اخبار اخبار تکنولوژی

چند درصد خانوارهای شهری به فیبرنوری متصل شده‌اند؟

تبلیغات بنری


به گزارش سایت توژال، فیبرهای نوری یا فیبرهای نوری رشته های بلند و نازکی از مواد شفافی مانند شیشه یا پلاستیک هستند که به قطر موی انسان است. این رشته ها در بسته هایی به نام کابل های نوری مرتب شده اند و باید برای انتقال سیگنال های نوری در فواصل طولانی استفاده شوند.

با استفاده از فیبر نوری، داده هایی مانند تصویر، صدا و غیره را می توان به راحتی با پهنای باند بالای 10 گیگابیت بر ثانیه و بالاتر منتقل کرد. امروزه فیبر نوری به دلیل پهنای باند بیشتر در مقایسه با کابل های مسی و تاخیر کمتر در مقایسه با ارتباطات ماهواره ای یکی از مهمترین ابزارهای انتقال اطلاعات است.

بر این اساس ارزان‌تر، نازک‌تر، ظرفیت بالا، تضعیف ناچیز، سیگنال‌های نوری، مصرف انرژی کم، سیگنال‌های دیجیتال، غیرقابل اشتعال، وزن سبک و انعطاف‌پذیری از جمله مزایایی است که فیبر نوری نسبت به سیم مسی دارد.

در سه سال گذشته، گام مهمی برای تحقق و توسعه فیبر نوری به عنوان راه حلی برای غلبه بر شرایط نامطلوب اینترنت برداشته شده است. پروژه فیبر نوری منازل و مشاغل یکی از وظایف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت سیزدهم است و این وزارتخانه مجبور به ایجاد 20 میلیون روکش فیبر نوری در سراسر کشور شد.

با توجه به سخت گیری های مقامات در سه سال گذشته کاربران زیادی به این فناوری دست یافته و تحت پوشش آن قرار گرفته اند و توانسته اند به سرعت 1000 مگابیت بر ثانیه دست یابند که وزیر ارتباطات بارها به این موضوع اشاره کرده است که هیچ فناوری می تواند حتی اینترنت از طریق ماهواره جایگزین ارتباطات فیبر نوری پرسرعت شود.

با تسریع در این پروژه، کار در 600 شهر آغاز شد و در حال حاضر حدود 400 تیم در این شهرها مشغول به کار هستند 14 میلیون خانوار تحت پوشش فیبر نوری قرار خواهند گرفت.

در واقع با فعالیت فشرده و فشرده انجام شده در طرح فیبر تا منازل و مشاغل دولت سیزدهم، طی دو سال گذشته بیش از 10 برابر بیشتر از قبل تا هشت سال زودتر کابل فیبر نوری به شهرها اضافه شده است. دولت قبلی

با توجه به اهمیت این پروژه، مسئولان از جمله وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات معتقدند باید شرایطی فراهم شود تا مردم به اهمیت این پروژه پی ببرند و احساس کنند این امر مستلزم عزم و اراده در سطح استانداری است و از خانه به خانه شروع می شود. بازاریابی خانه به در و محله به محله با کمک اپراتور مربوطه.

وی همچنین تاکید کرد: پس از برقراری پوشش، مردم منتظر سفارش باشند و حتی به عنوان هدیه از سوی دولت، اپراتورهای فیبر به صورت رایگان منازل مردم را با فیبر نوری متصل می کنند.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال