اخبار اخبار سیاسی

کاهش محسوس دما در اواسط هفته آینده در کشور

تبلیغات بنری


صدیق زیان در گفت و گو با مجله توژال اظهار کرد: امروز (5 مهرماه) در برخی مناطق استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل افزایش ابر و بارش شدید باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: روزهای جمعه و شنبه (7 و 8 مهرماه) با آغاز جریان هوای شمالی بر فراز دریای خزر و با کاهش دما، بارش باران در سواحل غربی دریای خزر رخ می دهد. بارش باران و وزش باد نیز در برخی مناطق شمال غرب ادامه دارد. روز یکشنبه 8 مهر در شمال شرق آذربایجان، اردبیل، گیلان، مازندران و غرب گلستان بارش باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد و در ارتفاعات رشته کوه البرز برف پیش بینی می شود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی خطرات جوی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی اضافه کرد: روز دوشنبه (9 مهرماه) علاوه بر این مناطق، در برخی نقاط کوهپایه های البرز جنوبی نیز بارش باران خواهد بود.

وی ادامه داد: از جمعه تا یکشنبه گاهی وزش باد شدید در دامنه های غربی، شمال غربی و جنوبی البرز منجر به خیزش گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا در این مناطق می شود. همچنین گرد و غبار می تواند از سمت کمربند غربی از عراق وارد کشور شود.

زیان بیان کرد: از اواسط هفته آینده کاهش محسوس دما در مناطق شمال، شمال غرب، غرب، جنوب غرب و مرکز کشور و به تدریج در شمال شرق کشور و در پایان هفته کاهش محسوس دما در شرق و جنوب شرق و تغییر فصل محسوس خواهد بود. روز پنجشنبه غرب دریای خزر متلاطم و در روزهای جمعه تا یکشنبه دریای خزر و تمامی سواحل شمالی متلاطم و متناوب خواهد بود.

رئیس مرکز پیش بینی خطرات جوی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۷ مهرماه) صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد شدید در مقاطعی است. ابر افزایش می یابد و کمینه و حداکثر دما 18 و 29 درجه سانتیگراد خواهد بود پس فردا (7 مهرماه) هوا کمی ابری تا قسمتی ابری، گاهی وزش باد و وزش باد شدید و کمینه و حداکثر خواهد بود. دمای هوا 18 و 29 درجه سانتیگراد خواهد بود.

زایان در پایان گفت: طی فردا و پس فردا شهرستان شهریکرد با کمینه دمای 1- و 0 درجه سانتیگراد و اهواز با بیشینه دمای 38 و 37 درجه سانتیگراد سردترین و گرم ترین پیش بینی می شود. مراکز استان ها

تبلیغات بنری