اخبار اخبار فرهنگی

ایران و عراق رالی خانوادگی برگزار می‌کنند

تبلیغات بنری


به گزارش سایت توژال، محمدعلی عرفانی گفت: در این دیدار که با حضور محمدحسین صوفی – مدیر اجرایی مرکز بین المللی گردشگری و اتومبیلرانی – و رائد – رئیس فدراسیون اتومبیل رانی و موتورسواری عراق – در در حاشیه مجمع عمومی فدراسیون بین المللی اسب دوانی در شهر سمرقند ازبکستان تفاهم نامه ای در خصوص برگزاری این رویداد خارجی به امضا رسید.

وی بیان کرد: بر اساس این تفاهم نامه، این تور رالی که توسط مرکز جهانگردی و خودروسازی طراحی و پیشنهاد شده است، در پاییز سال 1403 هجری شمسی با حضور 25 خودرو و حدود 50 نفر از خانواده های عراقی از شهرستان برگزار می شود. کربلا و پس از زیارت حرم امام حسین (علیه السلام) آغاز می شود.

عرفانی در تشریح این تجمع گفت: شرکت کنندگان پس از عبور از مرز مهران و ورود به کشورمان از استان های ایلام، همدان، تهران، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و خراسان رضوی عبور کرده و از جاذبه های گردشگری، تاریخی و فرهنگی بازدید می کنند. در راهشان.

مدیر حوزه خودرو مرکز جهانگردی و خودرو هدف از برگزاری این رویداد را تحکیم روابط دو طرف، توسعه همکاری ها، اجرای برنامه های فرهنگی مشترک، توسعه فرهنگ رانندگی ایمن در رویکرد حج و ایجاد فرهنگ عنوان کرد. هیجان اجتماعی وی افزود: شرکت کنندگان عراقی با ورود به شهر مشهد به زیارت حرم امام رضا (علیه السلام) می روند و به مدت دو روز در این شهر می مانند.

وی با بیان اینکه 25 خودرو برای شرکت کنندگان ایرانی در مشهد به این گروه می پیوندند، عرفانی گفت: با الحاق شرکت کنندگان ایرانی و عراقی، مسیر برگشت مشهد به کربلا آغاز می شود.

این تور عظیم فرامرزی که نزدیک به 4000 کیلومتر از جاده های دو کشور را طی می کند، حدود 15 روز ادامه دارد و در نهایت در شهر کربلا به پایان می رسد.

شرکت در این رالی برای خانواده های ایرانی رایگان است و شرایط و ضوابط ثبت نام متعاقبا از طریق روابط عمومی مرکز جهانگردی و خودروسازی اعلام خواهد شد.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال