اخبار اخبار سیاسی

پنتاگون بر همکاری امنیتی با ژاپن و کره جنوبی تاکید کرد

تبلیغات بنری


به گزارش روز سه شنبه توژال، خبرگزاری یونهاپ از واشنگتن با انتشار این خبر افزود: پس از انتشار عکس های کره شمالی از یک موشک انداز متحرک در روزهای اخیر، بت رایدر پت رایدر، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا روز گذشته (دوشنبه به وقت محلی) در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که ایالات متحده آمریکا متعهد به همکاری نزدیک با متحدان خود برای تضمین امنیت منطقه است.

NKCN (خبرگزاری رسمی کره شمالی) روز یکشنبه عکس هایی از یک موشک پرتاب کننده 12 محوره (24 چرخ) جدید منتشر کرد که این گمانه زنی را برانگیخت که این کشور در شرف پرتاب وسیله نقلیه، یونهاپ، آژانس مورد استفاده برای پرتاب موشک های بالستیک جدید است. گزارش شده است.

سخنگوی پنتاگون گفت: ارسال (پیام) توسط کره شمالی از طریق اخبار و تصاویر رسانه ای برای کره شمالی غیرعادی نیست. برای ایالات متحده، بار دیگر، تمرکز ما بر همکاری با متحدان و شرکای منطقه ای خود، از جمله جمهوری کره (کره جنوبی) و ژاپن، برای حفظ امنیت و ثبات منطقه و جلوگیری از تهاجم احتمالی خواهد بود.

این گزارش می افزاید: این اولین بار است که کره شمالی تصاویری از یک موشک انداز 12 محوره منتشر می کند. بزرگترین پرتاب کننده ای که کره شمالی تا به امروز به نمایش گذاشته است یک موشک پرتاب 11 محوری و 22 چرخ است. برخی ناظران می گویند که کره شمالی احتمالاً به دنبال یک سکوی پرتاب متحرک بزرگتر در تلاش برای توسعه موشک های بالستیک قاره پیما یا موشک های دیگر با قابلیت حمل کلاهک های قدرتمند است.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال