اخبار اخبار اقتصادی

پله‌های اوج همچنان پیش روی طلای جهانی

تبلیغات بنری



هر اونس طلا با 0.2 درصد افزایش به 2662 دلار و 30 سنت رسید. طلا در این سه ماهه نزدیک به 15 درصد افزایش یافت و چهارمین رشد سه ماهه متوالی خود را ثبت کرد.

داده‌های روز جمعه نشان داد که هزینه‌های مصرف‌کننده ایالات متحده در ماه اوت به میزان متوسطی افزایش یافته است، که نشان می‌دهد اقتصاد در سه ماهه سوم حرکت ثابتی را حفظ کرده است، در حالی که فشارهای تورمی همچنان کاهش می‌یابد. این داده ها انتظارات برای کاهش بیشتر نرخ بهره را در نشست سیاست گذاری فدرال رزرو در نوامبر افزایش داد.

بر اساس ابزار CME FedWatch، در حال حاضر، معامله گران احتمال کاهش نیم درصدی دیگر نرخ بهره توسط فدرال رزرو در جلسه بعدی خود را 53 درصد می بینند. نرخ های بهره پایین هزینه فرصت نگهداری شمش را کاهش می دهد که به عنوان دارایی ایمن در آشفتگی های اقتصادی و سیاسی دیده می شود.

در حال حاضر، توجه فعالان بازار به سخنرانی های پاول و مایکل بومن، رئیس فدرال رزرو معطوف خواهد شد.

تقاضا برای طلا در مراکز عمده آسیایی در هفته گذشته با رسیدن قیمت ها به سطوح بی سابقه کاهش یافت و خریداران را منصرف کرد و برخی را تشویق کرد که دارایی های خود را تخلیه کنند.

به گزارش رویترز، SPD AR Gold Trust، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری مشترک با پشتوانه طلا در جهان، اعلام کرد که دارایی های آن در روز جمعه 0.59 درصد کاهش یافت و به 871.94 تن رسید.

در بازار سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 0.2 درصد افزایش به 31.68 دلار در هر اونس، پلاتین با 0.4 درصد افزایش به 1004 دلار و 10 سنت و پالادیوم با 0.2 درصد افزایش به 1013 دلار و 50 سنت رسید.

تبلیغات بنری