اخبار اخبار فرهنگی

کتاب‌هایی درباره افسردگی و ترس از تاریکی برای بچه‌ها

تبلیغات بنری


به گزارش مجله «توژال»، کتاب «از طریق بابا» نوشته انیس دولستراد با تصویرگری و ترجمه فاطمه سیارپور در 36 صفحه، شمارگان 2000 نسخه به قیمت 108 هزار تومان برای گروه سنی ب. 7 تا 10 سال). او به بازار کتاب در انتشارات میشکا رفت.

در مقدمه کتاب می خوانیم: از ابتدای داستان فهمیده می شود که موضوع کتاب ابربابا افسردگی است. افسردگی در بزرگسالان یک مشکل بسیار شایع در جامعه مدرن امروزی است و افراد کمی هستند که برای مدتی تحت تأثیر آن قرار نگرفته باشند.

در داستان خیلی زود مشخص می شود که ابر یا ابر پدر روی سر پدر یک مورد افسردگی است. نویسنده با ورود ابر به اتاق یک روز صبح اولین علامت را گذاشت.

همچنین گفته شده است که ابر سیاه بسیار عاشق تخت و خواب است. یکی از ویژگی های افسردگی، به خواب رفتن و ماندن در رختخواب است.

بعد بحث قلقلک دادن بابا پیش میاد. ابر اصلا قلقلک نمی دهد. در واقع دختر بچه می خواهد با ایجاد حال بهتر پدرش را بخنداند که این یکی دیگر از ویژگی های افراد افسرده است ( فرو رفتن در موهایشان و زدودن لبخند و خنده از صورت و لبانشان).

در ابتدا، داستان موضوع را مشخص می کند و تلاش دختر را برای نجات پدرش از افسردگی نشان می دهد. در نهایت راه حل هایی ارائه می دهد. در واقع نقش اعضای خانواده در این نجات مشهود است. کتاب پایانی متفکرانه دارد. در واقع، پایان همان چیزی است که کتاب را با وجود داستانی بودن، به اثری واقع گرایانه تبدیل می کند.

در نوشته پشت جلد کتاب آمده است: چند وقت پیش پاپا ابر کوچکی بالای سرش بود.

ابر کوچولو به پدرش اجازه نمی دهد کاری را که دوست دارد انجام دهد.

با مادر، هر دوی ما سعی می کنیم راه حل هایی پیدا کنیم تا پدر کمتر آزاردهنده باشد.

به عنوان مثال، بیایید آن را بکشیم، کوچکتر کنیم یا حتی بترسانیم.

اما ابر کوچک واقعاً سرسخت است.

کتاب هایی درباره افسردگی و ترس از تاریکی برای کودکان

«سرباز حلبی و هیولای تاریکی» نوشته جبار شفیع زاده و تصویرگری ویدا کریمی در 24 صفحه با شمارگان هزار نسخه و قیمت 80 هزار تومان راهی بازار کتاب شد.

آنچه درباره این کتاب آمده است: جبار شفیع زاده در این کتاب به موضوع ترس و تنهایی در کودکان می پردازد و راه حل مناسبی برای این دو مشکل ارائه می دهد.

راه حل اول داستان سرایی است.

جیرو با تمام آرامشی که پدر و مادرش به او دادند، اول با یک چیز آرام می شود و آن داستانی است که پدرش برایش خوانده بود. با شنیدن داستان زندگی یک سرباز شجاع، جیرو یاد می گیرد که چگونه به ترس های خود نگاه کند و با آنها روبرو شود.

جیرو با شنیدن اتفاقی که برای سرباز حلبی افتاده خیالش راحت می شود و خودش را جای او می گذارد.

نکته بعدی نقش عروسک و بازی در زندگی کودک است. در این داستان چیزی که در نهایت باعث می شود جیرو آرام بخوابد، حضور یک سرباز حلبی در اتاقش است.

برای جیرو، سرباز حلبی فقط یک اسباب بازی راه رفتن نیست، بلکه نوری را به سقف اتاق می تاباند.

همچنین، برای بسیاری از کودکان، اسباب بازی های آنها اشیای بی جان نیستند. آنها هر دو سرگرم می شوند و با زنده کردن اسباب بازی ها برای زندگی آینده تمرین می کنند.

در نوشته پشت جلد کتاب آمده است: آیا دوست دارید در یک شب تاریک با یک سرباز حلبی شجاع با چند هیولا ترسناک به جنگ بروید و آنها را شکست دهید؟

پس دیر نکن!

کتاب را ورق بزنید و سفر پرماجرا خود را آغاز کنید.

جیرو در تاریکی منتظر شماست.

کتاب هایی درباره افسردگی و ترس از تاریکی برای کودکان

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال