اخبار اخبار فرهنگی

۷ توصیه راهبردی و کاربردی رهبر انقلاب به رئیس جمهور و دولت جدید

تبلیغات بنری


به گفته کارشناس اقتصادی ایران، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای صبح یکشنبه 16 مرداد 1403 در مراسم اجرا و یادبود حکم مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور دولت چهاردهم، به فضل الهی، این حکم را قرائت کردند. مراسم اعدام به عنوان آخرین صفحه از کتابی غنی درباره مردم ایران و شرکت کنندگان در انتخابات چهاردهم، در مجموعه «ملت را افتخار دیگری کردند».

وی به فضای ناراحتی عمومی ناشی از از دست دادن رئیس جمهور شهید اشاره کرد و گفت: با وجود این، انتخابات در آرامش، سالم، رقابتی برگزار شد و کاندیداها با رئیس جمهور منتخب برخورد شگفت انگیزی کردند که این امر ناشی از این دو است. – زحمات ماهانه جناب آقای مخبر ریاست محترم ریاست جمهوری و هیئت همراه و در این زمینه از دولت تشکر می کنیم.

رهبر انقلاب دموکراسی توأم با رقابت و سلامت در کشور را نتیجه قیام و انقلاب ملت در برابر اوضاع ناگوار گذشته دانستند و افزودند: از اولین روز پیروزی بزرگوار. امام رحلت کرد و با عزم کامل، مشارکت، حضور و نفوذ مردم در اداره کشور، به ایجاد نشانی بی سابقه و شکل یکی از مهمترین رویدادهای تاریخی کشور کمک کرد.

وی به تجربه شکست خورده مشروطه اشاره کرد و گفت: با وجود تلاش های مردمی، آن آزمایش به دلیل نبود رهبری مقتدر، تأثیرگذار و مردمی بی نتیجه ماند و هرج و مرج اوضاع داخلی و دخالت های بیرونی منجر به تأسیس نظام شد. دولت قانون اساسی حدود 15 سال بعد دیکتاتوری بی رحم و خشن که رضاشاه نام داشت و تمام زحماتی که ملت کشیده بودند بیهوده بود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، دیکتاتوری، «ظلم و فشار بر ملت» و «تحقیر و اطاعت در برابر بیگانگان» را از مهم‌ترین ویژگی‌های حکومت پهلوی اول برشمردند و افزودند: انگلیسی‌ها از نظر سیاسی، فرهنگی و چپاول‌گری آنچه را که می‌خواستند انجام دادند. . منابع ملی ایران با استفاده از آن شخص، اقتصاد و اداره ایران، ضد دین و روحانیت ستیزی و در نهایت پیروان خود را به دلیل تمایل او به آلمان هیتلری از ایران تبعید و اخراج کردند و پسر نالایقش را برای ادامه قدرت بر سر کار گذاشتند. همان سیاست ها

وی خفقان شدید داخلی، تحقیر در مقابل سیاست های خارجی و اجازه غارت منابع کشور از جمله نفت را از ویژگی های اساسی محمدرضا پهلوی دانست و گفت: کار دست دوم به جایی رسیده بود از آن برای سرنگونی یک حکومت ملی استفاده شد که به طور استثنایی به مردم رای داده بود و به کودتای آمریکایی-انگلیسی متوسل شد که نمی توانست جنایتی بزرگتر از این تصور کند.

رهبر انقلاب دموکراتیک کنونی کشور آن را هدیه انقلاب به ملت برشمردند و گفتند: در حدود چهل سال گذشته ده‌ها انتخابات در میان رقابت، سلامت و مشارکت مردمی برگزار شده است .

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای سخنان رئیس‌جمهور در مراسم امروز را قانع‌کننده و عمیق و نشان‌دهنده پایبندی به مبانی واقعی مردم سالاری دینی خواندند و افزودند: امیدواریم با عنایت الهی و یاری همگان، رئیس‌جمهور و دولت تدبیر و امید در این مراسم موفق شوند. تشکیل خواهد شد تشکیل خواهد شد. بتواند کارهای بزرگی برای کشور و کشور انجام دهد.

رهبر انقلاب سپس هفت توصیه مهم را به رئیس جمهور، دولت و مسئولان دستگاه های مختلف ارائه کردند.

وی در اولین توصیه با اشاره به منابع و توانمندی های طبیعی و انسانی فراوانی که ایران بزرگ دارد، از دولت جدید خواست تا از این ظرفیت ها استفاده کند و گفت: افراد صاحب ایده و ابتکار زیادی در کشور وجود دارند که پیشنهاداتی دارند. یا مخالفت، راه خوبی است که قابل اندازه گیری نیست و دولت و رئیس جمهور محترم باید از این ظرفیت عظیم برای رسیدن به اهداف از طریق سیاست «برای مردم، با مردم و در میان مردم» استفاده کنند. “

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: کشور علاوه بر توانمندی‌های انسانی، از فرصت‌ها و منابع مادی و طبیعی فراوانی نیز برخوردار است که هنوز از بسیاری از آن‌ها بهره‌برداری نشده است و با تکیه بر مجموعه این فرصت‌ها می‌توان به دستاوردهای بزرگی دست یافت. جسارت زیاد و خوب است که کارها را با جدیت دنبال کنید و همکاران خوبی انتخاب کنید.

رهبر انقلاب دومین توصیه را به اهمیت کار جهادی اختصاص دادند و با تأکید بر اینکه با روحیه جهادی می توان کوه های مشکلات را برانگیخت، افزودند: کار جهادی یعنی «کار مجدانه، بدون مزد و حرکت رو به جلو با هدف دستیابی به انسانیت و انسان دوستی.» «وظیفه الهی»

وی پایبندی به چارچوب های قانونی و اداری را نفی کار جهادی ندانست و گفت: خیلی ها به ظاهر قانون را رعایت می کنند اما نتیجه مطلوب حاصل نمی شود بلکه کار جهادی بر کیفیت متمرکز است. کارهای بزرگی چون پیروزی هشت ساله در دفاع مقدس و مقابله با دسیسه های پیچیده و رنگارنگ دشمنان نیز با کار جهادی میسر شد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، شهید رئیسی را فردی جهادی توصیف کردند و گفتند: او واقعاً شب و روز به کار و تلاشش شناخته نمی‌شود و به خاطر اعمال بسیارش از دیگران خیری نمی‌خواست.

حضور مسئولان در میدان و پرهیز از کنترل از راه دور را لازمه کار جهادی دانستند و گفتند: مدیر نمی تواند از راه دور امور را کنترل کند و باید به دل مسائل برود.

رهبر انقلاب در این توصیه، «تعامل ارکان کشور» را ضروری توصیف کردند و گفتند: مجلس باید به دولت کمک کند و دولت باید به حساسیت‌های مجلس توجه کند. قوه قضائیه نیز باید در هر نقطه ای که لازم باشد حضور فعال داشته باشد.

وی به توصیه خود مبنی بر الزام فرماندهان به برگزاری جلسات مشترک اشاره کرد و گفت: جلسات روسای نیروها و تبادل نظر در موضوعات مختلف فرصت بسیار خوبی است که باید جدی گرفته شود.
رعایت اولویت ها چهارمین توصیه ای بود که حضرت آیت الله خامنه ای بر آن تاکید کردند و گفتند: من روی مسائل فرهنگی و اجتماعی بسیار حساس هستم اما امروز از نظر زمانی اولویت با مسائل اقتصادی است و نیاز به یک اقتصاد قوی، مستمر و حساب شده است. جنبش. البته در دولت قبل کارهای ارزشمندی انجام شد و کارهای دیگری باید ادامه یابد و به آن اضافه شود.

وی اقدامات اقتصادی در موضوعات کلیدی مانند ارزش پول ملی، تولید، سرمایه گذاری و بهبود فضای کسب و کار و اقدامات فوری و کوتاه مدت برای بهبود معیشت مردم را ضروری دانست و گفت: در این زمینه می توان کارهایی انجام داد. .

رهبر انقلاب در توصیه دیگری خطاب به آحاد مردم و فعالان سیاسی و اجتماعی با اشاره به فضای انتخابات و احساسات عمومی ناشی از چالش ها و رقابت های انتخاباتی تاکید کردند که بعد از انتخابات نباید به مسائل انتخاباتی توجه کرد. وسوسه های قطبی شدن و ایجاد ترتیبات. این توصیه اکید من است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر اینکه احساساتی که مردم را مجبور به مجادله با یکدیگر می‌کند نباید در ایام انتخابات ادامه پیدا کند، افزودند: ویژگی انتخابات این است که یک نفر رأی می‌دهد و دیگری رأی نمی‌دهد، اما نباید منجر به اختلاف، اختلاف یا اختلاف شود. تقسیمات و جدایی.

وی آمدن و رفتن سلایق و گرایش های مختلف در اداره کشور از ابتدای انقلاب تا کنون را نوعی آزمون عنوان کرد و گفت: در همه انتخاباتی که برگزار شد هرکس وارد میدان شد چه به کاندیدایش رای داده باشد چه به آن رای داده باشد. نه، و پیروز شدند. چون مردم ایران پیروز شده اند و ما در این انتخابات بازنده نداریم.

رهبر انقلاب خطاب به همه فعالان سیاسی، اجتماعی و انتخاباتی افزودند: نه کسی که کاندیدایش رای آورد و نه کسی که کاندیدای مورد نظرش رای نیاورد احساس شکست نمی‌کند.

وی در توصیه زیر مسئولان و مدیران کشور را به قدردانی و تکیه بر توان داخلی سفارش کرد و گفت: به توان داخلی اهمیت دهید تا کلمه «ما می توانیم» در شعار ثابت بماند.

حضرت آیت الله خامنه ای توصیه به اتکا به توان داخلی را به معنای عدم استفاده از توانمندی های بیرونی ندانستند و افزودند: هیچ انسان عاقلی نیست که بگوید از زور و امکانات بیرونی استفاده نکنید، بلکه باید از همه توانمندی های درونی و بیرونی استفاده کنیم دشمنان کارهایی را انجام می دهند که به نفع ماست و باید مورد بهره برداری قرار گیرند، اما نادیده گرفتن قوای درونی جایز نیست و جایز نیست که جلوی هر موضوع داخلی را بگیریم و آن را به یک موضوع خارجی بچسبانیم.

وی خطاب به مسئولان تاکید کرد: در این دنیا هر کار خیر و شرافتمندانه ای می توانید انجام دهید، اما از توان و ابتکارات درونی غافل نشوید.
آخرین توصیه به رهبر انقلاب مربوط به مسائل سیاست خارجی بود. وی در این خصوص گفت: در مواجهه با امواج و رویدادهای جهانی به ویژه منطقه ای و مسائل سیاسی و حتی علمی مانند هوش مصنوعی فعال و موثر باشید و نه منفعلانه.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به اینکه غفلت از حوادث جهان و منطقه جایز نیست، افزودند: موضع کشور را صریح، شفاف و متین بیان کنید تا دنیا جایگاه ایران اسلامی را بشناسد.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید خمیت امیرعبداللهیان که دیپلمات و مذاکره کننده خوبی بود و از تحرک، فعالیت و تلاش مفید برخوردار بود، گفت: این فعالیت ها و تلاش ها باید ادامه داشته باشد.

رهبر انقلاب با تشریح اولویت های سیاست خارجی کشور، با اشاره به برخورداری ایران از همسایگان زیاد، خواستار کار و تلاش جدی برای تقویت روابط با همسایگان شدند و گفتند: یکی دیگر از اولویت های سیاست خارجی، ارتباط با کشورهاست. مانند کشورهای آفریقایی و آسیایی که می توانند حوزه دیپلماسی ایران را گسترش دهند.

وی یکی دیگر از اولویت های سیاست خارجی را قدردانی و تقویت روابط با کشورهایی دانست که از ایران در برابر فشارها حمایت کرده و در عرصه های دیپلماتیک و اقتصادی به آن کمک می کنند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این باره افزودند: عدم نام بردن از کشورهای اروپایی در اولویت‌های سیاست خارجی به معنای مخالفت و دشمنی نیست، بلکه به این دلیل است که آنها در مسائلی مانند تحریم، نفت و مسائل ساختگی مانند حقوق بشر، این را ندارند رفتار بد یکی از اولویت های ماست. البته کشورهایی هستند که آزار و اذیت و رفتار لجوجانه آنها را فراموش نمی کنیم.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در آخرین بخش از سخنان خود، مسئله غزه را یک مسئله جهانی برشمردند و افزودند: فلسطین زمانی فقط برای کشورهای جهان اسلام مطرح بود، اما امروز یک موضوع کلی و جهانی است. و وارد کنگره آمریکا، سازمان ملل، بازی‌های المپیک و همه حوزه‌هایی شده است که در مورد آن بحث شده است.

وی با اشاره به اقدامات وحشیانه رژیم غاصب صهیونیستی، آن را باندی جنایتکار، قاتل و تروریستی توصیف کرد و افزود: این رژیم حکومتی نیست، اما زشت ترین چهره یک باند جنایتکار را به جهانیان نشان داد و معیار جدیدی ایجاد کرد. در تاریخ اسرائیل جنایات انسانی را به ارمغان آورد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به شهادت تعداد زیادی از کودکان، نوزادان، بیماران در بیمارستان‌ها و زنان در غزه اشاره کردند و افزودند: بمب‌های سنگین صهیونیست‌ها بر سر کسانی می‌افتد که حتی یک گلوله هم شلیک نکردند.

رهبر انقلاب با اشاره به افزایش مستمر توان مقاومت افزودند: صهیونیست ها با کمک همه جانبه آمریکا و برخی دولت های خائن نتوانستند قدرت مقاومت و هدف اعلام شده خود را تثبیت کنند. حماس را از بین برد، شکست خورد، و حماس، جهاد و مقاومت با تمام قدرت خود ایستادگی کردند.

وی کاری که دو روز پیش کنگره آمریکا با نشستن زیر پای جنایتکار صهیونیست انجام داد را مایه شرمساری بزرگ توصیف کرد و بر لزوم تصمیم گیری جدی جهان در قبال حادثه غزه، دولت ها، کشورها و شخصیت های سیاسی و فکری تاکید کرد. در نقاط مختلف جهان. زمینه های

رهبر معظم انقلاب در خاتمه سخنان خود در مراسم اجرای حکم ریاست جمهوری، بار دیگر از خداوند متعال توفیق رئیس جمهور عزیزمان و دولت جدید و وطن و عزیز شدن را خواستار شدند. ایران به آنها افتخار می کند. انجام کارهای بزرگ

پیش از سخنان رهبر انقلاب اسلامی، دکتر مسعود مدیکیان، در گرامیداشت یاد و خاطره معمار انقلاب اسلامی، حضرت امام راحل (رضوان الله علیه)، شهدای ایران اسلامی، سپهبد حاجی قاسم سلیمانی شهیدان رجایی و بهنار و آیت الله رئیسی از رهبر انقلاب برای بسترسازی برای مشارکت و قیمت رقابت اندیشه های مختلف در انتخابات.

رئیس جمهور بار دیگر خود را خاک زیر پای ملت شریف ایران خواند و گفت: ما مخاطب انتظارات تحول آفرین همه ملت ایران هستیم و موظف به اجرای قانون اساسی هستیم.

این پزشک افزود: مسیر دستیابی به سند چشم انداز در کشور، منطقه و جهان تنها با اجرای سیاست های کلی ابلاغی رهبری انقلاب و قانون برنامه توسعه طی خواهد شد و این رسالت خواهد بود. دولت چهاردهم

با اشاره به اهداف مهم سند چشم انداز از جمله «اولین جایگاه اقتصادی، فرهنگی و علمی ایران در منطقه»، «الهام بخشی در جهان اسلام» و «تعامل سازنده با جهان» با تأکید بر ارزش‌های اسلامی. مانند عدالت وی افزود: دستیابی به این اهداف بسیار مهم نیازمند یک دولت قوی و همفکری در حکمرانی برای پیشرفت و توسعه است.

وی همچنین با اشاره به اینکه عزت نفس عامل اصلی اختلافات سیاسی است، به منویات امیرالمومنین (علیه السلام) اشاره کرد و با ملت ایران عهد کرد که راه شهدا را ادامه دهند و در خدمت و عشق باشند. مردم. با در نظر گرفتن انصاف و عدالت و جلب حمایت و رضایت مردم، رفتار دولت بعدی باید موضوع اصلی باشد.

رئیس جمهور بر ضرورت «اتحاد، انسجام، تقریب» و «مشروعیت» مردم، نخبگان و مسئولان برای عبور از بحران ها و تنگناها و پاسخگویی به انتظارات تاکید کرد و همگان را به «اجرای سیاست تقریب ملی» فراخواند. حکومت وحدت» به او کمک کند.

وی در پایان سخنان خود با تشکر از زحمات رئیس جمهور، شورای نگهبان و وزارت کشور، از حضور مردم، نخبگان و چهره های جناح های مختلف سیاسی در جهت تبلور در انتخابات تقدیر کرد. نظام جمهوری در کشور انتخابات.

وزیر کشور در دولت سیزدهم در مراسم تحلیف، گزارشی از روند برگزاری انتخابات چهاردهم ریاست جمهوری به رئیس جمهور ارائه کرد.
برگزاری دو مرحله انتخابات رقابتی به مدت 35 روز، ایجاد بستری برای صلح سیاسی، سلامت و رقابت، تامین امنیت میدانی و سایبری برای انتخابات در حدود 60000 شعبه اخذ رای در ایران و 98 کشور جهان و پایه گذاری این نمایشگاه. استفاده از ابزارهای تبلیغاتی و امنیتی توسط نامزدها. بی طرفی دولت، دقت و صحت روند انتخابات و سرعت اعلام نتایج از جمله محورهای گزارش الوحیدی از اجرای صحیح انتخابات بود.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال