اخبار اخبار فرهنگی

چهل پیام مهدوی برای منتظران ظهور

تبلیغات بنری


امروز مصادف با 23 شهریور ماه، نهم ربیع الاول و سالروز آغاز امامت حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف است. 40 روز پیش، 23 مرداد، خبرگزاری جمهوری اسلامی سلسله مباحثی را با محوریت انتظار امام زمان (عج) و ویژگی های منتظران آن حضرت، از سخنان صاحب نظران و شیوخ، منتشر کرد. به عنوان مقام معظم رهبری آیت الله جوادی آملی پستی برای انقلاب با عنوان چهل پیام به منتظران منتشر کرد.

با توجه به اهمیت مهدیه و ضرورت شناخت وظایف منتظران حضرت ولی عصر (عج)، خلاصه ای از 40 مقاله منتشر شده برای علاقه مندان به ظهور پیامبر اکرم ارائه می گردد. کسانی که مایلند از صحابه باشند و منتظران رسول اکرم:

1. چگونه به امام زمان (علیه السلام) نزدیک شویم؟

حجت الاسلام محمود اباذری وی به دعای عهد و احادیث فریضی اشاره کرد و گفت: مؤمنان با زیارت و گذشت از یکدیگر می توانند به ائمه نزدیک شوند و در محضر اهل بیت برای خود جایگاهی پیدا کنند.

2. شفقت و گذشت شما را به امام زمان (عج) نزدیک می کند.

حجت الاسلام اباذری تفاوت را یکی از عوامل دور شدن از امام زمان(عج) برشمرد و گفت: می توانیم با گذشت و همدردی به امام زمان(عج) نزدیک شویم.

3. حمایت از مظلوم از ویژگی های یاران امام زمان (علیه السلام) است.

حجت الاسلام اباذری گفت: یکی از معیارهای یاران امام زمان (عج) این است که از هر فرقه و فرقه ای از مظلوم حمایت کنند و در مقابل ظالمان بایستند.

4. رابطه منتظران با مهدی موعود (علیه السلام) چگونه شکل می گیرد؟

حجت الاسلام جواد نصرالله پور وی به اهمیت ارتباط معنوی با امام زمان (عج) پرداخت و تصریح کرد: هرکس به جای اینکه بخواهد حضرت حجه (عج) را ببیند، منتظر حضرت مهدی (عج) است. بهتر است به دنبال امام زمان (عج) باشید. (علیه السلام) برای ملاقات با آنها چون همیشه در محضر امام هستیم.

5. چگونه موانع غیبت را برطرف کنیم؟

حجت الاسلام نصرالله پور یکی از مهم ترین دلایل جدیت در دعای حجه بن الحسن علیه السلام را ارتقای ظاهر آن حضرت می داند و آن هم با درخواست و دعا از آن حضرت انجام می شود. خدا و رفع موانع. از غیبت

6. چگونه می توان به آرمان های راستین امام زمان (علیه السلام) دست یافت؟

حجت الاسلام نصرالله پور معتقد است امید واقعی امام زمان (عج) زمانی محقق می شود که انسان جهاد نفس را کامل کند.

7. پیش بینی برزخ را در آیین اربعین می بینید

حجت الاسلام ناصر شهیدی وی بیان کرد: انتظار امدادی که از سه عنصر نارضایتی از شرایط موجود، امید به رسیدن به وضعیت مطلوب و تلاش برای رسیدن به بصیرت تشکیل شده است را می توان با همدردی در اجتماع عظیم اربعین حسینی به زیبایی دید. ملاقات دلها راز ظهور پیامبر است.

8. راه رفتن در اربعین مقدم بر ظهور امام زمان (عج) است.

حجت الاسلام شهیدی از راهپیمایی اربعین حسینی به عنوان موضوعی در زمینه سازی برای ظهور امام زمان (عج) یاد کرد. چرا که این راهپیمایی توانست رشد بیداری دینی مردم را به تصویر بکشد و بسیاری از افراد غیر مسلمان را به خود جذب کند.

9. چگونه محبت امام زمان (علیه السلام) را به دست آوریم؟

حجت الاسلام نصرالله پور گفت: بهترین راه برای افزایش محبت به امام زمان (عج) شناخت و شناخت صحیح از او ولی الله است.

10. علم الهی از مسیر امامت و مهدویت می گذرد

حجت الاسلام نصرالله پور گفت: علم الهی جز با پیروی از راه مهدیه و امامت به دست نمی آید.

چهل پیام مهدوی برای منتظران ظهور

11. حق علم امام چگونه محقق می شود؟

حجت الاسلام نصرالله پور گفت: شیعیان زمانی به حق خود در شناخت امام زمان (عج) عمل می کنند که به عهد خود با امام زمان (عج) وفا کنند.

12. مهمترین موانع ملاقات با امام زمان چیست؟

حجت الاسلام نصرالله پور معتقد است یکی از بزرگ ترین موانعی که شیعیان را از دیدار با امام زمان (عج) باز می دارد وجود ضعف ها و مشکلات اخلاقی است تا جایی که برخی افراد دینداری را سرپوش قرار می دهند. تعصب آنها

13. زندگی ما چگونه رنگ امام زمانی به خود می گیرد؟

حجت الاسلام حسن محمودی وی گفت: زمانی زندگی ما رنگ امام به خود می گیرد که عمل ما محبت حضرت ولی عصر (عج) را جلب کند.

14. خاطره امام زمان (علیه السلام) تحسین برانگیز است

حجت‌الاسلام محمودی با استناد به آیه‌ای از قرآن گفت: اگر انسان همیشه به یاد امام زمان (عج) باشد، امام نیز او را یاد می‌کند و امام غغه را یاد می‌کند.

15. انتظار امام زمان (عج) در تمام شئون زندگی انسان تأثیر دارد.

حجت الاسلام نصرالله پور گفت: انتظار امام زمان (عج) در همه ابعاد زندگی انسان از جمله بعد فکری و اقتصادی تاثیر دارد.

16. مهمترین وظیفه منتظران امام زمان چیست؟

حجت الاسلام محمودی گفت: تبدیل عصر غیبت به عصر ظهور، مهمترین کار منتظران امام زمان (عج) است.

17. همه مردم در رحمت امام زمان (علیه السلام) هستند.

حجت الاسلام محمد صادق کفیل فرمود: همه مردم در رحمت امام زمان (علیه السلام) هستند و همه علما مدیون آن حضرت هستند.

18. نشانه های ظهور امام زمان (علیه السلام) را نمی توان مقدمه و شرط ظهور دانست.

حجت الاسلام کافیل گفت: نشانه های ظهور را نمی توان مقدمه و شرط ظهور دانست، یکی از دلایل مهم بیان نشانه های ظهور امام زمان (عج) برای پیشگیری است. مدعیان از حرکت و مقابله با آنها.

19. چه هدیه ای به امام زمان (علیه السلام) بدهیم؟

حجت الاسلام محمودی معتقد است: هدیه دادن به امام زمان (عج) یکی از راه های ارتباط با آن حضرت است و بعد از هر نماز واجب می توان سه بار به حجه بن الحسن داد. .

20. چهل قدمی به سوی ظهور برمی دارد

حجت الاسلام محمد باقر فولادان وی موکب های زائران حسینی در پیاده روی اربعین را زمینه ساز ظهور حضرت مهدی (عج) عنوان کرد و گفت: «یا حسین» در پیاده روی اربعین به معنای «ای مهدی» است که به سوی ظهور گام بردارید.

چهل پیام مهدوی برای منتظران ظهور

21. مهم ترین آمادگی برای انتظار مهدی (علیه السلام) چیست؟

حجت الاسلام محمدمهدی زری گلپایگانی وی آمادگی شناختی و اخلاقی را از مهمترین ابعاد آمادگی برای انتظار حضرت مهدی (عج) برشمرد و گفت: علم نقش مهمی در آمادگی انسان برای انتظار ظهور امام زمان (عج) دارد. بر او).

22. منتظران امام زمان (عج) با زیارت اربعین خود را برای ظهور آماده می کنند.

حجت الاسلام محمد صادق کفیل وی از زیارت اربعین به عنوان زیارتی یاد کرد که منتظران ظهور امام زمان (عج) را آماده می کند و گفت: عاشورا و روز اربعین نمونه ای است که دنیا را به عدالت خواهی و آمادگی برای ظهور می رساند. حجه (علیه السلام). .

23. موج جهانی اربعین زمینه ساز شتاب امام زمان (عج) خواهد بود.

حجت الاسلام محمد شجاعی وی از اربعین به عنوان نماد وحدت مردم جهان یاد کرد و گفت: با ایجاد موج جهانی آیین پیاده روی در اربعین می توان به ظهور حضرت ولی عصر (عج) تسریع کرد. او).

24. عدالت خواه که بعد از امام زمان (علیه السلام) خواهد بود کیست؟

حجت الاسلام علی رضا شاه فضل قمصری وی به یکی از نشانه های انتظار مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) در قرآن اشاره کرد و گفت: در عصر قیامت فردی با امام زمان (عج) خواهد بود. که بتواند کنار برود. منافع خود و نزدیکانشان در برابر عدالت.

25. شناخت امام زمان (علیه السلام) تنها راه نجات است

آیت الله جوادی آملی گفت: شناخت ولی خدا و امام زمان (علیه السلام) تنها راه نجات و رستگاری است و با طلب ذات اقدس الهی و جهاد علمی و عملی امکان پذیر است.

26. منتظران به امام زمان (علیه السلام) می پیوندند.

حجت‌الاسلام شجاعی می‌گوید: زمانی می‌توان امام زمان (عج) را ملحق کرد که مانند او قائم باشد و قائم در زندگی‌اش مشهود باشد.

27. راه وصول به معرفت مقدس امام زمان (علیه السلام) در نزد آیت الله جوادی الاملی.

آیت الله جوادی آملی گفت: هرکس می خواهد از وجود ولی عصر مبارکه (علیه السلام) اطلاع پیدا کند، بهتر است سفرهای حج و دعاهای مربوط به آن حضرت را به دقت بررسی کند تا به علم آن حضرت برسد. آن امام همام

28. درس واقعی انتظار از دیدگاه رهبر انقلاب

رهبر معظم انقلاب معتقدند «انتظار عمل است نه انفعال». دست گذاشتن و انتظار نیست، بلکه آمادگی است، تقویت انگیزه در دل و درون است، نشاط و پویایی در همه زمینه ها، انتظار ظهور امام زمان (عج) است. یک درس واقعی است

29. دعای امام زمان (علیه السلام) مظهر توحید است.

آیت الله جوادی آملی از دعای امام زمان (عج) به عنوان مظاهر توحید یاد کرد و گفت: اگر کسی چهارصد بار شهادت به توحید بدهد و بعد به اولیای خدا عرضه کند که «هنر تو کافی است». یعنی شما نماینده هستید.» از خدا بس است

30. امام زمان (علیه السلام) میراث همه انبیای الهی است.

رهبر معظم انقلاب معتقدند: «همه انبیای الهی آمدند تا بشریت را به جامعه آرمانی و هدف عالی نزدیک کنند و حضرت ولی عصر (عج) میراث همه انبیا هستند. گام نهایی در ایجاد آن جامعه الهی.»

31. جهت گیری به سوی قله توحید، مهمترین هدف ظهور امام زمان (عج) است.

چهل پیام مهدوی برای منتظران ظهور

حجت الاسلام اباذری گفت: هدف اولیه تجلی حرکت کاروان بشری به سوی قله توحید به امامت حضرت ولی عصر (عج) است.

32. اعمال منتظر امام زمان (عج) نشانه انتظار است.

حجت الاسلام مجتبی کلباسی او معتقد است که انتظارات امام زمان (عج) باید نشانه ای از انتظار داشته باشد تا تمام زندگی ایشان بر اساس الگوی ظاهر باشد.

33.احساس وجود امام زمان علیه السلام مایه امید و نشاط است.

رهبر معظم انقلاب معتقدند: شیعه خوب کسی است که حضور امام زمان (عج) را احساس کند و خود را در محضر او احساس کند. زیرا این احساس به انسان امید و شادی می دهد.»

34. در ظهور امام زمان (علیه السلام) تعجیل کنیم.

حجت الاسلام ایمان الضرابی ذکر دعوت به خدا برای ظهور امام زمان (علیه السلام) روایتی فراموش شده است.

35. امام زمان (علیه السلام) را ناظر اعمال خود بدان.

حجت الاسلام شجاعی گفت: وقتی می بینیم امام زمان (عج) در همه جا ناظر اعمال ما هستند، با گذشت زمان احساس می کنیم که امام زمان (عج) در کنار ماست. طرف ما

36. بزرگترین تکلیف منتظران ظهور امام زمان (عج) از دیدگاه رهبر انقلاب.

رهبر معظم انقلاب معتقدند: «بزرگترین وظیفه منتظران امام زمان (عج) این است که علاوه بر مبارزه با مومنان، خود را از نظر روحی، اخلاقی، عملی، دینی و عاطفی با مؤمنان آماده کنند. قلدرها.» “.

37. ارتباط با مردم یکی از راه های نزدیک شدن به امام زمان (علیه السلام) است.

حجت الاسلام عبدهری با بیان اینکه دلجویی و کمک به مردم یکی از بهترین راه های نزدیک شدن به امام زمان (عج) است، تصریح کرد: این امر موجب شده است که مردم به مردم کمک کنند.

38. با معرفت و عشق، انتظار ظهور امام زمان (عج) را کوتاه کنیم.

حجت الاسلام محمدتقی ربانی اعتقاد بر این است که هر کس در انتظار ظهور امام زمان (علیه السلام) باشد، می تواند با علم و محبت به او نزدیک شود.

39. نیم نگاهی به دوران منتظران امام زمان (عج)

حجت الاسلام محمدرضا صبحی وی دعای نذر را مرور کرد و گفت: توفیق شهادت در رکاب امام زمان (عج) از ویژگی های منتظران آن حضرت است.

40. میزان وفاداری منتظران امام زمان (عج) با «بیعت» مشخص می شود.

حجت الاسلام صبحی گفت: بیعت با امام زمان (علیه السلام) به معنای وفاداری به آن حضرت به ویژه در روزهای سخت است تا میزان وفاداری آنان مشخص شود.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال