اخبار اخبار فرهنگی

۵میلیون زائر حسینی راهی عتبات شدند

تبلیغات بنری


مهران فرشید مجله اکونومیست در گفت و گو با خبرنگار حج و اوقاف ایران نوشت: از 2.5 میلیون زائر ایرانی که برای شرکت در اربعین حسینی به عراق رفته اند، حدود یک میلیون و 500 هزار نفر برادر و بقیه خواهر هستند.

مدیرکل فناوری اطلاعات سازمان حج و زیارت ادامه داد: از این تعداد بیش از دو میلیون و 300 هزار نفر از طریق مرزهای شلمچه، جزیبه، مهران، خسروی، باشماق و تمرشین و مابقی از طریق هوایی راهی عراق شدند. مرز.

2.5 میلیون زائر حسینی عازم عتبات می شوند/ 9 مرداد آخرین فرصت موکب ها برای حمل اقلام

30 آگوست آخرین فرصت برای حرکت موکب ها برای حمل و نقل اقلام است

کمیته مشارکت های مردمی که مسئولیت اسکان و میزبانی از زائران اربعین الحسینیه را بر عهده دارد، روز چهارشنبه با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد زائران حسینیه تا 30 اوت ماه جاری فرصت دارند وسایل خود را به عراق منتقل کنند.

به گزارش خبرنگار حج و اوقاف مجله توژال، کمیته مشارکت های مردمی، اسکان و میهمان نوازی در دومین اطلاعیه خود اعلام کرد: بر این اساس آخرین فرصت برای اعزام انواع موکب از مرزهای سه گانه است. خسروی، شلمشا و مهران، تا 15 صفر (30 مرداد).

در این اطلاعیه تاکید شده است: از این تاریخ و با توجه به آغاز موج بازگشت برخی از زائران و اوج گیری زیارت اربعین، خدمات گمرکی و حمل و نقل کالا در این سه مرز متوقف می شود.

بر اساس این اطلاعیه، در صورت درخواست کاروان برای ارسال مواد پس از این تاریخ، انجام تشریفات گمرکی تنها از مرز سومر امکان پذیر خواهد بود.

2.5 میلیون زائر حسینی عازم عتبات می شوند/ 9 مرداد آخرین فرصت موکب ها برای حمل اقلام

تاکنون بیش از 5000 خودرو حامل مواد اسکورت از سه مرز وارد عراق شده است. حدود 3000 موکب در اربعین امسال برای ارائه خدمات به زائران بیت الله الحرام شرکت می کنند که 535 موکب از ابتدای صفر در ایران و عراق گسترش یافته است.

از این تعداد موکب 463 موکب در ایران و 72 موکب در عراق فعال هستند و به موازات افزایش تعداد زائران، حجم فعالیت ها و خدمات رسانی نیز افزایش می یابد.

موکب های دیگر نیز با تسریع در روند حمل اقلام همزمان با افزایش اعزام زائران در روزهای آینده وارد فاز خدمات رسانی خواهند شد.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال