اخبار اخبار تکنولوژی

ژاپنی‌ها ژل الکتریکی تولید کرده‌اند که می‌تواند حرکت را به انرژی تبدیل کند

تبلیغات بنری


ژاپنی ها ژل الکتریکی ساخته اند که می تواند حرکت را به انرژی تبدیل کند

به گزارش مجله توژال؛ دانشمندان ژاپنی ژل الکترولیتی ساخته اند که می تواند آینده الکترونیک را متحول کند. این ژل را می توان با الکترودهای انعطاف پذیر ترکیب کرد تا حسگرهای پوشیدنی ایجاد کند که حرکت یا ارتعاشات ولتاژ پایین را به انرژی تبدیل می کند.

این ژل توسط دانشمندان موسسه ملی علوم مواد (NIMS)، دانشگاه میجی و دانشگاه هوکایدو ساخته شده است. دانشمندان دریافتند که این ژل می تواند یک حرکت نوسانی کوچک تنها 17 هرتز را به انرژی الکتریکی با ولتاژ 600 میلی ولت تبدیل کند. آنها یافته های خود را در مجله Angewandte Chemi International Edition منتشر کردند.

این 83 درصد بیشتر از ولتاژی است که سنسورهای معمولی به آن متکی هستند الکترت با π-آلکیل (الکترت ها مواد مغناطیسی هستند که میدان های الکتریکی تولید می کنند؛ این مواد در ابزارهایی مانند میکروفون استفاده می شوند). این الکتروژل جدید ممکن است در آینده جایگزین حسگرهای مبتنی بر الکترت شود. محققان ژاپنی قصد دارند در آینده حسگرهای پوشیدنی با بار الکتریکی قوی‌تر تولید کنند.

ضربان ساز مصنوعیاین ژل می تواند در ضربان سازهای مصنوعی برای تبدیل حرکات بدن به انرژی مورد نیاز دستگاه استفاده شود.

خواص الکتروژل حرکت را به انرژی تبدیل می کند

بسیاری از دانشمندان در سراسر جهان در حال کار بر روی ایجاد فناوری های جدید انعطاف پذیر و سازگار با محیط زیست هستند. محققان ژاپنی امیدوارند که اختراع جدید آنها در این تلاش ها گنجانده شود. آنها می گویند که مدول الاستیک این ژل 40 میلیون برابر بیشتر از مایعات مشابه است. همچنین می توان این واحد را با استفاده از بست ها و درزگیرهای قوی افزایش داد.

همانطور که قبلا ذکر شد، این الکتروژل می تواند جایگزین الکترت شود. الکتروت ها می توانند بارهای الکتریکی را ذخیره کنند، اما رسانای ضعیفی هستند. گفته می شود یک ماده ژلی که توسط دانشمندان ژاپنی ساخته شده است می تواند بارهای الکتریکی تولید شده توسط حرکت را به طور دائم ذخیره کند.

دانشمندان ژاپنی به دنبال افزایش پتانسیل این ژل هستند تا بتوان از آن در زمینه های رباتیک و سلامت استفاده کرد. شاید این ماده بتواند برای دستگاه هایی مانند ضربان ساز مصنوعی نیرو تامین کند. ضربان ساز در بدن کاشته می شود و این ژل برق مورد نیاز را از حرکات بدن تولید می کند.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال