گوگل و اپل در انگلیس به دردسر افتادند
به گزارش سایت توژال، سازمان رقابت و بازار انگلیس روز جمعه در بیانیه ای اعلام کرد که بازارهای مرورگرهای موبایل برای شرکت ها و میلیون ها کاربر گوشی در این کشور خوب کار نمی کند. این آژانس توصیه میکند که فعالیتهای دو شرکت تحت قوانین رقابت سختتر در بازارهای دیجیتال که از سال آینده اجرایی میشود، بررسی شود.
در بیانیهای درباره پیامدهای کوتاهمدت، رگولاتور بریتانیایی گفت: اپل و گوگل میتوانند انتخابهای مصرفکننده را برای ایجاد مرورگرهای سافاری و کروم دستکاری کنند. واضح ترین یا ساده ترین گزینه برای آنها برای تبدیل.
بیشتر نگرانیها بر روی مرورگر موبایل سافاری اپل متمرکز است، که به گفته رگولاتوری، نوآوری در مرورگرهایی که کاربران برای دسترسی به وب در تلفنهای همراه استفاده میکنند، خفه میشود. رگولاتور بریتانیایی همچنین اعلام کرد که توافق تقسیم درآمد بین گوگل و اپل به میزان قابل توجهی انگیزه های مالی برای رقابت در مرورگرهای وب در دستگاه های اپل را کاهش می دهد.
اقدام تنظیمکننده بریتانیا یکی از تحقیقات برجستهای است که توسط تنظیمکنندههای سراسر جهان برای سرکوب انحصارات و اقدامات ضدرقابتی شرکتهای بزرگ فناوری انجام میشود. اپل و گوگل بر اساس قانون جدید بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا تحت فشار شدید قرار دارند.
اپل به دلیل قوانین اپ استور با جریمه های احتمالی روبرو می شود، در حالی که گوگل تحت فشار است تا سرویس جستجوی خود را برای مطابقت با مقررات مهندسی مجدد کند. وزارت دادگستری ایالات متحده اخیراً پیشنهاد کرده است که تجارت کروم خود را از Google جدا کند.
اپل در بیانیهای با این یافتهها مخالفت کرد و گفت که این نفوذها امنیت و حریم خصوصی کاربران را تضعیف میکند و مانع از توانایی ما برای تولید فناوریهایی میشود که اپل را متفاوت میکند.
سخنگوی گوگل همچنین اعلام کرد که باز بودن اندروید به گسترش گزینه ها، کاهش قیمت و دسترسی رایگان به گوشی های هوشمند و برنامه ها کمک کرده است. گوگل همچنان متعهد به باز کردن پلتفرمها و کمک به توسعهدهندگان اپلیکیشن برای ایجاد کسبوکارهای موفق است.
طبق گزارش بلومبرگ، مقررات جدید مربوط به بازارهای دیجیتال به سازمان رقابت و بازار بریتانیا این امکان را میدهد تا شرکتها را به عنوان دارای موقعیت استراتژیک در بازار طبقهبندی کند. آژانس باید تحقیقات رسمی برای اعطای این عنوان به شرکت انجام دهد.