اخبار اخبار تکنولوژی

پیام وزارت علوم به ارکان دانشگاه، آرامش، همراهی و همکاری است

تبلیغات بنری


به گزارش عصر چهارشنبه گروه علمی توژال مفتخر از وزارت علوم، آیان سید محمد مقیمی رئیس سابق دانشگاه تهران و مجری سید حسین حسینی رئیس جدید این دانشگاه امروز جلسه شورای دانشگاه تهران را بدون حضور مقیم برگزار کرد.

سید احمد رضا خضری وی در این جلسه گفت: شورای دانشگاه تهران نمادی از فرهیختگان، نخبگان و چهره های شاخص است که سال ها افتخار عضویت در این شورا را داشته ام و همواره به تصمیمات و مصوبات آن احترام گذاشته ام این شورا.» “.

ادامه مطلب

وی افزود: امروز بار دیگر به مناسبت انتصاب رئیس جدید دانشگاه تهران در جمع این قشر فرهیخته و نخبه حضور داشتم.

مشاور وزیر علوم به عظمت، اهمیت و جایگاه دانشگاه تهران اشاره کرد و افزود: دانشگاه تهران از جایگاه ارزشمند و والایی برخوردار است که نیازی به بیان ندارد. همین افتخار برای ما کافی است که کلمه دانشگاه برای اولین بار توسط دانشگاه تهران به کار رفت و اساساً 90 سال پیش کلمه دانشگاه در فرهنگ لغت ما وجود نداشت و این کلمه در آستانه آمده بود. روز استقلال تصویب قانون تأسیس دانشگاه تهران.

استاد دانشگاه تهران گفت: این مرکز بزرگ علمی آنقدر سربلند و بزرگ است که نه تنها در ایران بلکه در جهان شناخته شده است و برای پیمودن این مسیر مسیر بسیار پر پیچ و خمی را طی کرد. بخشی از این مسیر نفوذ و فعالیت چهره های نورانی، اساتید صاحب نام، کارکنان پرتلاش و دانش آموختگان سرافراز را در برگرفته است تا دانشگاه به این مقام برسد.

وی گفت: مدیریت ها مقطعی است، خرسندی و خوشحالی همه اعضای هیات علمی این است که ما هیات علمی هستیم و در خدمت دانشجویان و علم هستیم و این افتخار اصلی ماست.

پیام وزارت علوم به ارکان دانشگاه صلح، همراهی و همکاری است

مدیرکل منطقه وزارتی و روابط عمومی اضافه کرد: خانه اصلی ما کلاس های درس و هیئت علمی است و به این موضوع افتخار می کنیم، بنابراین وظیفه ما این است که برای یک دوره خدمات مضاعف ارائه دهیم و طبیعی است که این دوره به پایان برسد. در یک روز

الخضری خاطرنشان کرد: شکی نیست که دکتر محمد مقیمی در دوران مدیریتشان در دانشگاه تهران زحمت کشیدند و این زحمات فراموش نشد. هر چند متأسفانه و با وجود پیگیری های انجام شده امروز نتوانستیم در خدمت ایشان باشیم اما امیدواریم هر جا که هستند موفق و مثبت باشند. او هست

مدیرکل حوزه وزارتی با تاکید بر اهمیت آغاز سال تحصیلی برای دانشگاه ها گفت: امیدواریم سال جدید با شور و نشاط، نظم و هماهنگی و با ارسال پیام های مثبت و آینده نگر آغاز شود. شایسته است که این پیام بیش از هر جای دیگری ارسال شود و در وهله اول از سوی دانشگاه تهران که به تعبیر مقام معظم رهبری «نماد آموزش عالی کشور» و «علم مادر» به پخش و پخش شود. به تمام کشورها صادر می شود.

الخضری به انتخاب دکتر دکتر اشاره کرد سید حسین حسینی رئیس دانشگاه تهران گفت: انتخاب یکی از این عزیزان از میان جمعی از ستاره های سرشناس دانشگاه بسیار سخت بود. زیرا دانشگاه تهران کارکنان تحصیل کرده و کارآمد زیادی دارد که می توانند دانشگاه را مدیریت کنند.

وی به سوابق اداری و اجرایی دکتر الحسینی اشاره کرد و افزود: وی در دو دوره موفق معاونت ریاست دانشگاه را بر عهده گرفت و توانایی وی در سوابق اداری در دانشکده دامپزشکی و وزارت بهداشت به اثبات رسید. علم. .

وی آرامش و بردباری مدیریت دکتر الحسینی را یکی از ویژگی های ایشان خواند و گفت: با توجه به سوابق اداری موفق دکتر الحسینی ایشان برای این دوره سرپرستی انتخاب شده اند و امیدوارم که ایشان بتوانند. برای همکاری و همراهی شما برای تکمیل یک دوره پر افتخار دیگر در دانشگاه.

لزوم توجه به وضعیت و ارتقای کیفیت در دانشگاه تهران

رئیس دانشگاه تهران در این دیدار ضمن تبریک عید ربیع الاول و آغاز سال تحصیلی جدید و گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: همه ما به عنوان متولیان و مسئولان دانشگاه تهران وظیفه بسیار مهمی دارند و آن رسیدگی به وضعیت بنیاد دانشگاه تهران است.

سید حسین حسینی با اشاره به کلمه D علی اکبر موسوی مهدی استاد این دانشگاه با بیان اینکه دانشگاه تهران سرآمد است، بر توجه لازم در انتصاب اعضای هیات علمی تاکید کرد و گفت: عقاب ها باید در راس بنشینند، بنابراین باید به جایگاه دانشگاه تهران و ارتقای سطح توجه شود. کیفیت در دانشگاه تهران ارتقای کیفیت باید در اولویت قرار گیرد و باید همه جانبه و در تمامی بخش‌های دانشگاه از جمله آموزش، پژوهش، فرهنگی و اجتماعی باشد. همه ما مسئول نگهبانی و حفاظت از این کلمه هستیم.

پیام وزارت علوم به ارکان دانشگاه صلح، همراهی و همکاری است

رئیس دانشگاه تهران گفت: البته این کار سختی است. چرا که تعریف کیفیت چیست و چگونگی رسیدن به آن متفاوت است و نمی توان به عنوان شعار به کیفیت رسید.

استاد تمام دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران با بیان اینکه کیفیت تدریجی است و به مرور زمان به دست می آید و به عنوان یک شعار نمی توان به کیفیت رسید، خاطرنشان کرد: استادی که امروز به عنوان هیئت علمی منصوب می شود، از او برخوردار خواهد بود نتایج پس از 30 سال مشخص شد، پس گذشته برای او چه کرده است، پیشرفت دانشگاه را به ارث برده ایم، امروز باید بیش از گذشته بر حفظ و ارتقای کیفیت تمرکز کنیم؟ این نظر در حوزه آموزشی، پژوهشی، فعالیت های دانشجویی و در تمامی فعالیت های دانشگاه باید رعایت شود.

وی تاکید کرد: ارتقای کیفیت دانشگاه نیازمند همت همه دانشگاهیان به ویژه توجه مدیران دانشگاه است.

رئیس دانشگاه تهران با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید و اهمیت این موضوع برای دانشگاه تهران بر اهمیت نشاط و امید در فضای دانشگاه تاکید کرد و گفت: نشاط و امید باید در همه باشد حوزه های دانشگاه از جمله فعالیت های فرهنگی، علمی و آموزشی باید مورد توجه سیاسی و اجتماعی قرار گیرد.

الحسینی گفت: ایجاد نشاط و امید با عملکرد کشور پیوند خورده است و فضای عمومی جامعه باید به سمت ایجاد نشاط و امید سوق داده شود. ما مسئولیت بزرگی داریم و باید روز به روز دانشجویان را امیدوارتر از گذشته ببینیم و اگر اینگونه عمل کنیم و شرایطی را ایجاد کنیم که روند مهاجرت از کشور را تسریع کند، باید عملکرد خود را زیر سوال ببریم.

وی تاکید کرد: امیدوارم برنامه ریزی واحدهای مختلف دانشگاهی برای سال تحصیلی جدید بر دو محور ارتقای کیفی دانشگاه و ایجاد نشاط و امید باشد.

به گزارش سایت توژال، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری روز گذشته (27 شهریور) با صدور حکمی سیدحسین حسینی را به عنوان رئیس دانشگاه تهران منصوب کرد.

تبلیغات بنری