اخبار اخبار تکنولوژی

تحویل روزانه گزارش‌های رصد شبکه‌های اجتماعی به ستادهای انتخاباتی کاندیداها

تبلیغات بنری


به گزارش توژال، ستاد انتخاباتی مرکز ملی فضای مجازی با بهره گیری از توانمندی های کشور در حوزه نظارت و داده کاوی، امکانات و قابلیت های مختلفی را در اختیار ستاد انتخابات قرار داد تا کاندیداها بتوانند برنامه های خود را ارائه دهند.

از جمله محصولات تولیدی مرکز ملی می توان به گزارش های نظارتی اشاره کرد که برای هر کاندیدا تهیه و به ستاد انتخابات کاندیدا ارسال می شود. یکی از این گزارش ها که توسط نهاد رسانه ای مرکز ملی تهیه شده است، شامل محتوای تولید شده مربوط به هر نامزد در تریبون های مختلف به اضافه تعداد محتوا، کلمات کلیدی و میزان محتوای منتشر شده به تفکیک هر فرمانداری است.

گزارش دوم مروری بر وضعیت نامزدهای ریاست جمهوری در فضای مجازی است که توسط ستاد فراداده مرکز ملی تهیه شده است. تعداد توییت های کاربران برای هر نامزد، روند توییت ها و تحلیل توییت های کاربران تاثیرگذار در این گزارش تحلیل شده و برای هر نامزد به صورت جداگانه ارسال می شود. همچنین در سایر بسترهای داخلی و خارجی و خبرگزاری های فعال، تعداد پست ها و گرایش های کاربران نیز به صورت جداگانه تحلیل می شود. محبوب ترین عناوین و میزان جستجو برای هر نامزد در گوگل نیز به طور جداگانه برای هر شهرستان در این گزارش گنجانده شده است.

گزارش سوم وضعیت انتخابات 1403 در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی است که مرکز ملی با استفاده از قابلیت های مراکز داده کاوی از طریق سامانه «ستاد» برای داوطلبان ارسال می کند.

در این گزارش به سهم محتوای انتخاباتی از طریق تریبون های مختلف اشاره شده است. در این گزارش‌ها همچنین سهم محتوای انتخاباتی در هر پلتفرم، جمعیت کاربران، هشتگ‌های مکرر در هر پلتفرم، درصد محتوای فراخوان برای مشارکت و عدم مشارکت و مهم‌ترین موضوعات محتوایی مرتبط با انتخابات ذکر شده است.

رویکرد تولید محتوا، تحلیل احساسات محتوا، گروه بندی کاربران جداگانه برای هر فیلتر و نقشه تراکم محتوا برای هر فیلتر که بیشترین محتوای تولید شده با تحریم را نشان می دهد، در این گزارش ارائه شده است.

در مورد چهارمین گزارش نیز مربوط به ارزیابی شرایط کاندیداهای هر مناظره است که بر اساس داده های فضای مجازی کاوه تهیه شده و نسخه اول آن که مربوط به مناظره اول بوده به انتخابات تحویل داده شده است. دفتر مرکزی در کاندیداها.

در این گزارش، آماری از محتوای منتشر شده درباره اولین مناظره انتخابات 1403 در شبکه های اجتماعی، تعداد مطالب منتشر شده درباره نامزدها بر اساس پلت فرم، تعداد لایک و بازدید نامزدها و روند انتشار ارائه شده است. محتوای سایت های رسانه های اجتماعی پلتفرم های مختلف در بازه های زمانی، کلمات کلیدی محتوای ارسال شده در شبکه های اجتماعی مرتبط با مناظره، هشتگ های تکراری، پست های برتر در پلتفرم های مختلف در مورد مناظره اول، تحلیل احساسات توسط نامزدها و نمودار محتوای کامل مناظره اول به طور جداگانه برای هر نامزد و در رابطه با یکدیگر.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال