اخبار اخبار فرهنگی

«گوشواره‌های گیلاس» در هنروتجربه اکران می‌شود

تبلیغات بنری


به گزارش سایت «توژال»، فیلم «گوشواره های گیلاس» در گروه هنر و تجربه که برنده جایزه اول رویداد بین المللی «FILM7DAYS» روسیه توسط کارگردان ایرانی شد و فیلم مستند «جستجو برای» به نمایش درآمد. فانوس فانتزی» اکران شد. «در عین حال که تجلیل از شخصیت سینمای ایران بخشی از اخبار روز است.

سینمای مهر ایران و اکران فیلم «در جستجوی فانوس خیال»

او مستند «در جستجوی فانوس خیال» را ساخت. شروین مانی همزمان با مهر سینمای ایران برای هنرجویان این رشته نمایش داده می شود. این فیلم مستند که به دغدغه های دانشجویان سینما و فراز و نشیب های هنر هفتم می پردازد، سال گذشته عنوان بهترین فیلم مستند را از آن خود کرد و همزمان با افتتاحیه جشنواره جهانی فیلم فجر در بسیاری از سینماها به نمایش درآمد.

منعی تهیه کننده و کارگردان فیلم مستند «در جست و جوی فانوس خیال» درباره این اثر گفت: ابتدا این مستند به نظرات و تجربیات دانشجویان رشته سینما در دانشگاه های مختلف می پردازد و طی سه سال متوالی به واقعیت ها می پردازد. چالش ها و فرصت های تحصیل در این رشته.

وی درباره ایده این فیلم افزود: اولین جرقه در ساخت این مستند از علاقه من به سینما و تحصیلات دانشگاهی ام در این زمینه بود. ایده این فیلم از صحبت های زیادی که در دوران تحصیل با دوستان دانشجو و اساتید حوزه سینما داشتم شکل گرفت. حاصل این شور و شوق و بحث، مقاله تصویری در این زمینه برای دوره کارشناسی من بود. بالاخره چهار سال پیش پس از اخذ مدرک فوق لیسانس، احساس کردم اطلاعات جامعی درباره این موضوع به دست آورده ام و تصمیم به ساخت این مستند گرفتم.

منی به برنامه اکران بین المللی این فیلم اشاره کرد و گفت: از آنجایی که مخاطبان این فیلم از دست اندرکاران سینما و دانشجویان این رشته هستند، به فکر نمایش فیلم در دانشگاه ها و مراکز فیلمسازی کشور هستیم.

به مناسبت روز سینما و مهر سینمای ایران از این مستندساز جوان که ماه گذشته یکی از اعضای هیات داوران دهمین جشنواره بین المللی فیلم شیملا هند بود، تجلیل شد. فانوس مستند «جستجوی فانوس خیال» از روز گذشته آغاز شده و تا 21 مهرماه در پردیس ادامه خواهد داشت.

در سینما مهر ایران فرصت اکران این مستند این بار برای اهالی سینما و دانشجویان این رشته فراهم شد. سومین جشنواره فیلم مهر ایران از 30 شهریور تا 21 مهرماه در تمامی استان ها برگزار می شود.

نمایش داده خواهد شد
اکران ویژه فیلم گوشواره های گیلاسی

در مجموعه هنر و تجربه، گوشواره های گیلاسی نمایش داده می شود.

فیلم «گوشواره های گیلاس» به کارگردانی وحید شیخ زاده و تولید امیر دهبان سه سال بعد به عنوان بخشی از گروه هنر و تجربه روی پرده نمایش داده می شود.

“گوشواره گیلاس” توسط فاطمه اباحمزه ماهیت اجتماعی دارد و داستان دختری افغان به نام شمیلا را روایت می کند که با پدرش در یک مرکز جمع آوری زباله در خارج از شهر کار می کند. در این مرکز اتفاقاتی برای شمیلا رخ می دهد که زندگی او را تلخ می کند.

حمید ابراهیمی، وحید شیخ زاده، الهام طهموری، کافه آهنگر، صحرای اسد الهی، مهیار راهتلاب، امیر دهبان، امیر زمزنی، سید ارس رزاز، سهراب انصاریان فرد، صدیق حسنی، بشیر نیکزاد، رویا حسنخانی، سیدی، سیدی، حسینی تار. با حضور نسیم ادبی، علی رضا استادی و (با مقدمه) نازی قاسمی در کنار هنرمندان جوان آیلین جاهد و بنیامین رحمانی در این فیلم بازی کردند.

این فیلم شب گذشته در اکران ویژه ای با حضور بازیگران، عوامل و مهمانان ویژه در پردیس سینمایی مگامال اکران شد.

در این مراسم وحید شیخ زاده با حضور در روی سین درباره ساخت اولین تجربه کارگردانی خود گفت: این فیلم در سال 1400 فیلمبرداری شد و شرایط تولید بسیار سخت بود. در فیلم اثری از ماسک و ویروس کرونا نیست، اما فیلمبرداری در سخت ترین روزهای شیوع این بیماری انجام شده است. البته این امر بدون حمایت یک تیم حرفه ای میسر نمی شد و خوشحالم که این فیلم پس از سه سال در مجموعه هنر و تجربه نمایش داده می شود.

اصغر هاشمی، رضا رخشان، رضا توکلی، سامان صفری، رضا شاهرودی، کاوه سجادی حسینی، پیام احمدی نیا، بهاره رهنما، سعید شیخ زاده، حسین پورکریمی، سیاوش شیراقی پور، قربان محمدپور، سید محمد میر محمدی، سید محمود . ، داود شیرعلی وی از جمله مهمانان حاضر در این مراسم بود.

فیلم کوتاه “قلب تکان دهنده” او از جشنواره ای در روسیه جایزه گرفت

فیلم کوتاه «قلب تکان دهنده» نوشته و کارگردانی شده است عطا مجابی او در رویداد بین المللی “FILM7DAYS” در روسیه برنده جایزه اول شد. مجابی نویسنده و کارگردان این فیلم توانست در زمان تولید این فیلم کوتاه در روسیه برنده جایزه اول رویداد بین المللی FILM7DAYS در یک رویداد جهانی شود.

«قلب سنگ» اثری نئونوآر است که با همکاری هنرمندانی از سه کشور ایران، روسیه و آمریکا به طور کامل در شهر کازان روسیه فیلمبرداری شده و هم اکنون آماده پخش است. در جشنواره های بین المللی

«قلب راکین» به‌طور مشترک توسط تهیه‌کنندگانی از ایران و روسیه تولید شد و در رقابت با آثار دیگر برنده جایزه اول این رویداد شد. بازیگران روسی عاشق این فیلم کوتاه هستند رامیل وزیرف و گلچک گاروا سروصدا کردند.

فیلم 7days یک رویداد جهانی است که هر ساله در شهر کازان روسیه با حضور 10 گروه فیلم از کشورهای مختلف برگزار می شود.

این بازیگر ایرانی در مراسم امسال با همدلی و توانایی گروهش جایزه اول فیلم 7 روز را از آن خود کرد. این دستاورد نه تنها نشان دهنده توانمندی های سینمای ایران در صحنه بین المللی است، بلکه نشان دهنده قوت همکاری فرهنگی بین کشورهاست.

تبلیغات بنری