اخبار اخبار تکنولوژی

پیشرفت شبکه ملی اطلاعات به ۶۳ درصد رسید

تبلیغات بنری


علی اصغر انصاری که در وی در گفتگوی اختصاصی با مجله توژال درباره پیشرفت و راه اندازی شبکه ملی اطلاعات در دولت سیزدهم گفت: شبکه ملی اطلاعات تا خرداد ماه سال جاری بیش از ۶۳ درصد پیشرفت داشته است.

وی افزود: شبکه ارتباطی مشابه راه های بین شهرها و راه های داخلی شهرها است. همانطور که بزرگراه های زیادی برای اتصال شهرهای بزرگ ایجاد شده است تا مردم بتوانند به راحتی تردد کنند، شبکه مخابرات نیز برای تسهیل و تسریع دسترسی به شبکه پرسرعت نیاز به ایجاد چنین جاده هایی دارد.

رشد 100 درصدی شبکه حمل و نقل

دبیر شورای راهبری توسعه شبکه ملی اطلاعات ادامه داد: شبکه ارتباطی کشور دارای شبکه اصلی (هسته)، شبکه داخلی شهری (مترو) و شبکه های دسترسی (کاربران) است که به همه آنها در دولت سیزدهم

دولت سیزدهم با پیشرفت ۲۳ درصدی شبکه ملی اطلاعات را دریافت کرد و پیشرفت آن تا خرداد ماه سال جاری به بیش از ۶۳ درصد رسید.

الانصاری تصریح کرد: در ابتدای دولت سیزدهم، شرکت مخابرات زیرساخت شبکه خود را در لایه های حمل و نقل و داده یا IP تا کنون توسعه داده است. به طوری که ظرفیت شبکه حمل و نقل از حدود 30 ترابایت بر ثانیه به 60.17 ترابایت بر ثانیه رسید، یعنی نرخ رشد تقریباً 100 درصدی. ظرفیت شبکه IP نیز از 28 به 56 ترابایت در ثانیه افزایش یافته و رشد این بخش تقریباً 100 درصد بوده و همچنان ادامه دارد. طبق برنامه ریزی های انجام شده تا پایان سال ممکن است شاهد رشد بیشتر باشیم.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات گفت: در لایه شبکه مترو یا شبکه درون شهرها کار با کندی بیشتری انجام می شد. زیرا این شبکه در اختیار شرکت مخابرات ایران است و به دلیل مشکلات اقتصادی این شبکه نتوانست زیرساخت های خود را بر اساس نیاز توسعه دهد. این امر منجر به اشباع شبکه های شهری شده است اما با تدابیری که اندیشیده شده، انتظار می رود با مساعدت وزارت ارتباطات، شبکه مذکور نیز با توجه به نیازهای فعلی و آتی توسعه یابد.

وی بیان کرد: آنچه جلب توجه می کند این است که پس از مناقصه ها و تشریفات قانونی در ابتدای دولت، از تجهیزات یک شرکت قدرتمند ایرانی برای توسعه شبکه حمل و نقل زیرساختی استفاده شد. در آن زمان یک شرکت خارجی نیز برای توسعه شبکه زیرساخت در نظر گرفته شد، اما با هدف حمایت از تولید داخلی، بستر همکاری با تولیدکننده ایرانی فراهم شد و این شرکت توانست ظرفیت مورد نیاز ما را تامین کند.

پوشش فیبر نوری 40 درصد در کشور

الانصاری خاطرنشان کرد: بخشی دیگر از اقدامات انجام شده برای تسریع در ایجاد شبکه ملی اطلاعات و ارائه شبکه پرسرعت و پایدار، پروژه ملی فیبر نوری برای مشاغل و منازل است که هم اکنون بیش از هشت میلیون خانواده را در سراسر کشور تحت پوشش قرار می دهد. کشور. کشور، یعنی 40 درصد از میزان هدف (20 میلیون پوشش) محقق شده است.

ظرفیت شبکه حمل و نقل از 30 ترابایت بر ثانیه به 60.17 ترابایت در ثانیه و ظرفیت شبکه IP از 28 به 56 ترابایت در ثانیه افزایش یافته است، یعنی نرخ رشد 100 درصدی.

دبیر شورای راهبری توسعه شبکه ملی اطلاعات ادامه داد: از سوی دیگر باید علاوه بر افزایش پوشش فیبر نوری برای منازل و مشاغل، بازاری برای افزایش تعداد اتصالات و استقبال مردم از این طرح ایجاد شود. ، تا کاربران با تجربه در سرعت و کیفیت بالا بتوانند این فناوری را احساس کنند.

وزارت ارتباطات به کاربران کمک می کند تا به مودم های ارزان قیمت دسترسی پیدا کنند

وی بیان کرد: در این راستا وزارت ارتباطات با ارائه زیرساخت ها و کمک های حمایتی به اپراتورها و شرکت های تولید کننده مودم، شرایط لازم را برای ارائه مودم های ارزان قیمت به کاربران نهایی فراهم می کند تا آنها به استفاده از آنها ترغیب شوند. یکی از مواردی که شهید رئیسی بر آن تاکید داشت، کاهش فاصله بین ایجاد پوشش و پیوند خانوارها است که با اتخاذ سیاست های تشویقی این اتفاق رخ خواهد داد.

الانصاری تاکید کرد: در حال حاضر مشکلی از نظر ظرفیت اولیه شبکه مخابراتی کشور وجود ندارد، اما باید توجه داشت که افزایش تعداد کاربران فیبر نوری با پهنای باند بالا، افزایش بسیار زیادی ترافیک را در پی خواهد داشت. بنابراین باید از این پس برای افزایش ظرفیت لایه حمل و نقل برنامه ریزی کنیم.

تعداد سایت های اینترنتی نسل پنجم به 6000 سایت خواهد رسید

معاون وزیر ارتباطات با بیان اینکه در لایه دسترسی (کاربر) علاوه بر پروژه فیبر نوری، بحث اینترنت نسل پنجم و افزایش سایت های ارائه دهنده این سرویس نیز در دستور کار قرار دارد، گفت: با توجه به مجوز فعالیت اپراتورهای شبکه همراه اول و ایرانسل در زمینه صدور مجوز فعالیت. برنامه ما این است که تا پایان سال جاری تعداد ایستگاه های اینترنت 5G را از حدود 2000 به 6000 افزایش دهیم تا شبکه پرسرعتی که قول داده بودیم در دسترس عموم قرار گیرد. مردم.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم با پیشرفت 23 درصدی شبکه ملی اطلاعات را تحویل گرفت، گفت: بر اساس ارزیابی مرکز ملی فضای مجازی تا پایان بهان سال 1402 هجری شمسی درصد تاسیس و پیشرفت شبکه ملی اطلاعات به 59.18 رسیده بود.

میزان پیشرفت شبکه ملی اطلاعات به 63 درصد / 8 میلیون پوشش فیبر نوری رسید

الانصاری تاکید کرد: موضوع شبکه ملی اطلاعات درخواست رهبر معظم انقلاب اسلامی و یکی از وظایف برنامه هفتم توسعه است که خوشبختانه اکنون با مرکز ملی فضای مجازی به یک زبان مشترک رسیده ایم با یک برنامه و شاخص که با تغییر دولت ها تغییر چندانی نخواهد داشت.

دبیر شورای راهبری توسعه شبکه ملی اطلاعات افزود: بر اساس برنامه ریزی انجام شده، پیشرفت شبکه ملی اطلاعات تا پایان سال 1403 هجری شمسی باید به 80 درصد برسد و برای این امر برنامه ریزی های گسترده ای تسریع شده است. پیش رفتن.

ادامه مطلب

وی گفت: ساختار شبکه ملی اطلاعات از سه لایه زیرساخت ارتباطی، زیرساخت اطلاعاتی و خدمات پایه تشکیل شده است. علاوه بر این سه لایه افقی، لایه های عمودی نیز به عنوان الزامات امنیتی، خودمختاری، فرهنگی، پدافند غیرعامل و اقتصادی قرار می گیرند.

معاون وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: در زیرساخت اطلاعات مولفه هایی مانند مراکز داده عمومی و خصوصی وجود دارد. مراکز داده قطبی مناطقی هستند که مراکز داده با تعداد زیادی فضاهای رک ساخته می شوند. وزارت ارتباطات زیرساخت های پایدار و زمین ارزان قیمت را برای مراکز داده مستقر در ستون های مرکز داده اختصاص می دهد تا ساخت و راه اندازی این مراکز دارای توجیه اقتصادی باشد.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال