اخبار اخبار اقتصادی

سقف اجاره‌بها هفته آینده اعلام می‌شود

تبلیغات بنری


به گزارش سایت توژال، دولت امسال تصمیم گرفت تعیین سقف اجاره بها را به شوراهای مسکن استان ها واگذار کند. در چهار سال گذشته و با ظهور ویروس کرونا در سال 2019، به منظور حمایت از مستاجران، تعیین سقف مجاز اجاره بها در سطح کشور اعلام شد.

اما امسال این رویه تغییر کرد. در روزهای اخیر سقف اجاره بها در تهران 26 درصد تعیین شده و اعلام شده است که مشاوران املاک در صورت عدم رعایت این سقف جریمه خواهند شد.

در حال حاضر اکثر استانداری ها سقف اجاره بها را در شورای مسکن استانداری تصویب کرده اند و تنها چند استانداری باقی مانده اند و این اتفاق در روزهای آینده خواهد افتاد.

مهرداد بذرباش وزیر راه و شهرسازی امروز در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: مصوبه سقف اجاره بها مصوب شورای منطقه و شورای عالی مسکن هفته آینده تعیین می شود. در سراسر کشور اعلام خواهد شد.

پازارباش با اشاره به اینکه قانون سازوکارهای سختگیرانه ای را برای تعیین سقف اجاره مسکن در نظر گرفته است، اظهار کرد: این اولین بار است که دولت از این ابزار برای کنترل بازار اجاره مسکن استفاده می کند و با ابزارهای مشخص شده در این قانون با افرادی که قانون را رعایت نکنید، امیدواریم وضعیت بازار مسکن بهبود یابد.

دولت 13 نفره چهار اقدام شامل شناسایی خانه های خالی، پرداخت وام اجاره، تعیین حداکثر افزایش مجاز اجاره بها و ارائه کد رهگیری رایگان برای کنترل بازار مسکن را در دستور کار قرار داده است.

در همین راستا در 30 بهمن ماه سال گذشته دسترسی مشاوران املاک تهران به سامانه قدیم (سامانه املاک) لغو شد و هم اکنون مشاوران املاک برای اطلاع از شرایط باید به سامانه جدید (سامانه خودنویس) مراجعه کنند. ثبت قراردادهای اجاره

از ویژگی های این سامانه می توان به امکان ثبت قرارداد اجاره توسط مشاورین املاک، امکان ثبت قرارداد اجاره توسط مالک و مستاجر، کارکرد شبانه روزی سامانه، پشتیبانی آنلاین و تلفنی و امکان سفارشی سازی قرارداد.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال