اخبار اخبار تکنولوژی

۳ دامپزشک برجسته کشور تجلیل شدند

تبلیغات بنری


به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش و پرورش ایران، تالار استاد دکتر رضا داوری اردکانی فرهنگستان علوم میزبان مراسم اعطای جایزه اول به پروفسور حسن تاجبخش از چهره های برجسته حوزه دامپزشکی کشورمان بود. به مناسبت گرامیداشت روز ملی دامپزشکی به همت اداره علوم دامپزشکی در این آکادمی، کشور عضو دائمی این آکادمی می باشد.

در تقویم رسمی کشور، 14 اکتبر به عنوان روز ملی و 14 تا 20 اکتبر به نام هفته دامپزشکی نامگذاری شده است.

پروفسور حسن تاجبخش که از سوی فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی به نام وی نامگذاری شده است، در سال 1316 در تهران به دنیا آمد سال اول دائمی 1380 در رشته دامپزشکی .

از 3 دامپزشک برجسته در سطح استان تجلیل شد

پروفسور تاجبخش در حین تحصیل در رشته دامپزشکی به مطالعه آثاری در زمینه باکتری شناسی، ایمونولوژی پزشکی و پاتولوژی پرداخت و یکی از 20 مؤسس انجمن ایمونولوژی فرانسه است.

از اساتید پروفسور حسن تاجبخش می توان به پروفسور چارلز پیلای که یکی از بزرگترین میکروب شناسان جهان به شمار می رود، پروفسور پیر گرابارت کاشف ایمونوالکتروفورز فقید، پروفسور وولف، ژاکوب مادمازل استاب و پروفسور بهود اشاره کرد.

در این مراسم که با حضور جمعی از نخبگان از اساتید و متخصصان علوم دامپزشکی همراه بود و رئیس و اعضای فرهنگستان علوم، دکتر سید محسن دستور و دکتر سید محمد بارانی به عنوان دو دامپزشک برجسته دکتر همچنین از امید مرادی به عنوان دامپزشک برگزیده تجلیل شد.

تبلیغات بنری