اخبار اخبار فرهنگی

گردشگری ایران هنوز به قبل از کرونا برنگشته است

تبلیغات بنری


زهرا خدادادی، رئیس ستاد گردشگری مجلس در حاشیه برگزاری نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی در استان آذربایجان شرقی در گفتگو با مجله توژال درباره حمایت هایی که مجلس می تواند از صنعت گردشگری به دلیل رکود طولانی مدت داشته باشد، گفت: گردشگری. و میراث فرهنگی منطقه ای است که مورد بی توجهی قرار گرفته است، به ویژه پس از اپیدمی کرونا که تحت تاثیر … این صنعت به شدت آسیب دیده است و هنوز به حالت اولیه خود برنگشته است، اما تلاش می کنیم تغییراتی در گردشگری کشور ایجاد کنیم. اولویت ها و چشم انداز کشور و تغییر تمرکز از درآمدهای نفتی به درآمدهای گردشگری. پس از آن موانع جذب گردشگر از کشورهای مرزی و همسایه و سپس کشورهای دیگر را برداریم.

وی تاکید کرد: باید روی موضوع ایران هراسی کار کنیم و آن را خنثی کنیم. ما این مراحل را کم کم و با اولویت بندی تغییرات انجام می دهیم.

وی در پاسخ به این سوال که علیرغم اظهارات مطرح شده در خصوص مقابله با ترس از ایران، شاهد کمبودهایی هستیم، از جمله اینکه طبق اظهارات مسئولان گردشگری، بودجه ای برای مقابله با ترس از ایران در نظر گرفته نشده است این رابطه پاسخ داد: تعادل ما محدود است. منابع آن باید از جای دیگری تامین شود. اعتبارات در کشور ما محدود است. این موضوع در کشور ما اولویت ندارد و باید اولویت ها را تغییر دهیم.

رئیس مجمع گردشگری مجلس در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مالیات ها و عوارضی که سفرهای داخلی و خارجی را برای مردم گران می کند، از جمله افزایش عوارض تردد، عوارض خروج از کشور و مالیات های مختلف اخذ شده از مراکز گردشگری، به گونه ای است که برای مردم گران می شود. مجلس گاهی در تعیین آنها نقش داشت یا خیر. در این شرایط مجلس چه اقدامی برای توسعه گردشگری و دسترسی به سفر برای همه طبقات انجام می دهد؟ وی گفت: مجلس طبق قانون اساسی نمی تواند درآمد دولت را کاهش دهد، فقط می تواند اولویت ها را تغییر دهد. اگر درآمدهای دولت را کاهش دهیم، باید هزینه ها را هم کاهش دهیم و ممکن است مجلس درآمدهای دولت را کاهش ندهد و هزینه ها را افزایش ندهد. مجلس فقط می تواند اولویت ها را تغییر دهد. باید درآمدزایی کنیم تا در جای دیگری خرج کنیم.

وی افزود: اگر روی موضوع ایران هراسی کار کنیم و گردشگر جذب کنیم و این صنعت درآمدزایی داشته باشد و بتواند در بخش های دیگر هزینه کند، کار دیگری نمی توانیم بکنیم.

خدادادی در عین حال گفت: به هر حال با همکاری سازمان های خصوصی، سازمان های مردم نهاد، مشاوران و کارشناسان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی جلساتی را برگزار می کنیم و در حال بررسی راهکارها و شنیدن سخنان آنها هستیم. سفارش دهید. برای داشتن خروجی، گردشگری و صنایع دستی را به وزارت میراث فرهنگی پیشنهاد می کنیم و طبق طرح و لایحه قانون به مجلس ارائه می کنیم. به هر حال نمی شود یک شبه با ترس از ایران کنار آمد.

تبلیغات بنری