اخبار اخبار فرهنگی

کاهش فیلم‌های تلویزیون در آخر هفته انتخاباتی

تبلیغات بنری


به گزارش سایت توژال، قرار است در آخر هفته دوم تیرماه، 24 فیلم از شبکه های سیما پخش شود که از آن جمله می توان به فیلم های مطرحی چون «مسیح دوست من است»، «معاون» و «گربه چکمه پوش 2» اشاره کرد. آخرین شانس.” “. آثار فیلمسازان مطرح ایرانی و خارجی مانند یدالله صمدی، مصطفی عقاد و جی جی آبرامز نیز قابل مشاهده است.

آخر این هفته که مصادف با تاریخ برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری است، به دلیل اینکه اکثر شبکه های سیما برنامه های ویژه ای را در خصوص حضور مردم در انتخابات دارند، حدود 10 فیلم کمتر نسبت به هفته های گذشته پخش می شود و البته از جمله آنها. سه فیلم «زمین بارانی» و «نیوتن» و «م.پ» مربوط به انتخابات هستند.

شایان ذکر است در میان 24 فیلمی که این آخر هفته اکران می شود، تنها 3 فیلم ایرانی حضور دارند اما 4 فیلم از سینمای هند به نمایش در می آیند.

در حالی که برنامه فیلم‌های آخر هفته رسانه ملی در ماه‌های اخیر با آثار بسیاری از سینمای تامیل و تلوگوی هند بسته شده است، سه فیلم از سینمای هندی زبان آن کشور موسوم به بالیوود در برنامه پخش این هفته دو عنوان از فیلم «پیش از بالیوود» پخش شد. شاهرخ خان و عامر خان در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند.

علیرغم محبوبیت بی‌شمار شاهرخ خان در هند، فیلم «فن» که او در آن بازی می‌کند، که پنجشنبه‌ها ساعت 13:00 روی آنتن می‌رود، به‌شدت در گیشه شکست خورد و با وجود نقدهای مثبت منتقدان، در اکران عمومی ضعیف عمل کرد. این ستاره سینمای هند در فیلم 'فن' دو نقش اصلی را بازی می کند که یکی از آنها بازیگر مشهور سینما است!

برخلاف فیلم شکست خورده شاهرخ خان، «باغ» با بازی عامرخان فیلمی گران قیمت و پرفروش به حساب می آید. این فیلم که در آن زمان رکورد پرهزینه ترین فیلم هندی تاریخ را شکست، در سال 2001 عنوان پرفروش ترین فیلم این کشور را نیز به خود اختصاص داد. این فیلم اکشن حماسی و تاریخی آخرین فیلم هندی است که در در بخش اسکار بهترین فیلم غیر زبان انگلیسی، اگرچه مانند دو تلاش قبلی سینمای این کشور موفق به دریافت تندیس طلایی نشد.

فیلم کیف که پنجشنبه ساعت 20:00 از شبکه نمایش پخش می شود، اثری بسیار طولانی و نسخه اصلی آن 3 ساعت و 44 دقیقه است! این فیلم در پخش های قبلی به مدت تقریبی 2 ساعت و 50 دقیقه پخش شد.

سومین فیلم هندی آخر این هفته «نیوتن» است که جمعه ساعت 13 به نمایش درمی آید. این فیلم بر خلاف بغ، فیلمی بسیار کم‌هزینه است و نماینده سینمای هند در اسکار بود، هرچند نامزدی دریافت جایزه نشد. جالب اینجاست که در زمان ارسال «نیوتن» به اسکار، بحث کپی برداری سازندگان آن از یک فیلم ایرانی رها شده به نام «رأی مخفی» به وجود آمد که البته پس از مدتی این جنجال پایان یافت و طرفین اعلام کردند که این فیلم هندی کپی فیلم ایرانی بود که نبود.

تنها فیلم جدید این آخر هفته از شبکه CEMA اثری به نام ستاره دنباله دار است که قرار است پنجشنبه ساعت 23:00 از شبکه نمایش پخش شود. این فیلم زندگی ستاره بسکتبال آمریکایی لبرون جیمز را روایت می کند و از کتابی به همین نام نوشته خود این ورزشکار اقتباس شده است. جیمز نیز تهیه کننده این فیلم بود، اگرچه در آن بازی نکرد.

فیلم دنباله دارها که داستان لبرون جیمز در نوجوانی را روایت می کند نام خود را از تیم جوانان این بسکتبالیست گرفته است و از نظر داستانی شبیه به فیلم معروف «برخیز» ساخته سال 2022 درباره برادران آنتتوکومپو است. ستاره های فعلی NBA

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال