اخبار اخبار اقتصادی

نقش سیاست مالی در گسترش دستاوردهای هوش مصنوعی

تبلیغات بنری


به گزارش سایت توژال، صندوق بین‌المللی پول در مقاله‌ای با عنوان «نقش سیاست‌های مالی در گسترش مزایای هوش مصنوعی مولد» گفت: سیاست‌های مالی نقش مهمی در حمایت از توزیع برابرتر مزایا و فرصت‌ها ایفا می‌کند. هوش مصنوعی مولد.” اطلاعات، اما این نیاز به بهبود دارد.

این مقاله به بحث می‌پردازد که چگونه می‌توان از سیاست مالی برای هدایت و استقرار فناوری به روش‌هایی استفاده کرد که به بهترین نحو به بشریت خدمت می‌کند و در عین حال از اثرات منفی بازار کار و توزیعی ناشی از افزایش سود جلوگیری می‌کند.

آژانس مالی گفت فناوری‌های جدید هوش مصنوعی پتانسیل زیادی برای افزایش بهره‌وری و بهبود ارائه خدمات عمومی دارند، اما سرعت و مقیاس این تحول همچنین نگرانی‌هایی را در مورد از دست دادن شغل و افزایش نابرابری ایجاد می‌کند.

این مقاله توصیه می‌کند که دولت‌ها رویکردی چابک را اتخاذ کنند که با توجه به عدم قطعیت پیرامون آینده هوش مصنوعی، آنها را برای رویارویی با سناریوهای بسیار مخرب آماده کند.

صندوق بین‌المللی پول در بیانیه‌ای گفت: «درس‌های موج‌های قبلی اتوماسیون و مدل‌سازی صندوق بین‌المللی پول نشان می‌دهد که بیمه بیکاری سخاوتمندانه‌تر می‌تواند تأثیر منفی هوش مصنوعی بر کارگران را کاهش دهد و به آن‌ها اجازه دهد شغل‌هایی متناسب با مهارت‌هایشان پیدا کنند».

آموزش مبتنی بر بخش، کارآموزی، برنامه های توسعه مهارت های جدید و آموزش نیز می تواند نقش بیشتری در آماده سازی کارگران برای مشاغل در عصر هوش مصنوعی داشته باشد.

به گزارش بیزینس، برنامه های جامع کمک های اجتماعی برای کارگرانی که با بیکاری طولانی مدت یا کاهش تقاضا برای نیروی کار محلی به دلیل اتوماسیون یا تعطیلی صنعت مواجه هستند، مورد نیاز است.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال