اخبار اخبار تکنولوژی

۸ محصول نوآورانه دانش بنیان‌های پارک فناوری پردیس رونمایی شد

تبلیغات بنری


به گزارش گروه اقتصادی علم و آموزش ایران. بیست و دومین نشست سالانه پردیس فناوری دوشنبه 19 شهریور همایش یکصد و چهل و سومین همایش با حضور حسین افشین معاون علمی، فناوری و اقتصادی حوزه علمیه ریاست جمهوری و جمعی از مسئولان و فعالان حوزه فناوری و نوآوری کشور برگزار شد.

در این مراسم علاوه بر معرفی برترین شرکت های گروه در حوزه های مختلف، از هشت محصول جدید و نوآورانه این گروه در حوزه های دارویی، تجهیزات پزشکی، پلیمرها و هوش مصنوعی رونمایی شد.

رزین فنولیک فست کیور Novalac با نام تجاری IP 502/12M

این محصول تولید شده توسط روزتان به عنوان چسب در تولید مواد نسوز به ویژه در فرآورده های نسوز استفاده می شود.

رزین های فنولیک به دلیل مقاومت حرارتی بالایی که دارند، برای صنایع مختلفی که مقاومت حرارتی در آنها اهمیت دارد، مناسب هستند.

IP502/12m یک رزین نووالاک اصلاح شده است که برای تولید لوله های انتقال مذاب برای ریخته گری (ذوب آهن) استفاده می شود. از آنجایی که تمامی رزین های نووالاک که در حال حاضر در صنایع نسوز استفاده می شوند از نوع عمومی هستند، رزین IP502/12m اولین رزین نووالاک با پخت سریع مناسب برای صنایع نسوز است و می تواند واکنش شیمیایی بهتری داشته باشد.

برند باکلیت MP 700/G29

این محصول توسط روزیتان تولید می شود و در قالب گیری تزریقی و فشاری برای تولید قطعاتی که در معرض سایش مداوم هستند و نیاز به رسانایی الکتریکی بالایی دارند مانند قطعات کنتور گاز یا سایر قطعات فنی مشابه استفاده می شود.

پودر قالب گیری باکلیت یا فنولیک ترکیبی است متشکل از چندین نوع ماده پودری شامل پرکننده های آلی و معدنی، افزودنی های آلی، رنگدانه ها، گرافیت و رزین فنولیک و قابلیت قالب گیری و شکل دهی برای ساخت قطعات مختلف تحت فشار و حرارت را دارد.

8 محصول نوآورانه دانش بنیان پارک فناوری پردیس رونمایی شد

امگا 3 – پوشش روده ای با نام تجاری اسمارت امگا

این محصول شناختی توسط داروسازی سانا فارمد یکی از شرکت های عضو کارخانه نوآوری آزادی (شعبه پارک فناوری در پردیس) تولید شده و به کاهش علائم افسردگی و اضطراب، بهبود کیفیت خواب، کمک به سلامت پوست و مو و کاهش علائم کمک می کند. سندرم پیش از قاعدگی در زنان، در درمان کمبود توجه و تمرکز موثر است.

سافت ژل های اسمارت امگا در برابر شرایط اسیدی معده مقاوم هستند و محتویات خود را در روده آزاد می کنند. جذب بهتر، رفع تحریک و رفلاکس معده و کارایی بهتر از ویژگی های این محصول است. تولید این محصول می تواند از جریان حدود 2.5 میلیون دلاری جلوگیری کند.

گاز SF6

این محصول یکی از محصولات شرکت آیسان طب هادیان است و برای اعمال فشار به لایه های شبکیه در بیمارانی که تحت عمل جراحی شبکیه قرار گرفته اند استفاده می شود. این محصول دارای کیفیتی معادل نمونه اروپایی گرید 5، درجه خلوص 9.99 و قیمت 33.0 نسبت به شرکت های خارجی است که به طور کامل پاسخگوی نیاز کشور بوده و می تواند سالانه نیم میلیون یورو صرفه جویی ارزی داشته باشد.

سیم کانتور سینه برند WIRVIN

این محصول در شرکت دانش بانیان تکین تولید می شود و برای شناسایی و تعریف دقیق تومور در جراحی های سرطان سینه استفاده می شود. در محصولات مشابه سیم علامت گذاری مانند قلاب ماهیگیری در جای خود ثابت می ماند و اگر پزشک آن را در جای نامناسب قرار دهد امکان بیرون آوردن و جابجایی آن وجود نخواهد داشت که در این محصول ثابت شده است. . این محصول می تواند حدود یک میلیون دلار صرفه جویی کند.

تراشه جداسازی اسپرم

محصول اسپرم آفرزیس نواری تولید شده توسط شرکت دانش بانیان راون سازه دارای کاربردهای گسترده ای در زمینه های مختلف مربوط به درمان های باروری و ناباروری می باشد. این محصول به ویژه در مراکز درمان ناباروری و کلینیک های تخصصی IVF مورد استفاده قرار می گیرد. کاربرد اصلی آن جداسازی و انتخاب اسپرم های سالم و با کیفیت برای استفاده در روش های درمانی مانند لقاح آزمایشگاهی (IVF)، لقاح داخل رحمی (IUI) و سایر روش های کمک باروری است.

کاهش هزینه های درمان، ارتقای صنعت پزشکی و صرفه جویی دو تا سه میلیون دلاری در هزینه های ارزی از مزایای این محصول است.

8 محصول نوآورانه دانش بنیان پارک فناوری پردیس رونمایی شد

این محصول تولید شده توسط شرکت دانمارکی Biofermentation به درمان اسهال عفونی حاد کمک می کند و به مشکلات گوارشی ناشی از مصرف آنتی بیوتیک کمک می کند. این محصول در یک ویال قابل استفاده به صورت مستقیم یا محلول در نوشیدنی موجود می باشد و ضمن تنظیم فلور طبیعی دستگاه گوارش، جایگزینی آب و الکترولیت های از دست رفته از بدن در هنگام اسهال را ممکن می سازد. این محصول طعم قابل قبولی دارد و فاقد اسانس می باشد و برای کودکان نیز مناسب است. این محصول فاقد نمونه داخلی بوده و قیمت نمونه خارجی آن هفت برابر قیمت محصول مذکور می باشد.

DrNext Symptom Checker یک دستیار پزشک با هوش مصنوعی است

این محصول توسط دانش بنیان مداوای گستران ارکیده یکی از شرکت های عضو کارخانه نوآوری آزادی (شعبه پردیس پارک فناوری) تولید شده و توسط پزشک عمومی در قالب هوش مصنوعی برای تشخیص اولیه بر اساس علائم بیمار، معاینه و غربالگری ساخته شده است. . ارجاع بیمار با قابلیت استفاده در سیستم ارجاع پزشک خانواده از ویژگی های این محصول جهت افزایش دقت و کاهش هزینه های سیستم سلامت می باشد.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال