اخبار اخبار اقتصادی

پرونده مزد منطقه ای قبل از دستمزد ۱۴۰۴ بسته شود

تبلیغات بنری


فتح الله بیات در گفت و گو با مجله توژال گفت: من معتقدم منطقه ای شدن دستمزد کارگران نیازمند کار کارشناسان است و هرگونه اقدام عجولانه موجب تضییع حقوق کارگران خواهد شد.
وی افزود: در برخی شهرها می دانیم که تعدادی از کارفرمایان به دنبال پرداخت کمتر از حداقل دستمزد به کارگران هستند، در صورتی که در تبصره اول ماده 41 قانون کار به صراحت آمده است که کارفرمایان موظف به پرداخت هیچ گونه دستمزدی به کارگران هستند. کارگر در ازای مزد خود». ما در ساعات مقرر قانونی کار می کنیم و کمتر از حداقل دستمزد جدید پرداخت نمی کنیم.

بستن پرونده دستمزد منطقه ای قبل از ورود به دستمزد 1404

رئیس اتحادیه کارگران قراردادی ادامه داد: اگر قرار است جلسه تعیین دستمزد منطقه ای در شورای عالی کار تشکیل شود، پرونده باید قبل از معرفی دستمزد و حقوق سال جدید بسته شود نه در پایان سال. و در طول دستمزد. مذاکرات را به یکباره ارائه کنید و وقت جلسات مذاکره را بگیرید.

بیات از وزیر کار در مقام ریاست شورای عالی کار خواست که اگر مزد منطقه ای مورد توجه وی است و برنامه ای برای آن دارد، قبل از تعیین حقوق و دستمزد سال جدید، تکلیف را روشن کند. و دبیرخانه شورای عالی کار را برای این منظور فعال و تشکیل جلسه دهد.
وی گفت: معتقدم موضوع دستمزد منطقه ای نباید به ابزاری برای فشار، توقف چانه زنی بین کارگران و کارفرمایان و تأثیرگذاری بر جلسات دستمزد در شورای عالی کار تبدیل شود بنابراین از وزیر کار به عنوان یک اقتصاددان با تجربه می خواهیم دستمزد باید بهترین تصمیم باشد.

هزینه زندگی در شهرهای دیگر کمتر از شهرهای بزرگ نیست

این مقام کارگری در عین حال با یادآوری افزایش قیمت ها در شهرهای دیگر، این تصور را که فقط شهر تهران با افزایش قیمت ها و هزینه ها مواجه است اشتباه است. امروزه در اکثر شهرها به خصوص شهرهای بزرگ حتی هزینه غذا نیز بالاست و تنها هزینه ای که ممکن است کمی کمتر باشد مسکن است زیرا مسکن و اجاره بها در تهران بسیار بالاست.

پیامدهای اجرای غیرسنجیده دستمزدهای منطقه ای

بیات در بخشی دیگر از گفتگو با توژال به تبعات منطقه ای شدن دستمزدها اشاره کرد و گفت: اگر اجرای دستمزدهای منطقه ای سنجیده نشود باعث مهاجرت تصادفی می شود وقتی در کلان شهری مانند تهران دستمزد و حقوق را افزایش دهیم شهرهای پیرامونی را تقویت نمی کنند، بلکه منجر به این می شوند که این به دلیل مهاجرت مردم است.
بیات گفت: باید دستمزدها را در شهرهای حاشیه ای مانند سیستان و بلوچستان به گونه ای ارتقا دهیم و حتی افزایش دهیم که انگیزه مردم برای مهاجرت از شهرهای بزرگ به شهرهای حاشیه ای ایجاد شود.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال