اخبار اخبار فرهنگی

برگزاری اربعین شهدای خدمت در مصلی امام خمینی(ره) تهران

تبلیغات بنری


به گزارش سایت توژال، اولین جلسه ستاد چهلمین روز درگذشت رئیس جمهور با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و نمایندگان دستگاه های دولتی عصر امروز (سه شنبه 8 خردادماه) برگزار شد. ) در تهران. تالار غدیر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی.

محمدمهدی الاسماعیلی رئیس ستاد چهلمین روز درگذشت رئیس جمهور در تسلیت ایثارگران خدمتگزار اظهار داشت: با حکم جناب آقای محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری به عنوان رئیس ستاد اربعین انتخاب شدم. ستاد رئیس جمهور شهید در ستادی که در سطح اول دولت تشکیل شد. این ستاد برنامه ریزی به گونه ای خواهد بود که فضای مراسم اربعین به سمت گروه های مردمی و تشکل ها معطوف شود تا چهره مردمی از دولت انقلابی که در رفتار و شخصیت رئیس جمهور فقید متبلور شده است، نشان داده شود.

وی ادامه داد: بدرق و شیعیان رئیس جمهور فقید مانند شیعیان امام راحل (رضوان الله علیه) و شهید سلیمانی یک واقعه تاریخی بود، بنابراین انتظار می رود مراسم چهلمین روز شهادت برگزار شود. مراسم اربعین شهدای خدمت در تهران و در محل مصلی امام خمینی (ره) تهران با حضور اقشار مختلف مردم برگزار می شود.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه این مراسم در چهلمین روز درگذشت رئیس جمهور برگزار شد، در توضیح این مطلب گفت: همزمان با تهران، همه استان ها و شهرستان ها چهلمین برنامه رئیس جمهور فقید را برگزار می کنند. وی خاطرنشان کرد: درخواست ما این بود که این مراسم به طور کامل در اختیار مردم مومن باشد، لذا از آقای قریشی خواستیم مسئولیت کلی این مراسم را بر عهده بگیرد.

اسماعیلی با بیان اینکه ایجاد فضای عاطفی سرشار از عاطفه هدف ما از برگزاری مراسم چهلمین مراسم بزرگداشت رئیس جمهور فقید است، بیان کرد: رویکرد آیت الله رئیسی در دوران طولانی خدمت ایشان بدون حتی یک انحراف از مسیر ائمه انقلاب بوده است. ، و در مدت طولانی خدمت ایشان هیچ ناخالصی وجود ندارد. رهبر انقلابی وجود ندارد.

وی ماموریت این ستاد را تسهیل، حمایت و آمادگی هر چه بیشتر برای مراسم عمومی اربعین شهدای خدمت دانست و افزود: روز سه شنبه (21 تیر) مراسمی در حرم مطهر رضوی بیت المقدس با حضور خانواده شهید رئیس جمهور برگزار می شود. همچنین مردم عراق به ویژه شیوخ اربعین اصرار داشتند که مراسمی برای آنها برگزار شود، بنابراین تلاش می کنیم تا مراسمات قبل از محرم در نجف برگزار شود.

رئیس سازمان برگزاری چهلمین روز درگذشت رئیس جمهور در پایان گفت: از همه نهادها و دستگاه ها می خواهم یادمان شهدای خدمت را برای همیشه در ورودی خود نصب کنند تا یاد و خاطره شهدا جاودانه بماند. به زندگیت ادامه بده

محمدمهدی اسماعیلی – وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی – کارگروهی را برای تسریع در تشریفات ستاد تشکیل داده و دبیری این کارگروه را مهدی رمضانی – دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور بر عهده دارد.

به همین دلیل مهدی رمضانی با اشاره به اینکه این کارگروه از چند ساعت قبل شروع به کار کرده است، گفت: پس از این جلسه دو بخشنامه تهیه شد که یکی از آن ها خطاب به استانداران و مناسب این ستاد در استانداری است. ستاد تشکیل دهند و برنامه های خود را به دور از محورهای پیشنهادی ما اعلام کنند.

وی ادامه داد: بخشنامه دوم به وزرا ارسال شد تا آنها نیز ستاد اربعین شهدای خدمت در وزارتخانه خود باشند. ما موضوعاتی را به صورت مجازی به آنها پیشنهاد می کنیم و از آنها می خواهیم برنامه های پیشنهادی خود را ارسال کنند.

رمضانی افزود: از جمله برنامه های پیشنهادی ما در بخشنامه ها می توان به تولید برنامه با موضوع شهدای خدمت در حوزه های مختلف، پوشش زنده جشن ها و پخش مستند از صدا و سیما، بهبود تولید رجب شهید امیر عبداللهیان و ترجمه پرداخت. برنامه ها. وی در تلویزیون و صنعت به ستاد شهید رئیس جمهور و تبلیغ آن در صدا و سیما و ایجاد ستاد شهدای اربعین خدمت که روایات مردمی از برخورد مردم با خدمات رئیس جمهور است اشاره کرد. حکومت مردمی

و در بخشی دیگر از این جلسه سید محمد هاشمی – معاون فرهنگی و حقوقی و معاون امور مجلس و استان‌ها – وی از برپایی برنامه های گرامیداشت چهلمین سالگرد شهدای خدمت در بازه زمانی یک هفته ای با محوریت ادارات کل ارشاد استان ها خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین عادل – کارگزار فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه – وی همچنین در بخشی دیگر از این دیدار به گزارشی از برنامه های سازمان وقف برای اربعین شهدای خدمت اشاره کرد و گفت: آماده سازی فضای بقاع مقدس، اعزام مبلغان و سخنرانان به اقصی نقاط کشور، برگزاری جلسات قرآنی، چاپخانه پوسترها و بنرها و نصب آنها در بقاع متبرکه در محور، از برنامه های ما خواهد بود، اما مهمترین اتفاقی که در حال پیگیری هستیم، رونمایی از برنامه قرآنی خدوم در ایام اربعین شهدای خدمت است. به نام شهدای خدمت

وی افزود: با توجه به مصادف شدن اربعین شهدای خدمت با غدیر خم، بخشی از سخنان ایشان بعد از موضوع غدیر و انتخابات بیان خدمات شهدای خدمت خواهد بود.

و در بخشی دیگر از این جلسه حجت الاسلام والمسلمین ایمانی پور – رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی – وی با بیان اینکه 19 تیرماه نشستی با موضوع «شهید آیت الله رئیسی و تعامل با دنیا» خواهیم داشت، گفت: در ایام اربعین شهدای خدمت برنامه هایی در نجف و سوریه در نظر گرفته شده است. و همچنین با شخصیت های بین المللی در مورد شهدای خدمت مصاحبه خواهیم کرد و این ممکن است جالب باشد.

وی ادامه داد: در اینجا از همه اعضای ستاد بزرگداشت شهدا می خواهم مقالات مناسبی را در اختیار ما قرار دهند تا در مجلات و روزنامه های داخلی خارجی چاپ کنیم و در صورت وجود کتاب هایی را با ناشران خارجی به اشتراک بگذاریم.

ایمانی پور یادآور شد: همچنین آمادگی داریم آثار تولیدی هانماردان را در قالب نمایشگاه های خارجی به نمایش بگذاریم البته بهتر است این آثار در محدوده بیت المقدس باشد و با موضوع شهید رئیسی مواجه شود.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در پایان سخنان خود گفت: ظرفیت خوبی را در فضای مجازی فراهم کرده ایم و اگر سایر ادارات آثاری دارند در حد امکان برای ما ارسال کنند تا چاپ شود.

حجت الاسلام حریزی – معاون سازمان تبلیغات اسلامی – وی همچنین در تکمیل این نشست با ارائه گزارشی از عملکرد سازمان تبلیغات اسلامی برای شهدای اربعین خدمت، اظهار داشت: سازمان تبلیغات اسلامی همزمان با این ایام در حال به روز رسانی نقاشی دیواری فلسطین و میدان انقلاب و همچنین تولید رمان های کوچک است. از حوزه هنری شهدای خدمت که در این ایام منتشر می شود.

وی ادامه داد: سخنران می فرستیم و در 23 هزار مکان مراسم دعای کمیل، دعا و مناجات را به صورت جدی برگزار می کنیم. همچنین در روز عید غدیر خم در نظر داریم در مسیری به طول بیش از 200 کیلومتر که تاکنون چهار هزار موکب خدمتگزاری در آن ثبت شده است، در روز عید غدیر خم راه اندازی کنیم و مطمئناً یاد و خاطره آن را حفظ خواهیم کرد. شهدای زنده در این مسیر

و در بخشی دیگر از این جلسه سرهنگ آل یعقوبی – معاون عملیات پلیس تهران بزرگ – وی به اهمیت برقراری امنیت در ایام اربعین شهدای خدمت اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه این مراسم به مدت یک هفته برگزار می شود نیازمند برنامه و مکان مشخصی هستیم چرا که از امنیت مردم دور است. ; بار ترافیکی در خیابان ها و آسایش مردم نیز مهم است. علاوه بر این، تحرکات انتخاباتی می تواند علاوه بر این جشن ها کار را دشوارتر کند، بنابراین ما به دنبال عناصر امنیت و آسایش مردم هستیم.

سید محمد شرفین اسبقیان – معاون فرهنگی، ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان – در بخشی دیگر از این دیدار بیان شد: در تمامی مسابقات ورزشی از شهدای خدمت تجلیل می شود. چهره های ورزشی نیز در مراسم چهلمین روز شهادت شهدای خدمت حضور خواهند داشت. البته ما اولین وزارتخانه ای بودیم که در سومین روز شهادت شهدا مراسم یادبود برگزار کردیم و روسای اتحادیه ها نیز در این مراسم حضور خواهند داشت.

و در بخشی دیگر از این جلسه محمدمهدی رحیمی – مدیرکل روابط عمومی دفتر ریاست جمهوری – وی پیشنهاد کرد: با توجه به حضور پراکنده رئیس جمهور شهید در سفرهای استانی در نقاط مختلف و دورافتاده به نظر می رسد برنامه ریزی به گونه ای باشد که هر کدام از آن مناطق حتی مرزی شامل برنامه های اربعین خدمت به شهدا و صالحین باشد. آنها همچنین خروجی های رسانه ای تولید می کنند زیرا بسیاری از آنها خاطرات خوبی از رئیس جمهور شهید از این مناطق دارند.

یاسر احمدوند – معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی – وی در بخشی دیگر از این نشست با اشاره به تولید چندین جلد کتاب درباره زندگی آیت الله رئیسی گفت: 14 عنوان کتاب از سوی ناشران مختلف به حوزه کتاب معاونت فرهنگی ارسال شد که به تحلیل شخصیت آیت الله رئیسی می پردازد. رئیس جمهور شهید از زوایای مختلف، البته ناشران با نیات خودجوش آثاری را منتشر کردند و سفارشی نبودند.

وی افزود: سازمان کتابخانه ها نیز سه کتاب با موضوع شهدای خدمت تهیه کرده است و تعدادی از آثار به 7 زبان ترجمه می شود و مراکز فرهنگی و سیاسی ما در خارج از کشور نیز می توانند از این آثار بهره مند شوند. لذا پس از انتخابات می توان مراسم رونمایی از آثار مذکور برگزار کرد.

در ادامه این جلسه محمود سالاری – معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی – وی از برگزاری نمایشگاه عکس آثار هنری، سرودن سرود، دستورات موسیقی و اجرای تجسمی و نمایشی در خور اربعین شهدای خدمت خبر داد.

در قسمت آخر این جلسه محمدمهدی السماوی – مدیر روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی – وی تایید کرد: پس از شهادت رئیس جمهور فراخوانی برای جمع آوری خاطرات و تصاویر منتشر شد و افراد زیادی در قالب نامه، خاطره و تصویر در این فراخوان شرکت کردند.

وی گفت: تولید محتوای مکتوب و استاندارد، اعزام سخنران به برنامه های مختلف در سراسر کشور، تهیه یادواره شهدای خدمت در وزارتخانه ها و استان ها و انتشار اخبار مربوط به شهدای خدمت چهل روز را انجام خواهیم داد.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال