اخبار اخبار اقتصادی

۴ راز مخوف درباره مسکن

تبلیغات بنری


4 راز ترسناک در مورد مسکن

به گزارش مجله توژال؛ خرید آپارتمان در پرند برای یک خانه 100 متری حدود 1.5 میلیارد تومان بودجه نیاز دارد که حدود 80 درصد کمتر از میانگین تهران است. موقعیت مکانی واحد یعنی قرار گرفتن در مراحل صفر تا شش بر هزینه خرید آپارتمان در پرند تاثیر می گذارد و اجاره نشین ها معمولا ماهیانه بین دو میلیون تا شش میلیون تومان برای واحدهای دو خوابه اختصاص می دهند.

قیمت مسکن در پرند بسته به اقلام مختلف افزایش و کاهش می یابد و در حال حاضر صحبت از رقمی معادل 15 میلیون تومان در هر متر مربع است. البته با بررسی پرونده های مختلف مسکن در پرنده باید با شماره درخواست های متفاوتی از سوی مالکان مواجه شویم، اما همین رقم 10 میلیون متر مربعی نشان می دهد که برای خرید خانه 100 متری در پرنده باید چیزی شبیه به آن را کنار گذاشت. 1 میلیارد و 500 میلیون تومان.

قیمت آپارتمان 100 متری خام 760 میلیون تومان متری هفت میلیون و 600 هزار تومان است. یک آپارتمان 80 متری در فاز ششم پروژه هیسا به قیمت یک میلیارد تومان متری 12 میلیون و 500 به فروش رسید. فروشنده واحد بدون قفل با امکاناتی مانند گاز، روکش، آینه و شیر آب، متری 17 میلیون و 220 هزار تومان و با متراژ 90 متر، یک میلیارد و 550 میلیون قیمت دارد.

قیمت اپارتمان با متراژ 100 متر و دو سال سن ساخت 18.500.000 متر یعنی مجموعاً 1.850.000.000 تومان.

طبق آمار، خرید آپارتمان در پرند ۷۲ میلیون دلار کمتر از خرید آپارتمان در تهران است. آخرین آمار رسمی حاکی از آن است که میانگین قیمت مسکن در تهران به متری 87 میلیون تومان رسیده است در حالی که در حال حاضر در پرند با متری 15 میلیون تومان سروکار داریم.

خرید آپارتمان در پرند نسبت به ارزان ترین محله های تهران هزینه کمتری دارد. بانک مرکزی می گوید میانگین قیمت مسکن در مناطق 18 و 19 تهران نزدیک به 45 میلیون تومان در هر متر مربع است. جایی که محله هایی چون یافت آباد، خانی آباد و آبادی ولیعصر قرار دارند.

با در نظر گرفتن همین رقم 15 میلیون متری، قیمت آپارتمان در پرند 65 درصد کمتر از ارزان ترین محله های تهران است.

قیمت آپارتمان در پرند بر چه اساسی محاسبه می شود؟

خرید آپارتمان در پرند با توجه به مقوله هایی مانند صحنه یا موقعیت واحد و امکانات ساختمان متفاوت خواهد بود. فاز دوم و سوم در پرند قدیمی تر است و خانه های ویلایی اغلب در این فاز که مرکز شهر است قرار دارند. گران ترین قسمت مسکونی پرند نیز در همین فاز دو و سه قرار دارد.

فازهای 0 و 1 برای خانه های شخصی رزرو می شود. خرید آپارتمان در پرنده در فاز صفر و یک به طور متوسط ​​نسبت به فاز دو و سه هزینه کمتری خواهد داشت. واحدهای مسکونی مهر نیز در مراحل چهارم تا ششم قرار دارند.

هزینه اجاره آپارتمان در پرند چقدر است؟

اجاره آپارتمان در پرند متاثر از فضای حاکم بر بازار مسکن پرند است. میزان ودیعه و اجاره در نظر گرفته شده توسط مالکان در مراحل دو و سه معمولاً بیشتر از مراحل صفر و یک است و کمترین فشار به مستاجران ساکن در مراحل چهار تا شش وارد می شود.

اجاره آپارتمان در پرند برای مستاجری که 100 میلیون دلار پیش پرداخت دارد می تواند منجر به هزینه حداقل دو تا پنج میلیون در ماه در مراحل چهارم تا ششم شود. به عنوان مثال یک واحد 75 متری در فاز ششم با 100 میلیون پیش پرداخت و 2 میلیون در ماه اجاره داده می شود. در فاز صفر اما قیمت آپارتمان بالاتر است، گزینه مشابهی وجود دارد و مالک درخواست اجاره ماهانه شش میلیون تومان بدون ودیعه 100 میلیونی کرده است.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال