اخبار اخبار تکنولوژی

۸.۵ میلیون رایانه ویندوز از کار افتادند

تبلیغات بنری


به گزارش سایت توژال، مایکروسافت روز شنبه برای اولین بار در یک پست وبلاگی گزارش کاملی از گستردگی کامل اختلال IT جهانی ارائه کرد و اعلام کرد که این مشکل کمتر از یک درصد از دستگاه های دارای ویندوز را تحت تاثیر قرار داده است. سیستم. این غول نرم افزاری گفت که اگرچه درصد رایانه هایی که از ویندوز استفاده می کنند اندک است، اما پیامدهای اقتصادی و اجتماعی گسترده ای دارد.

به‌روزرسانی ناموفق CrowdStrike، فاجعه‌بارترین شکست فناوری اطلاعاتی که جهان تا به حال دیده است، سیستم‌های شرکت‌ها و دولت‌ها را در سراسر جهان از بین برد و برای ساعت‌ها فعالیت‌های آنها را فلج کرد. در نتیجه این اختلال، خطوط واکنش اضطراری قطع شد. هزاران پرواز به تعویق افتاد یا لغو شد. بیمارستان‌ها مجبور به تأخیر در روند کار شدند و معاملات بازار کند شد.

آن جانسون، معاون امنیت اطلاعات مایکروسافت، زمانی که سعی کرد توضیح دهد که چگونه به‌روزرسانی نرم‌افزار یک شرکت دیگر سیستم‌های ویندوز را خراب می‌کند، از تشبیه یک راننده در حال پر کردن خودرو استفاده کرد.

به گزارش بلومبرگ، جانسون روز جمعه در مصاحبه ای گفت: «اگر خودرو دارید و آن را به پمپ بنزین می برید و سوختی دریافت می کنید که کیفیت خوبی ندارد یا سوخت بدی ندارد، خودروی شما درست کار نمی کند. سوخت از کل سیستم موتور عبور می کند و بر عملکرد خودرو تأثیر می گذارد و ممکن است بر عملکرد کلی خودرو تأثیر بگذارد.

به همین ترتیب، CrowdStrike در یک لایه در سیستم عامل مایکروسافت ویندوز وجود دارد تا “حداکثر امنیت” را فراهم کند. CrowdStrike در لایه ای زندگی می کند که اگر اشتباه متوجه شوید، در واقع کل زیرساخت ویندوز را تحت تأثیر قرار می دهد.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال