اخبار اخبار اقتصادی

تامین ۸۳۳۰ هکتار زمین برای ساخت مسکن در شهرهای جدید

تبلیغات بنری


به گزارش توژال، در دولت سیزدهم علاوه بر اجرای نهضت ملی مسکن و تکمیل واحدهای مهر باقی مانده با مسئولیت این شرکت تحت عنوان ساخت مسکن حمایتی، در مسیر توسعه شهرک های ساحلی با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در شهرک‌ها، به طور فعال در استفاده از ظرفیت مقررات قانونی شهرک‌های دولتی برای حمایت از سیاست‌های مسکن دولت مشارکت داشت.

آماده سازی زمین برای ساخت مسکن در شهرهای جدید به مساحت 1667 هکتار

بخشی از عملکرد وزارت راه و شهرسازی در شرکت عمران شهرهای جدید دولت سیزدهم در تامین زمین و ساخت واحدهای مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن شامل مشارکت در تهیه، بررسی و تصویب طرح شهری. برای طرح های عمرانی، اخذ مجوزهای لازم، تکمیل مدارک قانونی و تامین زیرساخت ها از جمله ارائه خدمات روبنایی، آماده سازی و محوطه سازی باغ ها و تهیه نقشه های معماری واحدهای مسکونی. در این بخش دستاوردهایی حاصل شده است که از آن جمله می توان به تامین زمین در شهرهای جدید به مساحت 8 هزار و 330 هکتار و آماده سازی زمین برای ساخت مسکن در شهرهای جدید به وسعت 1677 هکتار اشاره کرد.

همچنین شرکت عمران شهرهای جدید یکسری رویه ها را برای تامین زمین برای قانون جمعیت جوانان اجرا کرد که شامل تهیه، بررسی و تصویب طرح های عمران شهری، اخذ مجوزهای لازم، تکمیل مدارک قانونی، تامین زیرساخت ها، ارائه خدمات روبنایی، آماده سازی و محوطه سازی می شود. .

شناسایی و تصویب ۲۷ حوزه توسعه شهرهای جدید و شهرک‌های ساحلی

در چارچوب اجرای اهداف اساسی سامانه تحقق اقتصاد دریایی، شرکت عمران شهر جدید بر اساس مأموریت وزارت راه و شهرسازی به بررسی سکونتگاه های ساحلی پرداخت. طی این بررسی برای اولین بار در کشور 27 منطقه برای توسعه شهرهای جدید و شهرک های ساحلی به مساحت 362 هزار هکتار شناسایی و تصویب شد. پس از آن مطالعات فضاسازی این شهرک توسط این شرکت و از طریق مهندسین مشاور داخلی در دستور کار قرار گرفت و از این میان طرح جامع 6 شهر جدید و یک شهرک تکمیل و برای بررسی و تصویب به مراجع ذیصلاح ارسال شد.

شرکت عمران مدل های جدید تامین مالی را با هدف جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی آماده کرده است. این مطالعات و مجموعه اقداماتی از جمله ایجاد اجماع عمومی، تدوین سازوکارهای نهادی، قانونی و نظارتی و روش شناسی این طرح برای اولین بار در کشور اجرا شده است.

بهره برداری از ظرفیت اسکان کشور

با توجه به عزم دولت برای استفاده از تمامی توانمندی ها از جمله بخش خصوصی برای ساخت مسکن و شهرک سازی، شهرک سازی برای اولین بار پس از انقلاب مورد حمایت قرار گرفت. رویه هایی در شرکت عمران شهرهای جدید به عنوان دبیرخانه ستاد مدیریت شهرک سازی در کشور اجرا شد که شامل بررسی دستورالعمل تشویق شهرک سازی با هدف تسهیل شرایط ساخت و ساز و سرمایه گذاری در محدوده شهرک، مطالعات امکان سنجی و تعیین مکان بیش از 40 شهرک در اراضی دولتی برای ساخت و ساز مسکن و خدمات، ایجاد سیستم یکپارچه برای مدیریت شهرک ها و پیوند آن با سیستم پنجره واحد آمایش سرزمین به منظور تسهیل مراحل به صورت شفاف تر و سریعتر، صدور تاسیسات. مجوز به 4 سازمان دولتی شهرک ها و 3 پروانه بهره برداری شهرک های خصوصی برای اولین بار در 15 سال گذشته و همچنین ایجاد دبیرخانه ستاد شهرک سازی و مشاور فنی برای متقاضیان ساخت شهرک.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال