اخبار اخبار سیاسی

۲۳ درصد از مساحت زمین دیگر قابل بهره برداری نیست

تبلیغات بنری


به گزارش سایت توژال. احد تعزیفی امروز گفت: تخمین زده می شود که تقریباً 75 درصد کره زمین از حالت طبیعی خود منحرف شده است.

وی افزود: هرگز در تاریخ بشریت زمین به این سرعت جابجا و تغییر نکرده است. در واقع، نرخ تغییر با سرعت بی‌سابقه‌ای رخ می‌دهد.

رئیس مرکز ملی مدیریت بحران اقلیم و خشکسالی سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: تغییرات عمده اراضی مربوط به بیابان زایی و خشکسالی است که تاثیر مستقیمی بر زندگی همه مردم دارد و باید با این روند مقابله کنیم.

این مأموریت نشان داد که منشأ بسیاری از مشکلات زیست‌محیطی کره زمین دست‌ساز انسان است و در واقع انسان به جای اینکه راه‌حل این مشکلات باشد، بخشی از مشکل شده است.

وی با اشاره به اینکه همه زندگی ما به زمین وابسته است، گفت: در ایران نیز مشکلات مشابهی در زمینه تغییر اقلیم و افزایش بیابان زایی داریم به طوری که در حال حاضر بخش بزرگی از کشور ما دچار بحران خشکسالی است و روند رو به افزایش است. کاهش بارندگی و افزایش دما به ویژه در سه دهه گذشته، میزان تخریب افزایش یافته است.

این مسئول افزود: همه ما در قبال حفاظت از تنوع زیستی کره زمین، مقابله با تغییرات اقلیمی، کاهش آلودگی، استفاده پایدار از منابع طبیعی و حفاظت از گونه های جانوری مسئول هستیم.

این ماموریت افزود: فعالیت های بی رویه و مستمر انجام شده توسط انسان از جمله فعالیت هایی که تغییرات آب و هوایی را تشدید می کند، زمین و ساکنان آن را در معرض خطرات جدی قرار داده است.

وی ادامه داد: کاهش وابستگی به سوخت های فسیلی، توسعه منابع انرژی های تجدیدپذیر و اتخاذ سبک زندگی پایدار از مهم ترین اقداماتی است که بشر در سال های اخیر به آن پی برده است و اکثر کشورها در این راستا گام های اساسی برمی دارند که راهکار مهمی برای مقابله است. با این مشکل این چالش است.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال