 238 کیلومتر راه فرعی و مابقی راه روستایی است.

با توجه به موقعیت استراتژیک جمهوری اسلامی ایران در منطقه و کریدورهای شمال به جنوب و شرق به غرب که از این کشور می گذرد، توسعه و تکمیل کریدورهای بزرگراهی به منظور افزایش سهم ایران در حمل و نقل و حمل و نقل منطقه ضروری تلقی می شود. بازار ترانزیت مسافر

از این رو کریدور بزرگراه شمال به جنوب با هدف اتصال دریای خزر به خلیج عربی طراحی و اجرا شد. این کریدور از بندر انزلی شروع شده و پس از عبور از شهرهای رشت، قزوین، تهران، اصفهان و شیراز به بندر عسلویه منتهی می شود.

طول بزرگراه شیراز – اصفهان 370 کیلومتر است و بخش مهمی از بزرگراه شمال – جنوب است که نقش هدایت ترانزیت از مرکز کشور به جنوب و بالعکس را ایفا می کند.

این بزرگراه به عنوان یک میانبر، مراکز سه استان مهم و استراتژیک کهکیلویه و بویراحمد، شیراز و اصفهان را به هم متصل می کند و به دلیل کاهش چشمگیر طول راه، نقش عمده ای در کاهش مصرف سوخت دارد. مسیر و زمان سفر.

همچنین با توجه به مشخصات فنی بالای این محور نسبت به جاده قدیم، باعث افزایش ایمنی سفر و کاهش تصادفات رانندگی در این قسمت از کریدور و از سوی دیگر با توجه به وجود دو محور گردشگری شده است. اصفهان و شیراز در این محور، بهره برداری از آزادراه در توسعه صنعت گردشگری ایران و توسعه اقتصادی منطقه بسیار مهم و حائز اهمیت خواهد بود.

توقف کنیداو بازی می کند

-01:00

باصدا کردنساکت

یک نقطهاز حالت تمام صفحه خارج شویدتمام صفحه را وارد کنیددانلود کنید

آزاده شیراز – اصفهان، اصفهان، افق جدید توسعه کهگیلویه و بویراحمد

استاندار کهکیلویه و بویراحمد در این خصوص در خصوص لزوم اجرا و تسریع در پروژه های مهم راه سازی گفت: توسعه زیرساخت های راه و جاده از جمله بزرگراه ها و بزرگراه ها و در اولویت های آتی خطوط فرودگاهی و ریلی باید در مسیری قرار گیرد. راس اولویت های توسعه استان است.

سفر استاندار به بخشداری کاکان برای بررسی نحوه اتصال مرکز استان به بزرگراه شیراز – اصفهان استاندار کهگیلویه و بویراحمد برای بررسی نحوه اتصال مرکز استان به بزرگراه شیراز – اصفهان از بخشداری کاکان بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، یداله رحمانی روز یکشنبه در بازدید از این منطقه، اتصال مرکز کشور به این بزرگراه را مهم و حیاتی عنوان کرد و گفت: این پروژه یکی از پروژه های بزرگ است. برنامه ها، تصمیم گیرندگان مهم، راه حل ها و عملکردهای کلیدی و محافظه کار در نظر گرفته می شوند.

استاندار با اشاره به اینکه این پروژه در چارچوب اهداف برنامه‌ها و چشم‌انداز ایده‌آل آینده برای این استانداری قرار می‌گیرد، هم اکنون مراحل کار آن در دست بررسی است و کیفیت ساختار راهروها مهم است. رحمانی خاطرنشان کرد: پروژه اتصال یاسوج به بزرگراه شیراز – اصفهان باید برای اجرای مراحل برنامه اقدام ملی مورد مطالعه قرار گیرد.

اتصال به آزاد راه، شیراز، اصفهان و افق جدید توسعه کهکیلوی و بویراحمد

ویبوار احمد استاندار کهگیلویه با تاکید بر اینکه یکی از برنامه های اصلی استان توسعه شبکه راه ها است، گفت: هدف نوک پیکان اتصال استان به شبکه راهداری کشور است که با اتصال به بزرگراه شیراز – اصفهان این مهم محقق می شود.

رحمانی با اشاره به جلسه ای که با وزیر راه و شهرسازی برای حمایت از برنامه های کشور در حوزه راه، ریلی و زیرساخت ها داشتیم، تصریح کرد: تیمی به سرپرستی معاون وزیر کار تشکیل خواهد شد. برنامه ریزی و تامین منابع شهرسازی و تعدادی از مدیران واحدهای تابعه این وزارتخانه برگزار و موضوع بررسی می شود.

فرماندار تصریح کرد: تقاضای عمومی مردم استانداری تبدیل این جاده به طول 71 کیلومتر به بزرگراه در کوتاه ترین زمان ممکن است همچنین تاکید شده است که در میان و طویل به بزرگراه متصل شود مدت این جاده 51 کیلومتر کاهش می یابد و نگرانی مردم برطرف می شود.

بویراحمد به بازدید از چند نقطه در منطقه کاکان اشاره کرد و بویراحمد گفت: اداره راهداری و حمل و نقل زمینی در راستای رفع نقاط حادثه خیز و کاهش تصادفات جاده ای در منطقه کاکان تلاش می کند و این تلاش ها جای تشکر و قدردانی دارد.

فابر احمد استاندار کهگیلویه گفت: علاوه بر توسعه شبکه راه ها، ناوگان حمل و نقل و زیرساخت های استان، تامین امنیت، حمایت از تولید، اشتغال و سرمایه گذاری از دیگر اولویت هاست و از هر گامی که در زمینه سرمایه گذاری برداشته شود، به شدت حمایت می شود. توسط مسئولین.

به گزارش توژال، مشاهده فضای عمومی جامعه حاکی از آن است که ساکنان کهگیلویه و بویراحمد به شدت خواهان اجرای این مگا پروژه مهم و حیاتی هستند و خواهان اتصال مرکز استان به آزاده در جاده شیراز – اصفهان هستند.

با اتصال کهکیلویه و بویراحمد به آزاد راه، استان به طور کامل بن بست را می شکند و به عنوان هاب و حلقه اتصال کریدور شمال به بنادر جنوبی کشور ایفای نقش می کند.

اصرار وزارت راه و شهرسازی برای تقویت راه های ارتباطی و اتصال این استان به شبکه ریلی و بزرگراهی قوی است و در سفر اخیر استاندار کهگیلویه و بویراحمد و مسئولان اجرایی استان این پیوند جاده یاسوج به شیراز – اصفهان به عنوان یک پروژه مهم راهسازی و جدیت مردم تایید شد.

این بزرگراه برای منطقه جنوب کشور موثر بوده و تردد در جاده کشور به استان بوشهر را تسریع کرده است و مردم انتظار دارند گیلوی و بویراحمد توسط این بزرگراه به هم متصل شود.

تکمیل بزرگراه یاسوج – شیراز نقش مهمی در افزایش ایمنی سفر، توسعه گردشگری، رونق اقتصادی و کاهش زمان سفر بین شهرهای یاسوج و شیراز و شهرها و روستاهای اطراف دارد.

کهگیلویه و بویراحمد با کمتر از 140 کیلومتر بزرگراه و شرایط توپوگرافی و کوهستانی خاص از جمله استان های پرخطر برای تصادفات و سوانح رانندگی است.

بر اساس برآوردها هزینه یک کیلومتری بهسازی و آسفالت راه های اصلی این فرمانداری حدود دو تا سه برابر هزینه فرمانداری های کویری است.

از مجموع 6 هزار کیلومتر راه این استان بیش از 4 هزار کیلومتر راه روستایی وجود دارد که بیش از 50 درصد آن همچنان خاکی و شنی است.

استان سرسبز و گردشگرپذیر کهگیلویه و بویراحمد با 723 هزار نفر جمعیت یک درصد مساحت و یک درصد از جمعیت ایران را تشکیل می دهد.

تبلیغات بنری

منبع : خبرگزاری iraneconomist