اخبار اخبار سیاسی

کنفرانس بین المللی سیره نبوی (ره) در لاهور با تاکید بر وحدت جوامع اسلامی

تبلیغات بنری


به گزارش روز سه شنبه خبرنگار توژال، به مناسبت میلاد پیامبر اکرم (ص)، اداره اوقاف ایالتی پنجاب همایشی را با عنوان «نظام آموزش دولتی از سیره پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم» برگزار کرد. امروز در لاهور.

شخصیت های برجسته علمی، مذهبی و دیپلماتیک از کشورهای مختلف از جمله ایران، کویت، مصر و تونس و همچنین مقامات عالی رتبه ایالت پنجاب از جمله خانم دکتر. مریم نواز شریف وزیر این کشور شرکت کرد.

اصغر مسعودیرایزن فرهنگی و رئیس خانه فرهنگ در سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در لاهور به نمایندگی از ایران در این همایش حضور داشت و در سخنانی با تبریک میلاد پیامبر نور و رحمت گفت: خداوند یک قرار داده است. نور روشن در مسیر گمشده

وی گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری به هدایت پیامبر صلی الله علیه و آله نیاز داریم. باید عاشقش بشی عشق واقعی به رسول به دنبال اوست. نام و یاد و زندگی و سیره و معارف پیامبر می تواند امت اسلامی را از وضعیت کنونی خارج کند و به او رشد و نشاط و پیشرفت دهد. بندگان خدا کسانی را دوست دارند که از پیامبرش تقلید کنند و از سنت او پیروی کنند.

رئیس خانه فرهنگ ایران افزود: لحظه لحظه زندگی پربرکت پیامبر(ص) یک حادثه، یک عبرت و یک جلوه بزرگ انسانی است و باید از گفتار، رفتار و سبک زندگی ایشان درس بگیریم. این مسئله برای دین امت اسلام و دنیای آن کافی است، زیرا جامعه اسلامی است و باید خود را با سیره رسول خدا تطبیق دهد.

وی گفت: امروز فریاد مظلومیت کودکان غزه در میان هیاهوی دروغین و ساختگی حقوق بشر در غرب گم شده است. قاتلان کودکان توسط سازمان ملل تشویق می شوند و کشتن بیش از 40000 انسان بی گناه دفاع از خود محسوب می شود.

کنفرانس بین المللی روش نبوی در لاهور با محوریت وحدت جوامع اسلامی

در ادامه این برنامه خانم مریم نواز شریف وزیر ایالت پنجاب در سخنانی بر اهمیت گسترش آموزه ها و برنامه های درسی پیامبر اکرم (ص) در بین کودکان تاکید کرد و گفت: والدین باید به فرزندان خود آموزش دهند. آغاز به سیره ناب پیامبر اسلام (ص). آنچه انسان از خانواده خود می آموزد نه تنها در دنیا بلکه در آخرت نیز برای او مفید است.

وی افزود: پیامبر اکرم (ص) بنیانگذار حقوق بشر است و این اصول برای اولین بار در مسجد النبی به بشریت ارائه شد. امروزه این آموزه ها در سراسر جهان گسترش یافته و حقوق هر انسان به درستی تحت این آموزه ها تعریف شده است.

مریم نواز به حقوق زنان نیز اشاره کرد و افزود: حقوقی که اسلام برای زنان داده است در هیچ دین و نظام دیگری یافت نمی شود. پیامبر اکرم (ص) با رفتار و گفتار خود اهمیت احترام به زن و جایگاه او را در جامعه نشان داد. درباره فاطمه (سلام الله علیها) می فرماید: پاره تن من است. این نشان دهنده اهمیت فراوان دختر و زن در اسلام است.

این همایش با هدف اعتلای سیره پیامبر اکرم (ص)، بررسی نقش آن حضرت در نظام تعلیم و تربیت اسلامی، تأکید بر اهمیت وحدت مسلمانان و بهره مندی از آموزه های پیامبر برای ساختن جامعه ای بهتر، به کار خود پایان داد. .

کنفرانس بین المللی روش نبوی در لاهور با محوریت وحدت جوامع اسلامی

تبلیغات بنری