اخبار اخبار عمومی

کانال هشتم کریدور پنجم دلار چه زمانی است

تبلیغات بنری


کانال 8 کریدور 5 دلاری کی است؟

به گزارش مجله توژال؛ یک کارشناس اقتصادی گفت: اگر قیمت دلار طی هفته ها و ماه های آینده به کانال هشتم کریدور پنجم حرکت کند، می توانیم این را کف خرید بدانیم.

با نزدیک شدن به هفته های پایانی شهریور ماه و افزایش نسبی تقاضا برای دلار، قیمت این ارز شاهد نوساناتی بود. انتظار می رود دلار آمریکا تحت تأثیر عوامل داخلی و خارجی مانند انتخابات آتی ایالات متحده و کاهش ریسک های سیستمی در نوسان باشد.

برزو حقچانس توضیح داد: محدوده کانال هشتم کریدور پنجم کف قیمت دلار است. با این توصیف این سوال پیش می آید که آیا اکنون زمان مناسبی برای خرید دلار است؟

قیمت دلار پس از ماه صفر به سمت کریدور ششم حمله ناموفق داشت اما بازارساز کنترل آن را در دست گرفت و تا آخرین کانال کریدور پنجم عقب نشینی کرد. قیمت این سکه در یکی دو روز گذشته در کانال پایانی این راهرو گیر کرده است.

اما با نزدیک شدن به پایان تابستان موج جدیدی از تقاضا شکل می گیرد و همین امر باعث نوسان قیمت دلار می شود. اما وضعیت این ارز در ماه های آینده چگونه خواهد بود؟ آیا تقاضای بالا و انتخابات آمریکا بر قیمت دلار تاثیر خواهد گذاشت؟

کانال 8 کریدور 5 دلاری کی است؟

قیمت دلار شاهد حباب منفی بیش از 20 درصد نیست

برزو حق‌چناس اقتصاددان گفت: بر اساس محاسبات، ارزش واقعی دلار در حال حاضر به نصف کانال دوم کریدور هفتم می‌رسد. من همیشه بر این نکته تاکید می کنم که حداقل قیمت دلار معمولاً به گونه ای است که با قیمت و فاصله و شکاف منفی بیش از 20 درصد ارزش ذاتی را نمی گیرد.

وی افزود: بنابراین اگر بخواهیم نیمه دوم کریدور هفتم را به عنوان ارزش ذاتی فعلی دلار در نظر بگیریم، می‌توان گفت که قیمت و محدوده کانال هشتم کریدور پنجم پایین دلار خواهد بود. اضافه شد. قیمت، این فاصله معمولا افزایش نمی یابد. یعنی قیمت دلار شاهد حباب منفی بیش از 20 درصد نخواهد بود.

حقچان گفت: قبلاً گفته بودیم که با نزدیک شدن به هفته‌های پایانی تابستان، تقاضا برای دلار معمولاً مانند تقاضای سفر کمی تقویت می‌شود، اما خوشبختانه از سوی دیگر شاهد کاهش ریسک‌های سیستمی هستیم اندکی و اینکه بحث درگیری بین… ایران و اسرائیل نسبت به گذشته اهمیت کمی پیدا کرده است و به همین دلیل می توان گفت سایه این خطر انشاءالله کمی از سر کشور ما کم شده است. و به همین دلیل تقاضای سرمایه گذاری برای دلار نیز کاهش یافته است.

حقچانی ها در ادامه به تشریح تاثیر کاهش تقاضای دلار بر قیمت این کاغذ پرداخت و گفت: این امر توانست قیمت را کنترل کند و اجازه ندهد قیمت محدوده کریدور ششم را رد کند و بالای آن تثبیت شود. ما قبلاً گفته‌ایم که اگر قیمت بالای کریدور ششم تثبیت شود، حرکت به سمت وسط کریدور ششم را متصور هستیم.

وی افزود: بنابراین اگر به حباب منفی 20 درصدی و شکاف نگاه کنیم، می‌توانیم کانال هشتم کریدور پنجم را کف قیمت دلار در هفته‌های آینده بشناسیم در هفته های آینده به سمت این محدوده حرکت می کند، می تواند خرید کند.

این کارشناس اقتصادی درباره وضعیت قیمت دلار طی ماه های آینده گفت: در حال حاضر طی یکی دو ماه آینده کانال اول و دوم کریدور ششم را سقف و از این پس در کریدور دوم را سقف می دانیم. ” نصف سال اگه شهریور تموم بشه بریم آبان و آذر دو اتفاق مهم میفته. اولین رویداد مهم انتخابات آمریکاست. طبیعی است که انتخاب هر یک از نامزدها، چه آقای ترامپ یا خانم هریس، بر قیمت دلار تأثیر بگذارد.»

وی در خصوص انتخابات آمریکا و وضعیت دلار در صورت پیروزی هر یک از نامزدها گفت: فضای افکار عمومی در ایران باعث می شود خانم هریس به توافق و دستیابی به توافق جدید امیدوار شود. آنها معتقدند توافق در رابطه ایران و غرب بهترین و مناسب ترین است، در حالی که کار با آقای ترامپ تا حدودی سخت خواهد بود. انتخاب هر یک از اینها می تواند به نوعی بر طرف تقاضا تأثیر بگذارد.

حقچان افزود: دومین نکته مهم این است که هرچه به آذر نزدیک می شویم، به طور سنتی هر سال با نزدیک شدن به آذر، سمت تقاضا تحریک می شود و در نتیجه تقاضا برای دلار افزایش می یابد. این یک سنت جا افتاده است.

ارزش ذاتی دلار تا پایان سال به کریدور هشت خواهد رسید

این کارشناس بازارهای مالی و سرمایه درباره ارزش ذاتی دلار گفت: آنچه من می بینم این است که با توجه به متغیرهای کلان اقتصادی، ارزش ذاتی دلار تا پایان سال حداقل به کریدور هشتم می رسد. اگر هیچ رویداد سیاسی خاصی در این هفته رخ ندهد، «من فکر می‌کنم قیمت در محدوده کانال نهایی از کریدور پنج تا کریدور شش کاهش خواهد یافت.»

حق‌چانس گفت: اگر قیمت دلار در هفته‌ها و ماه‌های آینده به سمت کانال 8 کریدور 5 حرکت کند، می‌توانیم آن را به عنوان کف خرید در نظر بگیریم. / اخبار تجارت

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال