اخبار اخبار تکنولوژی

کشور نیازمند بازطراحی نظام آموزشی و پژوهشی فضای مجازی است

تبلیغات بنری


به گزارش گروه اقتصادی علم و آموزش ایران. نجف بوراکبیگلو عزیز روز یکشنبه در سومین همایش ملی فضای مجازی، حکمت و حکمروایی وی در واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد که با حضور جمعی از محققان و پژوهشگران حوزه های مرتبط با فضای مجازی همراه بود، با بیان اینکه فضای مجازی چالش های جدی برای حاکمیت و هویت ملی ما ایجاد کرده است، افزود: اصطلاح چالش. لزوماً مفهوم منفی ندارد و آنچه مهم است نوع مواجهه با چالش هایی است که برای ما ایجاد می کند.

وی با اشاره به اینکه عبارت «سکوهای بین المللی» کذب و جهل بزرگ است، ادامه داد: اساساً با بسترهای آمریکایی مواجه هستیم که با مقررات به ویژه مقررات محتوا سروکار دارند و اگر رویکرد مدیریتی در این حوزه نداشته باشیم، مطمئناً موفق خواهد شد.» تبدیل شده بود.

کشور نیازمند بازطراحی نظام آموزشی و پژوهشی فضای مجازی است

رئیس واحد الکترونیک دانشگاه آزاد افزود: در واقع تمام بحث در فضای مجازی این است که چگونه از مزیت های این فضا استفاده بهینه کنیم تا حاکمیت ملی ما مورد تعرض قرار نگیرد زیرا جمهوری اسلامی برخاسته از توده های مردم و مردم خواهان استقلال و هویت ملی هستند و فرهنگ اسلامی آنها باید حفظ شود.

نجف پور همچنین با بیان اینکه سیاست های کشور در قبال تریبون های خارجی به دو دسته تقسیم می شود افزود: اولین سیاست گفت وگو و تعامل با این تریبون ها با هدف پذیرش قوانین و مقررات کشورمان بود که وجود نداشت. با وجود تلاش های مکرر نتیجه ای حاصل نشد.

کشور نیازمند بازطراحی نظام آموزشی و پژوهشی فضای مجازی است

دبیر شورای فضای مجازی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: سیاست دوم توسعه بسترهای بومی است که اگرچه اقدامات بسیار مناسبی در این زمینه انجام شده است، اما این دو سیاست اگرچه ضروری است اما ناقص است. ما به سیاست سومی نیاز داریم که شامل همکاری بین‌المللی با کشورهای متحد و کشورهایی است که نمی‌خواهند از سیاست‌های سایبری آمریکا پیروی کنند. من این همکاری را جنبش غیرمتعهد سایبری می نامم.

نجف پور گفت: حقیقت این است که مردم ایران به جهانی شدن نیاز ندارند، بلکه مردم ایران جهانی شده اند. بنابراین نیاز به ارتباط جهانی با بسترهای ارتباطی جهانی از جمله بسترهای بین المللی که بین مردم آزادیخواه و مستقل جهان شناسایی می شود، ضمن ایجاد فضای ارتباطی آزاد و رعایت قوانین ملی کشورها احساس می شود.

کشور نیازمند بازطراحی نظام آموزشی و پژوهشی فضای مجازی است

رئیس واحد الکترونیک دانشگاه آزاد اسلامی در کلیپی از فعالیت‌های مورد نیاز جامعه ایران در حوزه فضای مجازی گفت و تاکید کرد: کشور نیاز مبرمی به بازطراحی نظام آموزشی و پژوهشی فضای مجازی کشور دارد. زیرا به جنبه های فنی و مهندسی این رشته یا بعد انسانی و اجتماعی پرداخته شد. در حالی که فضای مجازی این دو حوزه را به طور همزمان در بر می گیرد، فضای مجازی موجودیت جدیدی است که شامل درک همزمان مهندسی، فلسفه و علوم اجتماعی می شود.

وی هماهنگی، هم افزایی و یکپارچگی در نظام حکمرانی کشور را حیاتی دانست و تاکید کرد: توسعه دولت الکترونیک نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است و ارائه خدمات اجتماعی و ارتقای بهره وری از طریق بسترهای ایرانی باید مورد توجه قرار گیرد.

دبیر شورای فضای مجازی دانشگاه آزاد اسلامی با اذعان به اینکه متاسفانه در کشور دچار کمبود فرهنگ سایبری هستیم، پیشنهاد کرد: دانش مدیریت فضای مجازی به ویژه برای مسئولان باید ارتقا یابد.

وی با تاکید بر اینکه همه کشورها در حال ترسیم آینده فیزیکی سایبری هستند، افزود: ما نیاز به بررسی فوری آینده مادی سایبری کشور داریم.

کشور نیازمند بازطراحی نظام آموزشی و پژوهشی فضای مجازی است

بر اساس اعلام واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی، در ادامه همایش، در این همایش که با حضور محمدهادی همایون معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی و جمعی همراه بود. از پژوهشگران و پژوهشگران مرتبط با حوزه فضای مجازی، دو پنل تخصصی با عناوین مدیریت و تنظیم فضای مجازی و «حاکمیت اقتصادی و دارایی های دیجیتال (دیده بان بازار مالی با نگاهی به Tapcoins/Notcoins و Hamsters)» با حضور کارشناسان انجام شد.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال