اخبار اخبار تکنولوژی

چه کسانی هنوز از پیجر استفاده می‌کنند؟

تبلیغات بنری


به گزارش توژال، پیجرها از دوران اوج خود در دهه 1990 با کاهش تقاضا مواجه شده اند، زیرا تلفن همراه به اصلی ترین وسیله ارتباطی جهان تبدیل شده و تا حد زیادی منسوخ شده است. این دستگاه های الکترونیکی کوچک به دلیل صدایی که برای هشدار دادن به کاربران از پیام های دریافتی تولید می کنند، به عنوان “بیپر” نیز شناخته می شوند و به دلیل دوام و عمر طولانی باتری، ابزار ارتباطی حیاتی در برخی از بخش ها مانند مراقبت های بهداشتی و خدمات اورژانسی هستند. پشت سر گذاشته شده است

یک جراح ارشد در یک بیمارستان بزرگ بریتانیا به رویترز گفت: «دستگاه‌های پیجینگ ارزان‌ترین و مؤثرترین راه برای برقراری ارتباط با تعداد زیادی از افراد برای پیام‌هایی هستند که نیازی به پاسخ ندارند.» پزشکیان و پرستاران در سرویس بهداشت ملی انگلستان از پیجر استفاده می کنند.

آنها پس از انفجار همزمان پیجرها در سراسر لبنان در روز سه شنبه و کشته شدن بیش از 10 نفر و مجروح شدن نزدیک به 3000 نفر، تیتر خبرها شدند.

به گفته یک منبع ارشد امنیتی لبنان و یک منبع دیگر، مواد منفجره کشف شده در داخل این وسایل توسط سرویس اطلاعاتی رژیم صهیونیستی (موساد) کار گذاشته شده است.

طبق آخرین آمار رسمی، سرویس بهداشت ملی انگلستان در سال 2019 از حدود 130000 پیجر استفاده کرده است که معادل بیش از یک کاربر از هر 10 پیجر در جهان است. پزشکانی که در بخش‌های اورژانس بیمارستان کار می‌کنند، زمانی که در حالت آماده‌باش هستند، پیجر را حمل می‌کنند.

یک پزشک ارشد NHS در انگلیس گفت: “بسیاری از پیجرها می توانند آژیرها را ارسال کنند و سپس یک پیام صوتی را برای گروه ها پخش کنند تا به کل تیم های پزشکی در همان زمان در مواقع اضطراری هشدار دهند.” این کار با تلفن همراه امکان پذیر نیست.

یک منبع آگاه به رویترز گفت که موسسه قایق نجات ملی سلطنتی (RNLI) در بریتانیا از پیجر برای هشدار به خدمه خود استفاده می کند.

گوشی های مشعل

ردیابی پیجرها نسبت به گوشی های هوشمند دشوارتر است زیرا فاقد فناوری های ناوبری مدرن مانند GPS یا سیستم موقعیت یابی جهانی (GPS) هستند. این امر آنها را به انتخاب محبوبی در میان جنایتکاران در گذشته، به ویژه فروشندگان مواد مخدر در آمریکا تبدیل کرد.

کن گری، مامور سابق اف بی آی به رویترز گفت، اما باندهای تبهکار این روزها بیشتر از تلفن همراه استفاده می کنند. نمی دانم کسی از پیجر استفاده می کند یا خیر. همه به تلفن‌های همراه و مشعل‌هایی روی آورده‌اند که می‌توان آن‌ها را به راحتی دور انداخت و با تلفن دیگری با شماره متفاوت جایگزین کرد و ردیابی آن را دشوار می‌کند.

گری که به مدت 24 سال در اف بی آی خدمت کرده و اکنون در دانشگاه نیوهیون عدالت کیفری و امنیت داخلی تدریس می کند، گفت: “مجرم ها با گذشت زمان و فناوری جدید تغییر کرده اند.”

بر اساس گزارش آوریل توسط شرکت تحقیقات بازار Cognitive، بازار جهانی پیجرها که زمانی منبع اصلی درآمد شرکت‌هایی مانند موتورولا بود، در سال 2023 به 1.6 میلیارد دلار خواهد رسید. این بخش کوچکی از بازار جهانی گوشی‌های هوشمند است که تخمین زده می‌شود. ارزش حدود نیم تریلیون دلار تا پایان سال 2023.

بر اساس گزارش رویترز، با توجه به رشد سالانه 5.9 درصدی از سال 2023 تا 2030، تقاضا برای پیجر در حال افزایش است زیرا تعداد فزاینده بیماران نیاز بیشتری به ارتباطات موثر مراقبت های بهداشتی ایجاد می کند. آمریکای شمالی و اروپا دو بازار بزرگ پیجر هستند که به ترتیب 528 و 496 میلیون دلار فروش دارند.

تبلیغات بنری