اخبار اخبار جهان

گزارش تصویری| بیگانگان در اعماق تاریک زمین

تبلیغات بنری


گزارش تصویری: بیگانگان در اعماق تاریک زمین

به گزارش مجله توژال؛ در منطقه کلاریون کلیپرتون در اقیانوس آرام بین مکزیک و هاوایی، محققان حیوانات دریایی را کشف کرده‌اند که انسان‌ها هرگز آنها را ندیده‌اند. موجوداتی که در تاریکی همیشگی پرتگاه زندگی بسیار متفاوتی دارند.

توماس دالگرن، بوم شناس دریایی از دانشگاه گوتنبرگ در سوئد، می گوید: «تا به امروز، اکتشافات کمی در این منطقه انجام شده است یکی از معدود مواردی است که در آن محققان می توانند مانند قرن هجدهم در کشف گونه ها و اکوسیستم های جدید مشارکت کنند.

گزارش تصویری: بیگانگان در اعماق تاریکیاسفنج شیشه ای عجیب و غریب

در عمق معینی از آب، اقیانوس به شدت با بشریت دشمن است

تی. وزن آب فشار خرد کننده ایجاد می کند. نور خورشید نمی تواند خیلی دور به آب نفوذ کند، که منجر به تاریکی دائمی می شود. دمای آب بسیار پایین است و فقط چند درجه بالاتر از انجماد است. اما جایی که انسان نمی تواند قدم بگذارد، فناوری می تواند.

یک تیم بین المللی از محققان یک وسیله نقلیه از راه دور (ROV) را به اعماق بین 3500 تا 5500 متر فرستادند.

گزارش تصویری: بیگانگان در اعماق تاریکیشقایق های تغذیه کننده فیلتر

زندگی در آنجا آسان نیست. بیشتر موجوداتی که در کف دریا زندگی می کنند به مواد آلی که از لایه های بالایی اقیانوس رسوب می کنند برای غذا وابسته هستند. این پدیده به «برف دریا» نیز معروف است. در عکس بالا یک شقایق دریایی در حال آماده شدن برای دریافت برف دریا است.

بنابراین، به نظر می رسد که بیشتر حیات در آن عمق برای فیلتر کردن آب و تغذیه رسوبات باقی مانده است و موجودات زنده باید از این ذخیره غذایی محدود نهایت استفاده را ببرند.

یکی از شگفت انگیزترین اکتشافات در این سفر مشاهده خیار دریایی به اصطلاح شفاف بود. کامبر او متعلق به خانواده است Elpidiidae او هست.

گزارش تصویری: بیگانگان در اعماق تاریکیخیار دریایی شفاف تک رنگ

در عکس بالا که با استفاده از شناور رباتیک گرفته شده است، سیستم گوارشی این حیوان به وضوح قابل مشاهده است. این حیوان همچنین دارای دم غیرعادی بلندی بود که احتمالاً برای شنا استفاده می شد. Dahlgren توضیح می دهد: “این خیار دریایی یکی از بزرگترین حیوانات کشف شده در این سفر بود.”

گزارش تصویری: بیگانگان در اعماق تاریکیاسفنج شیشه ای ناحیه کلاریون کلیپرتون

از دیگر جانوران دریایی یافت شده در این کشف می توان به فیدر فنجانی شکل، اسفنج های شیشه ای مختلف، ستاره های دریایی، مرجان ها و شقایق های دریایی اشاره کرد. لازم به ذکر است که فیلتر فنجانی (فیدر فیلتر فنجان) در بین حیواناتی که تا به امروز روی زمین زندگی کرده اند بیشترین طول عمر را دارد و سن آن بیش از 15 هزار سال تخمین زده می شود.

گراز دریایی نوع دیگری از حیوانات دریایی است که در این کشف یافت می شود. آنها از خانواده Elpidiidae هستند. آنها چاق، کرکی و صورتی هستند و روی پاهای کوچک زیبا حرکت می کنند.

گزارش تصویری: بیگانگان در اعماق تاریکیخوکچه هندی باربی

دانشمندان در حال تلاش برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد همه این موجودات شگفت انگیز هستند، اما ما یک چیز را می دانیم: تنوع حیات در اعماق اقیانوس نیازمند توجه بیشتر و حفاظت بیشتر است. منطقه کلاریون کلیپرتون این توسط محققان کشف شده است و در استخراج معادن در اعماق دریا استفاده می شود که می تواند تأثیر مخربی بر زیستگاه های دریایی داشته باشد.

کمبود غذا باعث می شود که حیوانات دور از یکدیگر زندگی کنند، اما غنای بیولوژیکی جانوران در این منطقه به طرز شگفت آوری زیاد است. دالگرن می گوید: «ما در میان حیوانات این مناطق سازگاری های زیادی را می بینیم.» باید بدانیم که آیا این استاندارد برای حفظ این گونه ها کافی است یا نه.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال