اخبار اخبار عمومی

پیش‌بینی بورس فردا یکم مرداد 1403

تبلیغات بنری


پیش بینی بازار سهام فردا 10 مرداد 1403

به گزارش مجله توژال؛ شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز با افت بیش از 20 هزار واحدی همراه شد، هرچند امروز نیز مانند روز گذشته تعداد زیادی نماد بازار سرمایه در مجامع عمومی خود حضور داشتند، اما بازار در غیاب این نمادها چهره ای قرمز نشان داد.

بازدهی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران از ابتدای سال جاری تا پایان چهارمین ماه سال، عدد منفی یک درصد را نشان می دهد. عدد رکورد در پایان اسفند 1402 هجری قمری حدود 2/2 میلیون واحد و این عدد در پایان ژوئیه 1403 هجری قمری حدود 2 میلیون و 170 هزار واحد بوده است.

اهالی بازار مالی گزارش های فصلی منتشر شده توسط شرکت ها را یکی از دلایل افت این روزهای بازار مالی می دانند. رقمی که شرکت ها برای سود خالص خود در بهار 1403 هجری شمسی اعلام کردند نسبت به رقمی که در مدت مشابه سال قبل به دست آورده بودند، کاهش چشمگیری را نشان می دهد. این هم در فصلی که نه مشکل گاز زمستانی بود و نه مشکل برق تابستانی. این نوع گزارش گیری از سوی شرکت ها باعث ترس اهالی بازار سرمایه از گزارش شش ماهه (سه ماهه تابستان) شده است.

البته در دقایق پایانی بازار (نیم ساعت گذشته) شاهد رنج مثبت وجوه اهرمی در بازار بودیم که می تواند به معنای وضعیت مناسب برای روزهای آینده باشد اما چیزی که در وهله اول برای مردم قرار دارد. از بازار سرمایه، سودآوری صنایع و شرکت ها است. که در گزارش فصلی بهار امسال چندان به چشم نمی آمد.

گروه شیمیایی با ارزش تجاری 232 میلیارد تومان در رتبه اول بازار سرمایه از نظر ارزش معاملات قرار گرفت و پس از آن گروه خودرو با ارزش 148 میلیارد تومان و گروه سنگ فلزی با ارزش معاملات در رتبه های بعدی قرار گرفتند. 104 میلیارد تومان.

ارزش بازار بورس تهران نیز در کانال 7200 همتی اعلام شد که شاخص هم وزن نیز شاهد کاهش 7800 واحدی بود به طوری که تعداد این شاخص بازار نیز به 693 هزار واحد رسید.

اما رهبر انقلاب در دیدار امروز با نمایندگان مجلس با توصیه به تعامل سازنده مجلس با دولت جدید، موفقیت رئیس جمهور و دولت جدید را موفقیتی برای همه دانستند.

اما در حاشیه جلسات این روزها اخباری از گروه خودرو به گوش می رسد و علی مردان عظیمی، مدیرعامل گروه ایران خودرو در مجمع عمومی عادی سالیانه این شرکت اعلام کرد: مسئولان ذی ربط وزارت حراست در نامه ای اعلام کردند. نامه ای رسمی به شورای رقابت اعلام کرد که با آزادسازی واردات، صنعت خودرو دیگر مشمول قوانین بازارهای انحصاری نیست و از این پس قیمت گذاری اجباری دیگر معنایی ندارد.

همچنین در مجمع سایپا اعلام شد که این شرکت از سال 1396 تجدید ارزیابی دارایی های خود را انجام نداده و این اقدام برای برون رفت از زیان انباشته در حال انجام است. اما برای افزایش سرمایه باز هم مجوز و تایید روسای نیروها لازم است!

اما در بین اهالی بازار سرمایه دو نامه در حال معامله بود. دو نامه انجمن فولادسازان ایران به بورس کالا و وزارت نیرو. انجمن فولادسازان ایران در نامه‌ای به بورس کالای ایران اعلام کرد که به دلیل اعمال محدودیت‌های الکتریکی خارج از برنامه زمان‌بندی و خارج از کنترل کارخانه‌های تولیدی، امکان تولید و تحویل محصولات مورد معامله وجود ندارد. بورس کالای ایران از شرکت ها خواسته است به دلیل تاخیر در تحویل محصولات در این مدت جریمه ای اعمال نکنند.

این انجمن همچنین در نامه ای دیگر به وزارت نیرو اعلام کرد که در پی جلسه 15 خرداد ماه سال جاری هیچ یک از توافقات جلسه مذکور اجرایی نشد، بلکه محدودیت های برق زودتر و با شدت بیشتری اجرا شد. به این ترتیب کمتر از 70 درصد از 3800 مگاوات ساعت برق توافق شده خردادماه محقق شد و در طرح تیرماه حدود 75 درصد از 2400 مگاوات ساعت اعلام شد. به گزارش انجمن فولاد ایران، با توجه به این محدودیت ها، تولید فولاد کشور از 30 تیرماه با مشکل مواجه شده و به نوعی تولید این محصول متوقف شده است.

بررسی فنی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز بیش از 20 هزار واحد کاهش یافت و بازدهی بازار از ابتدای امسال منفی یک درصد را ثبت کرد.

روندی منفی در بازار این روزها به وجود آمد که بازار با تعطیلی ژتون ها برای شرکت در تجمعات و همزمان با گزارش بد بهار 1403 همراه با ترس از محدودیت شدید برق در تابستان امسال ایجاد شد. بازار از خرید و صرفا نگاهی به بازار، به ژتون ها اختصاص دارد افراد و گروه ها مانند خودرو هستند تا با اخباری مانند افزایش سرمایه بتوانند بازدهی نسبتا خوبی از جدول قیمت توکن کسب کنند.

شاخص کل نزدیک به میانگین 55 روزه و 200 روزه نیز همین را می بیند و تا حدودی تشکیل دولت چهاردهم و تیم اقتصادی آن را پیش بینی می کند. / اکو ایران

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال