اخبار اخبار ورزشی

کلید فتح دربی؛ گاریدو چگونه استقلال را شکست داد؟

تبلیغات بنری


به گزارش روز جمعه توژال، تیم فوتبال پرسپولیس تهران در حساس ترین دیدار هفته ششم لیگ برتر توانست با گل دقایق پایانی محمدحسین کنعانی زادگان با نتیجه یک بر صفر استقلال را شکست دهد. با 11 امتیاز به رده دوم جدول صعود کرد.

نیمه اول این دیدار در حالی با نتیجه صفر بر صفر به پایان رسید که شاگردان خوان کارلوس گاریدو در پرسپولیس صاحب توپ و میدان شدند و در چند صحنه این فرصت را پیدا کردند تا دروازه رقیب سنتی خود را باز کنند اما آنها هر بار شکست خورد در نیمه دوم اگرچه شاگردان گاواد نکونام از استقلال پیش افتادند اما در این نیمه برتری سرخپوشان کاملا محسوس بود.

شاید نقطه عطف بازی مربوط به تعویض های سرمربی اسپانیایی در این دیدار باشد. گاریدو تا دقیقه 76 به ترکیب اصلی پرسپولیس دست نزد تا اینکه امید عالیشاه مصدوم شد و لوکاس چائو، مهاجم سرخپوش آنگولا به جای کاپیتان تیم وارد زمین شد. با مهار رامین رضاییان در جناح راست استقلال توسط میلاد محمدی، آبی پوشان حملات خود را از سمت چپ روی دروازه قرمزها سازماندهی کردند.

سرمربی اسپانیایی که در اولین تجربه خود در شهرورد تهران به دنبال شکست استقلال بود تا از حملات استقلال در سمت راست سرخپوشان بکاهد و به برتری مقابل این تیم ادامه دهد، در دقیقه 84 بازی. ایوب العمود به جای علی علیپور وارد زمین شد تا اینکه فرشاد احمدزاده بازیکن مراکشی در دقایق پایانی به عنوان وینگر راست برای سرخ پوشان رفت.

کلید پیروزی در دربی؛ گاریدو چگونه استقلال را شکست داد؟

آنچه بیش از همه جالب است حضور سعید مهری بازیکن سابق استقلال در تیم سرخ بوچان است. مهری که به جای احمدزاده وارد زمین شده بود، پشت چاو در خط حمله قرار گرفت تا در دقایق پایانی با مهاجم آنگولیایی بار خط حمله پرسپولیس را به دوش بکشد.

اوج عملکرد بازیکنان تعویضی پرسپولیس در دقیقه 89 زمانی رخ داد که سرخپوشان با پاس الکسیس گیندوز، دروازه بان این تیم در موقعیت ضدحمله قرار گرفتند. ژائو در یک حرکت نمایشی از میلاد زکی پور عبور کرد و توپ به رجی رسید. رجی سپس توپ را به ایوب داد تا او آن را به محوطه جریمه استقلال بفرستد. توپ با ناقص بودن دفاع سید حسین حسینی در داخل محوطه جریمه به هافبک ماهری رسید. رامین رضاییان ستاره سابق سرخ ها که با هیاهوی زیاد به تیم نکونام پیوسته بود روی مهری خطا کرد تا داور یک ضربه پنالتی به سود قرمزها اعلام کرد و کنعانی ها گل برتری سرخ ها را به ثمر رساندند. قرمزها

کلید پیروزی در دربی؛ گاریدو چگونه استقلال را شکست داد؟

مسلماً چیزی که قرمزها را در این دیدار سرنوشت ساز و سرنوشت ساز به اوج رساند، بازی خوانی گاریدو بود که با تعویض های به موقع، جریان بازی را به نفع قرمزها تغییر داد تا شهرورد در پایان پیروز شود. این تیم با امتیاز 104.

تبلیغات بنری