اخبار اخبار اقتصادی

پروژه‌های جدید فرصت‌های شغلی بیشتری برای زنان فراهم کرد

تبلیغات بنری


به گزارش سایت توژال، این اهداف که در اجلاس سالانه گروه بانک جهانی در سال 2024 آشکار شد، بر استفاده از پهنای باند، حمایت اجتماعی و دسترسی به سرمایه متمرکز بود و به یکی از سه رکن جنسیت کمک می کند. برابری این استراتژی مشارکت زنان در اقتصاد جهانی را توسعه و توانمند می کند.

گروه بانک جهانی در نظر دارد:

• امکان استفاده 300 میلیون زن دیگر از پهنای باند، باز کردن دسترسی به خدمات اساسی، خدمات مالی، آموزش و فرصت های شغلی.

• حمایت از 250 میلیون زن با برنامه های حمایت اجتماعی، به ویژه برای فقیرترین و آسیب پذیرترین گروه ها.

• تأمین سرمایه برای 80 میلیون زن و کسب و کار تحت رهبری زنان، از طریق رفع موانع حیاتی برای رشد کارآفرینی.

آجای بانگا، رئیس گروه بانک جهانی، گفت: «وقتی مشارکت اقتصادی زنان را افزایش می دهیم، نه تنها اقتصاد جهانی، بلکه خانواده ها و جوامع را نیز تقویت می کنیم. ما با توانمندسازی اقتصادی امید و عزت را هر چه بیشتر گسترش می دهیم.

برای دستیابی به این اهداف، بانک بر تلاش‌های کلیدی تمرکز خواهد کرد که منجر به تغییرات بلندمدت و پایدار خواهد شد. در حوزه دسترسی پهنای باند، بانک سرمایه گذاری در کشورهای دارای بیشترین ارتباط و شکاف مالی را در اولویت قرار می دهد و بر برابری جنسیتی در بخش دیجیتال تاکید می کند.

بانک همچنین از اصلاحات سیاستی برای تسهیل سرمایه گذاری خصوصی و توسعه زیرساخت ها در مناطق محروم حمایت خواهد کرد.

این بانک برنامه های حمایت اجتماعی را با سرمایه گذاری در موارد اجتماعی دیجیتال که برای بهبود کارایی، کاهش موانع اداری و تضمین کمک مستقیم به زنان ضروری است، گسترش خواهد داد.

این بانک همچنین از نقل و انتقالات نقدی دیجیتال استفاده خواهد کرد و آنها را با آموزش مهارت، سرمایه تجاری، مشاوره و دسترسی به بازار پیوند خواهد داد تا ابزارهایی را برای زنان فراهم کند تا به فرصت‌های اقتصادی پایدار فراتر از حمایت مالی موقت دست یابند.

علاوه بر این، برای افزایش دسترسی به سرمایه برای زنان و مشاغل تحت رهبری زنان، بانک با تنظیم‌کننده‌ها، موسسات مالی، شرکت‌های فین‌تک، انکوباتورها، شتاب‌دهنده‌ها و صندوق‌های سهام خصوصی برای جلوگیری از تعصب جنسیتی در شیوه‌های وام‌دهی و ارتقای قابلیت‌های زنان همکاری خواهد کرد. کارآفرینان و بهبود دسترسی به اعتبار و سهام.

بانک همچنین در حال همکاری نزدیک با مؤسسات مالی توسعه و سرمایه گذاران است تا منابع را از طریق اوراق قرضه جنسیتی و سایر ابزارهای مالی بسیج کند، در حالی که دانش ایجاد می کند تا یک مورد تجاری برای اصلاحات نظارتی لازم ایجاد کند.

پروژه های متعددی در حال انجام است و می توان تلاش ها را برای کمک به دستیابی به این اهداف افزایش داد.

پروژه ای در 15 کشور آفریقایی به چالش هایی مانند پوشش محدود اینترنت، استفاده کم به دلیل هزینه های بالای داده و دستگاه و مهارت های دیجیتال محدود می پردازد.

در زامبیا، بانک جهانی به دولت کمک می‌کند تا برنامه‌های انتقال وجه نقد دیجیتال را به نزدیک به چهار میلیون زن گسترش دهد، در حالی که از نزدیک به 60000 زن با آموزش مهارت‌ها، سرمایه تجاری، راهنمایی و حمایت برای راه‌اندازی گروه‌های پس‌انداز حمایت می‌کند.

در اتیوپی، پروژه ای برای حمایت از مشاغل تحت مالکیت زنان با وام، به رشد سود آنها تا 30 درصد و اشتغال 50 درصد در طول پنج سال کمک می کند.

تبلیغات بنری