اخبار اخبار سیاسی

۴۰ هزار و ۹۹ شهید نتیجه ۳۱۷ روز جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه

تبلیغات بنری


به گزارش سایت توژال، وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد که تعداد قربانیان عملیات رژیم صهیونیستی در نوار غزه از 7 اکتبر 2023 تاکنون به 40 هزار و 990 شهید و 92 هزار و 609 زخمی رسیده است.

به گزارش شبکه خبری الجزیره، این وزارتخانه همچنین اعلام کرد که رژیم صهیونیستی طی 24 ساعت گذشته دو قتل عام علیه خانواده های فلسطینی در غزه انجام داد که در نتیجه این حملات 25 نفر شهید و 72 نفر زخمی شدند.

وزارت بهداشت فلسطین در غزه نیز تایید کرد که برخی از قربانیان همچنان زیر آوار هستند و وزارت اورژانس و دفاع مدنی نتوانستند به اجساد آنها برسند.

ارتش اشغالگر برای سیصد و هفدهمین روز متوالی به عملیات کشتار هولناک خود ادامه می دهد.

رژیم صهیونیستی از ابتدای جنگ با حمایت آمریکا جنگی ویرانگر را علیه مردم غزه آغاز کرده و تاکنون بیش از 132 هزار فلسطینی شهید و مجروح شده اند. در این جنگ علاوه بر ویرانی و قحطی گسترده که جان صدها کودک فلسطینی را گرفت و یکی از بدترین بلایای انسانی جهان به شمار می رود، بیش از 10000 فلسطینی نیز جان باختند.

از 7 اکتبر 2023، تل آویو تجهیزات نظامی مختلفی به ارزش 11 میلیارد دلار از ایالات متحده دریافت کرده است. بر اساس اطلاعیه وزارت جنگ رژیم صهیونیستی، این تجهیزات شامل ناوگان جدید جنگنده های اف-35، تانک، موتورهای زرهی، خودروهای جنگی و هزاران تن تجهیزات نظامی دیگر است.

رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا و کشورهای اروپایی مانند انگلیس، دو قطعنامه شورای امنیت مبنی بر توقف فوری حملات خود به نوار غزه و نیز دستورالعمل دیوان بین المللی دادگستری در خصوص لزوم اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از آن را نادیده گرفت. نسل کشی و تلاش برای بهبود شرایط بشردوستانه در غزه، تا زمانی که حملات ادامه یابد.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال