اخبار اخبار سیاسی

چند روز بعد از پرداخت خلافی پاک می‌شود؟

تبلیغات بنری


اجرای جرایم پولی یکی از مهمترین ابزارهای پلیس راهنمایی و رانندگی برای مجازات رانندگان متخلف و اجرای قانون در سطح راهروها و معابر شهری است. اگر وسیله نقلیه توسط افسر راهنمایی و رانندگی جریمه شود، مالک وسیله نقلیه باید مبلغ را پرداخت کند.

ما در این محتوا در مورد راه های مختلف هستیم پرداخت نامنظم در مورد خودرو با شما صحبت می کنیم و در ادامه به این سوال متداول پاسخ می دهیم که این تخلفات رانندگی چند روز پس از پرداخت جریمه رفع می شود.

روش های مختلف رسیدگی به تخلفات خودرو

روش های مختلفی برای پرداخت دیرکرد خودرو وجود دارد که این روش ها به طور کلی به دو دسته پرداخت حضوری و غیر حضوری (سایت های پرداخت تاخیر) تقسیم می شوند که در ادامه در مورد هر یک از این روش ها توضیح خواهیم داد.

روش های تحقیق متضاد

با حضور حضوری در کلانتری +10 متوجه تخلف شوید

برای پرداخت بدهی خودرو اعم از جریمه، عوارض و مالیات می توانید به صورت حضوری به دفاتر پلیس +10 شهر خود مراجعه کرده و از اپراتور بخواهید که بلیط خودروی شما را پرینت کند و با ارائه مدارک خودرو به شما بدهد. مانند گرین کارت یا برچسب خودرو. به این ترتیب می توانید پس از دریافت مبلغ اشتباه آن را پرداخت کنید.

با توجه به اینکه مراجعه حضوری به کلانتری +10 مستلزم زمان است، بسیاری از افراد ترجیح می دهند برای این منظور از روش های غیر شخصی مانند تعویض نوبتی پلاک و … استفاده کنند که در قسمت بعدی به آن خواهیم پرداخت.

عدم وجود روش های پرداخت

روش های مختلفی برای پرداخت بدهی خودرو وجود دارد که در بخش بعدی برخی از متداول ترین روش ها را توضیح خواهیم داد:

استعلام خلافی خودرو از طریق پیامک

ساده ترین راه برای استعلام شخصی خلافی خودرو، استفاده از سامانه پیامکی پلیس راهنمایی و رانندگی است. برای این منظور باید کد VIN خودرو خود را به شماره ثبت 1101202020 ارسال کنید تا کل مبلغ عیب خودرو برای شما ارسال شود.

با استفاده از کد USSD تخلفات خودرو را استعلام کنید

یکی دیگر از راه های آفلاین برای اطلاع از مبلغ کل بلیط خودرو، استفاده از کد دستوری USSD برای *110# است. پس از دریافت این شماره، به بخش استعلام تخلفات رانندگی رفته و شماره 17 رقمی VIN خودرو را وارد کنید تا کل تخلفات رانندگی خود را مشاهده کنید.

تخلف برای عبور وسیله نقلیه از محل ترافیک

یکی از پرکاربردترین روش های رصد تخلفات جزئی رانندگی با وسایل نقلیه مراجعه به سایت راهور به نشانی www.rahvar120.ir است. پس از ورود به این سایت به قسمت استعلام تخلفات راهنمایی و رانندگی رفته و کد VIN را وارد کنید تا از تخلف دقیق خودرو خود مطلع شوید.

مشاهده تخلفات جزئی ترافیکی با استفاده از Aitool

برای مشاهده و استعلام حجم خلافی خودروی خود می توانید از سامانه ایتل کمک بگیرید و در صورت نیاز حتی خلافی خودروی خود را از طریق این وبسایت پرداخت کنید.

پرداخت نامنظم به آیت الله

برای این منظور کافی است وارد وب سایت یا اپلیکیشن این گروه شوید و با وارد کردن اطلاعات خودرو می توانید تخلفات جزئی راهنمایی و رانندگی خود را مشاهده کنید.

ایتل یکی از مطمئن ترین گروه ها در ارائه انواع خدمات خودرو به حساب می آید که استفاده از خدمات آن مزایای بسیار جذابی برای کاربران دارد که از مهمترین آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برخلاف راهور، سیستم ITOL دارای وقفه ها و وقفه های بسیار کمتری است و در اکثر موارد در دسترس است.
  • با توجه به رابط کاربری آیتول که بسیار ساده و قابل استفاده است، افراد به راحتی با آن ارتباط برقرار می کنند و می توانند سرویس مورد نظر خود را دریافت کنند.
  • با استفاده از این سامانه کاربردی، جزئیات تخلفات رانندگی شامل میزان، نوع، زمان و محل جریمه برای کاربران قابل مشاهده خواهد بود.
  • آیتول برای ارائه خدمات خودرو با کیفیت بالا و مقرون به صرفه از کاربران هزینه کمی دریافت می کند.
  • این سامانه پشتیبانی شبانه روزی دارد و در صورتی که کاربران در استفاده از خدمات مختلف آن با مشکل مواجه شوند می توانند از واحد پشتیبانی آن کمک بگیرند.

با استفاده از این سیستم می توانید بدهی های خودرو را که باید قبل از خرید و فروش پرداخت شود، تسویه کنید. برای شناسایی این بدهی ها اینجا کلیک.

پس از پرداخت آن تخلف را برطرف کنید

در قسمت قبل در مورد روش های مختلف پرداخت بدهی خودرو با شما صحبت کردیم. اما سوالی که خیلی ها در این زمینه می پرسند این است که چند روز بعد از پرداخت تخلفات راهنمایی و رانندگی تخلف رفع می شود؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که سامانه تخلفات پلیس راهنمایی و رانندگی آفلاین است و اطلاعات آن معمولا هر هفته به روز می شود; پس بعد از پرداخت جریمه های رانندگی حداکثر بعد از یک هفته جریمه صفر می شود.

در صورتی که بعد از گذشت یک هفته از پرداخت مبلغ ایراد خودروی شما رفع نشد با مدارک مربوط به پرداخت های موجود به کلانتری +10 مراجعه و این موضوع را به صورت حضوری پیگیری کنید.

اخرین حرف

پلیس در راستای برقراری نظم در معابر شهری و بین شهری رانندگان متخلف را از طریق زیر مجازات می کند: صورت حساب جریمه توبیخ ها و دارندگان انواع خودرو باید این مبلغ را به صورت حضوری (مراجعه به کلانتری +10) و یا سایر روش های ناموجود پرداخت کنند.

پس از پرداخت مجموع تخلفات رانندگی توسط مالک خودرو، حداکثر ظرف مدت یک هفته اطلاعات پرداختی در سامانه ثبت تخلفات پلیس راهنمایی و رانندگی به روز شده و تخلف حذف می شود.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال