اخبار اخبار عمومی

باخت پوند/دلار و تغییرات وضعیت ریسک در پایان این هفته

تبلیغات بنری


زیان پوند/دلار آمریکا و تغییرات در موقعیت های ریسک اواخر این هفته

به گزارش توژال به نقل از اف ایکس استریت، جفت پوند/دلار آمریکا در روز پنجشنبه در محدوده منفی بسته شد و یک زنجیره برد سه روزه را شکست. علاوه بر این، این جفت برای حفظ موقعیت خود در اوایل روز جمعه تلاش کرد و به سطح 1.2700 رسید.

البته نمی توان تاثیر ریسک گریزی بر اکثر ارزهای G7 به غیر از دلار را در سقوط پوند انگلیس به زیر 1.2700 نادیده گرفت. آشفتگی سیاسی در اروپا باعث شد که یورو در برابر فرانک سوئیس سقوط کند و GBP/USD با 0.62% کاهش به 1.2683 در زمان نگارش مقاله رسید.

با توجه به چشم انداز ارز آمریکا، دلار آمریکا بخشی از ضررهای روز چهارشنبه را در جلسه اروپا در روز پنجشنبه پاک کرد. اگرچه داده‌های تورم تولیدکننده، بهبود دلار را در اوایل جلسه آمریکا محدود کرد، اما روحیه ریسک‌پذیری به ارز آمریکا کمک کرد تا در اواخر روز قدرت خود را بازیابد.

جریان های امن در اوایل روز جمعه همچنان بر بازارهای مالی تسلط داشتند و به دلار آمریکا کمک کردند تا از رقبای خود پیشی بگیرند. علاوه بر این، به نظر می‌رسد دلار در حال جذب جریان‌های خروجی از یورو است که در میان تنش‌های سیاسی در تلاش برای یافتن تقاضا است، و ین ژاپن پس از تصمیم بانک مرکزی ژاپن برای حفظ تنظیمات سیاست بدون تغییر، تحت فشار فروش باقی ماند.

نظرسنجی اعتماد مصرف کننده دانشگاه میشیگان (UoM) روز جمعه در تقویم اقتصادی ایالات متحده ظاهر می شود. با این حال، سرمایه گذاران می توانند به تغییرات در موقعیت ریسک در پایان هفته واکنش نشان دهند.

در زمان نگارش این مقاله، معاملات آتی شاخص سهام آمریکا بین 0.65 تا 0.1 درصد کاهش داشت. گشایش نزولی در وال استریت و به دنبال آن افت بلندمدت می‌تواند دلار را تقویت کند و جفت پوند/دلار آمریکا را تحت فشار قرار دهد.

تجزیه و تحلیل فنی و پیش بینی برای GBP/USD

از نقطه نظر فنی، جفت GBP/USD در یک محدوده خنثی به سمت نزولی برگشته است که این حرکت نشان دهنده افزایش فروشندگان است.

شاخص قدرت نسبی (RSI) به زیر 50 شکسته و در یک روند نزولی قرار دارد، در حالی که عملکرد قیمت نشان می دهد که این جفت به پایین ترین حد چهار هفته ای در 1.2656 رسیده است و در را برای ضررهای بیشتر باز می کند.

اگر GBP/USD تقاطع میانگین متحرک 100 روزه (100-DMA) و سقف نوسانی 3 می را که به حمایت در حدود 1.2643.38 تبدیل شد بشکند، روند نزولی تسریع خواهد شد و 50-DMA را که در 1.2611 قبل از 1.2600 ظاهر می شود، خواهد شکست. . زیان های بیشتری را در نمودار زیر مشاهده می کنیم، با 200-DMA در 1.2547.

برعکس، اگر خریداران حرکت کنند و سطح 1.2700 را پس بگیرند، GBP/USD می‌تواند با پیشرفت مقاومت در محدوده 1.2700-1.2750 تثبیت شود.

منبع: شبکه اطلاع رسانی طلا و ارز

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال