اخبار اخبار اقتصادی

بانک‌های مرکزی طلایی‌تر شدند

تبلیغات بنری


به گزارش سایت توژال، شورای جهانی طلا (WGC) در نظرسنجی سالانه خود اعلام کرد که بانک های مرکزی بیشتری قصد دارند ظرف یک سال آینده به ذخایر طلای خود بیافزایند و بسیاری از آنها به دلیل عدم اطمینان کلان اقتصادی و سیاسی علیرغم وجود نااطمینانی های کلان اقتصادی و سیاسی از سایرین انتظار دارند این کار را انجام دهند. افزایش قیمت طلا قیمت این فلز گرانبها

تقاضا برای طلا از سوی بانک های مرکزی طی دو سال گذشته افزایش یافته است زیرا برخی کشورها ذخایر ارزی خود را متنوع کرده اند. تقاضای آنها به افزایش قیمت طلا از مارس تا مه کمک کرد، به طوری که قیمت های نقدی به رکورد 2449 دلار و 89 سنت در هر اونس در 20 می رسید.

شوقی فن، رئیس اداره بانک مرکزی شورای جهانی طلا در بیانیه‌ای گفت: علیرغم تقاضای بی سابقه از سوی بخش رسمی در دو سال گذشته، همراه با افزایش قیمت طلا، بسیاری از مدیران ذخایر همچنان مشتاق طلا هستند.

این نظرسنجی که بین فوریه و آوریل انجام شد و در مجموع شامل 69 پاسخ بود، نشان داد که 29 درصد از بانک های مرکزی انتظار دارند ذخایر طلای خود را طی 12 ماه آینده افزایش دهند. این بالاترین سطح از زمان آغاز نظرسنجی شورای جهانی طلا در سال 2018 است، در مقایسه با 24 درصد در سال 2023.

شورای جهانی طلا اعلام کرد که 81 درصد از شرکت کنندگان انتظار داشتند که ذخایر طلای بانک مرکزی جهانی طی 12 ماه آینده افزایش یابد در حالی که این میزان در سال گذشته 71 درصد بود.

به گزارش رویترز، در حالی که در سال های گذشته، «وضعیت تاریخی» طلا دلیل اصلی نگهداری طلا توسط بانک های مرکزی بود. این عامل در میان پاسخ‌ها به نظرسنجی انجام شده توسط شورای جهانی طلا در سال جاری به رتبه پنجم سقوط کرد.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال